Helle Mari Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Hei Jeg klarte å miste telefonen min (iPhone 5s) i gulvet i dag, så skjermen knuste. Har hatt den i snart to år. Bortsett fra at skjermen er i tusen knas, så fungerer den fint enda. Men lurer på om den vil bli 100% bra igjen hvis jeg får byttet skjerm? Eller om jeg heller bør kjøpe ny?
Cathj Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Bruker man en Apple-autorisert forhandler (som f.eks. Eplehuset) til å bytte skjerm, er det ganske dyrt (rundt 2000,-). Jeg har ingen erfaring med å skifte skjerm andre steder enn hos dem. Det er altså billigere å kjøpe en ny med bindingstid. Jeg vet ikke om telefonen får noen senskader av å få knust skjerm. Hvis den fungerer greit nå, så kan jeg ikke se for meg at den vil fungere noe dårligere når skjermen er ny. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #3 Skrevet 18. oktober 2016 Bytt i en "jallashappe". Eplehuset er overpriset, og de ba meg kjøpe ny (som gir meg null mening, den funket jo). Byttet heller skjerm for 1000 kr. et annet sted og sparte de tusenlappene. Anonymkode: 365d9...0d2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 På tide å kjøpe en ekte mobil i stedet for å gå rundt med et halvspist eple. Anonymkode: 57c34...264 1
prt90 Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 Du kan jo kjøpe en ny skjerm på ebay til et par hundre kroner og forsøke å bytte selv. https://www.ifixit.com/Guide/iPhone+5s+Display+Assembly+Replacement/30962
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #6 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg byttet skjerm selv. Kjøpte den på ebay, og fulgte en instruksjonsvideo på youtube. Lett som en plett! :-) Anonymkode: f9860...3b1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #7 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg knuste min skjerm på iphone 5 for et par år siden. Valgte å kjøpe ny, den var nesten 2 år gammel og reklamasjonsfristen var uansett snart utgått, i tillegg til at den uansett ikke ville gjelde etter et fall i asfalten. I tillegg kunne jeg jo ikke vite om noe mer var ødelagt etter den støyten den fikk.Så jeg valgte å kjøpe ny istedet for å bruke 1500-2000 på en ny skjerm uten noen garanti. Anonymkode: d22d6...973 1
Timsy Skrevet 19. oktober 2016 #8 Skrevet 19. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg knuste min skjerm på iphone 5 for et par år siden. Valgte å kjøpe ny, den var nesten 2 år gammel og reklamasjonsfristen var uansett snart utgått, i tillegg til at den uansett ikke ville gjelde etter et fall i asfalten. I tillegg kunne jeg jo ikke vite om noe mer var ødelagt etter den støyten den fikk.Så jeg valgte å kjøpe ny istedet for å bruke 1500-2000 på en ny skjerm uten noen garanti. Anonymkode: d22d6...973 Trykket på anonym-knappen ved et uhell 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå