Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å kjøre buss, og samtidig være pappa på deltid (skilt)?

Lar det seg kombinere?

Barna er forøvrig fra 9-14 år.

Anonymkode: e3307...5d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hvilke arbeidstider du har. 

Anonymkode: 9ab9b...b88

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel an på hvilke arbeidstider du har. 

Anonymkode: 9ab9b...b88

Ja, noen som vet om en typisk skift turnus?

Skrevet

Delte skift er vanlig i Bergen ihvertfall. Jobbe om morgenen, fri på formiddagen og på igjen på ettermiddagen. 

Anonymkode: a12a5...9f0

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Delte skift er vanlig i Bergen ihvertfall. Jobbe om morgenen, fri på formiddagen og på igjen på ettermiddagen. 

Hvilket tidsrom går de delte skiftene over, og hvor mange er det som kjører delte skift?

Flesteparten kjører vel morgen, ettermiddag eller kveld? 

Rulleres det på skiftene, eller kjører man fast en type skift?

Skrevet

Jeg kan ikke bussrutene der du bor, men det normale er jo at det er flest sjåfører og busser på veiene i morgen og ettermiddagsrushet. 

Vanlige skift får man etterhvert. 

Om du allerede har sertifikat og papirer ville jeg kontaktet de aktuelle selskapene i ditt område og forhørt meg. En del selskap betaler for sertifikat dersom man binder seg over feks en to-årsperiode. Det er ikke vanskelig å få jobb som bussjåfør i rute, men det er jo også pga idiotiske arbeidstider og at lappen og YSK koster nærmere 100.000....

Skrevet
På 19.10.2016 den 9.01, AnonymBruker skrev:

Hvilket tidsrom går de delte skiftene over, og hvor mange er det som kjører delte skift?

Flesteparten kjører vel morgen, ettermiddag eller kveld? 

Rulleres det på skiftene, eller kjører man fast en type skift?

Som nybegyner får du som regel delte skift eller du kjører "løst" uten fast skift, dvs. blir satt inn der det er akutt behov ihht, sykdom ol. Den eller de ukene du har barna må du kunne få arb.tider som er tilpasset dette. Det tror jeg også du har krav på, men det vil jeg ikke si helt sikkert. Er det en større og seriøs bedrift burde dette gå bra. Da har de også et fagforeningskontor/tillitsmann du kan snakke med, som kan dette. Ser for meg at du kanskje jobber mindre annenhver uke f.eks., og mer motsatt så du får det utlignet på 14 dg. Kanskje du må regne med å jobbe 2.hver helg i starten.

Bussjåfør er et fint yrke når du får litt ansenitet.    Lykke til !

Anonymkode: 12f7b...974

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...