AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Min svigerinne forer meg stadig med invitasjon til korkonserter, danseopptredner, fotballkamper etc. Etc. Ofte koster det penger også ( billettpriser). De bor 40-50 min unna oss og jeg møter som regel ikke opp. Ikke ønsker jeg å bruke tid på dette, og heller ikke penger. nå blir meldingene mer og mer insisterende, slik at jeg føler meg tvunget. ' det er 5 års jubileum med koret .... ville satt veldig veldig pris på om tanten hennes hadde giddet å stille opp'. Er jeg kjip som stort sett ikke gidder? Jeg møter jo opp i bursdag etc. Men å bruke fredagskvelden min på et skingrende barnekor er det vel bare foreldre som gidder? Anonymkode: 83c82...fc3 9
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Du er en kjip tante, ja. Det er ikke lett å etablere ett forhold til noen man kun ser på hverandres bursdager. Tipper jeg rett når tantebarnet ikke får se deg på din bursdag heller? Det vil si kanskje bare en gang i året? Hadde det bare vært snakk om det økonomiske aspektet her, så hadde du fått noe forståelse. Men ikke når det er viljen det står på i tillegg.
GammelKaktus Skrevet 18. oktober 2016 #3 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg hadde ikke forventet at du skulle dukke opp på noe slikt. 🤗 Men det spørs jo litt på hva slags forhold du har til barnet, og hvordan du vil ha det på sikt. Hvis du bare dukker opp på bursdag og jul og ingenting utenom så blir jo forholdet deretter og. Ikke vet jeg om du har barn, men hvis du får det så vil du jo og kanskje at dine barn skal ha en ok familiesituasjon og god kontakt med sine søskenbarn? Og hvis du alltid dukker unna slike ting så kommer jo kanskje ikke de til å stille opp for dine heller. 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 Akkurat nå, Mrs. Random Nick skrev: Du er en kjip tante, ja. Det er ikke lett å etablere ett forhold til noen man kun ser på hverandres bursdager. Tipper jeg rett når tantebarnet ikke får se deg på din bursdag heller? Det vil si kanskje bare en gang i året? Hadde det bare vært snakk om det økonomiske aspektet her, så hadde du fått noe forståelse. Men ikke når det er viljen det står på i tillegg. Vi møtes i bursdag til diverse familiemedlemmer ca. En gang i mnd. Jeg inviterer dem selvsagt i min bursdag, hvorfor skulle jeg ikke det. Vi sees også i diverse familiemiddager. det er snakk om økonomiske aspekter også ja. Det siste jeg var invitert på var konsert til 300kr + de ca 100 kronene jeg bruker på reisen. ts Anonymkode: 83c82...fc3
Mollie Skrevet 18. oktober 2016 #5 Skrevet 18. oktober 2016 Hehe... kniste litt av den siste setningen der Jeg synes ikke du er en kjip tante. Du stiller opp på bursdager ol. Jeg synes det er litt vel mye forlangt at tante skal kjøre langt og bruke penger på konserter, fotballkamper osv. Kanskje en gang i blant, men de kan ikke forvente at du stiller opp på slikt i tide og utide. 7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #6 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg vil ikke si du er en kjip tante. Men tantebarnet ditt ville nok blitt veldig glad om du kom hvertfall en gang i ny og né. Samtidig så er det dumt at du nesten skal føle deg tvunget til å komme og se på. Er ikke alle som er like glad i å møte opp på slike ting med mindre det er deres eget barn. Så jeg kan forstå deg godt også. Anonymkode: 385a6...204 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #7 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg skjønner at du ikke vil. 50 kr her og 50 kr der blir jo en del til slutt. Og ja, skingrende barnekor er det greit å ikke bruke fredagskvelden på. Jeg ville heller invitert dem til meg, var jeg deg. Enklere, billigere og ungen setter større pris på det. Anonymkode: cc66a...849 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #8 Skrevet 18. oktober 2016 3 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg hadde ikke forventet at du skulle dukke opp på noe slikt. 🤗 Men det spørs jo litt på hva slags forhold du har til barnet, og hvordan du vil ha det på sikt. Hvis du bare dukker opp på bursdag og jul og ingenting utenom så blir jo forholdet deretter og. Ikke vet jeg om du har barn, men hvis du får det så vil du jo og kanskje at dine barn skal ha en ok familiesituasjon og god kontakt med sine søskenbarn? Og hvis du alltid dukker unna slike ting så kommer jo kanskje ikke de til å stille opp for dine heller. Jeg har ikke barn, og regner med at de ikke vil være så voldsomt interesserte i mine fremtidige barn, da mine barn vil bli veldig mye yngre enn mine, og de har mer enn nok med eget travle familieliv. ts Anonymkode: 83c82...fc3
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 18. oktober 2016 #9 Skrevet 18. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi møtes i bursdag til diverse familiemedlemmer ca. En gang i mnd. Jeg inviterer dem selvsagt i min bursdag, hvorfor skulle jeg ikke det. Vi sees også i diverse familiemiddager. det er snakk om økonomiske aspekter også ja. Det siste jeg var invitert på var konsert til 300kr + de ca 100 kronene jeg bruker på reisen. ts Anonymkode: 83c82...fc3 Jeg så bare for meg deg som ung, fri og singel, og at du er av typen til kun å invitere dine likesinnede venninner i like livssituasjoner i dine egne bursdager. Men da er det bra jeg tok feil der da.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #10 Skrevet 18. oktober 2016 Akkurat nå, Mrs. Random Nick skrev: Jeg så bare for meg deg som ung, fri og singel, og at du er av typen til kun å invitere dine likesinnede venninner i like livssituasjoner i dine egne bursdager. Men da er det bra jeg tok feil der da. Jeg er ung, og fri og lever livet, men inviterer jo i familieselskap for å være hyggelig. ts Anonymkode: 83c82...fc3 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 18. oktober 2016 #11 Skrevet 18. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ung, og fri og lever livet, men inviterer jo i familieselskap for å være hyggelig. ts Anonymkode: 83c82...fc3 Da er du litt snill. Det er jo bra da i det minste.
mjauritz Skrevet 18. oktober 2016 #12 Skrevet 18. oktober 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min svigerinne forer meg stadig med invitasjon til korkonserter, danseopptredner, fotballkamper etc. Etc. Ofte koster det penger også ( billettpriser). De bor 40-50 min unna oss og jeg møter som regel ikke opp. Ikke ønsker jeg å bruke tid på dette, og heller ikke penger. nå blir meldingene mer og mer insisterende, slik at jeg føler meg tvunget. ' det er 5 års jubileum med koret .... ville satt veldig veldig pris på om tanten hennes hadde giddet å stille opp'. Er jeg kjip som stort sett ikke gidder? Jeg møter jo opp i bursdag etc. Men å bruke fredagskvelden min på et skingrende barnekor er det vel bare foreldre som gidder? Anonymkode: 83c82...fc3 Ja, og dette er hvorfor du er kjip Det handler litt om å gi og ta. Det er sikkert aktiviteter hun etterhvert må bli med på ditt liv som hun kanskje ikke syntes er kjempe gøy, og når du en dag får barn er det sikkert fint for dere at de dukker opp og er støttende. Det handler ikke om skingrende barnekor, det handler om et barn du er glad i som sikkert setter pris på at tante kommer og heier hun frem i spesielle situasjoner. Jeg har barn selv og om ikke hennes tanter/onkler hadde giddet å dukke opp på noe for hun hadde jeg blitt litt irritabel. Det er helt greit om det ikke passer og de ikke har mulighet, men at de skal si nei kun fordi de ikke har lyst blir tynt for meg. Familie er viktigere enn det. Grunnen til at de spør stadig er nok fordi du aldri møter opp og de prøver å få deg interessert. Møter du opp nå og da så kan du fint si at det ikke passer/at du ikke har penger til det/ at det er for langt. 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #13 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg er enig med frøkenmånestråle. Hvis man ikke er interessert i noe god kontakt med den siden av familien. Ingen som sier man må ha et nært forhold med familien sin om man ikke ønsker. Anonymkode: d55da...b55 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #14 Skrevet 18. oktober 2016 Nei, du er ikke kjip tante. Det er ikke hvor ofte du møter opp på diverse kamper og konserter som betyr noe, men den tiden du har med dem i mer rolige settinger. På diverse arrangementer er de av erfaring mer opptatte med alt mulig annet uansett (venner, lek, kaker osv). Jeg har to søstre, begge yngre (4 og 6 år yngre). Jeg er etablert med barn, de er "unge og frie". Jeg inviterer som oftest der de er velkomne, men det er verken forventet at de møter eller skuffende om de ikke gjør det - selv om jeg selvfølgelig blir kjempeglad de gangene de velger å komme. Hadde de valgt å utebli oftere fra vanlige besøk og familiesammenkomster ville det nok vært mer sårt, både for meg og ungene. Om/når søstrene mine får barn vil det være mer naturlig å møtes oftere, og det er ikke sikkert det passer for meg å delta på deres barns arrangementer heller, når den tid kommer. Og det skal være helt greit syns jeg. Den ene søsteren min reiser en del i jobben, og tar seg alltid tid til å skrive kort til barna fra der hun er, og DET er stas det, MYE mer enn om hun dukker opp på f.eks sommeravslutning på skolen. Gjør det litt spesielt de gangene dere møtes, eller forsøk å ta et ekstra besøk i blant, så betyr det masse. Anonymkode: 6952c...db2 13
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #15 Skrevet 18. oktober 2016 2 minutter siden, mjauritz skrev: Ja, og dette er hvorfor du er kjip Det handler litt om å gi og ta. Det er sikkert aktiviteter hun etterhvert må bli med på ditt liv som hun kanskje ikke syntes er kjempe gøy, og når du en dag får barn er det sikkert fint for dere at de dukker opp og er støttende. Det handler ikke om skingrende barnekor, det handler om et barn du er glad i som sikkert setter pris på at tante kommer og heier hun frem i spesielle situasjoner. Jeg har barn selv og om ikke hennes tanter/onkler hadde giddet å dukke opp på noe for hun hadde jeg blitt litt irritabel. Det er helt greit om det ikke passer og de ikke har mulighet, men at de skal si nei kun fordi de ikke har lyst blir tynt for meg. Familie er viktigere enn det. Grunnen til at de spør stadig er nok fordi du aldri møter opp og de prøver å få deg interessert. Møter du opp nå og da så kan du fint si at det ikke passer/at du ikke har penger til det/ at det er for langt. Det er jo bare gi, ikke noe ta. De kommer aldri til å være noen støtte for meg og mine eventuelle fremtidige barn. Hele familien har fullt opp med fritidsaktiviteter hver dag, de kommer ikke til å gidde å reise inn til der jeg bor for å tilbringe tid med et varn som er 9, 12, og 14 år yngre enn seg. Disse 'spesielle' situasjonene dukker i tillegg opp hele tiden. Det er jo ingen som har lyst til dette, men som forelder må man jo stille opp på noe. Jeg syntes imidlertid det er mye å forvente av en tante. Ene spiller f. Eks fotballkamp hver helg og hver eneste helg mases det om at jeg må komme. er det noe virkelig spesielt så kommer jeg jo, men dette blir bare mas. ts Anonymkode: 83c82...fc3 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #16 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg har ikke tenkt på å invitere søstrene mine på sånt engang jeg, selv om de har et kjempegodt forhold til barnet mitt og vi treffes ofte. Tenker at sånne ting som regel bare er interessant for foreldrene (maks). Anonymkode: ae568...5b3 9
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #17 Skrevet 18. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke tenkt på å invitere søstrene mine på sånt engang jeg, selv om de har et kjempegodt forhold til barnet mitt og vi treffes ofte. Tenker at sånne ting som regel bare er interessant for foreldrene (maks). Anonymkode: ae568...5b3 Det er det jeg også tenker. Det er ho ikke det at jeg misliker å tilbringe tid med barna, 'en å stå og fryse og se på dem spille fotball, det er ikke noe jeg gidder, men hver gang jeg sier nei smøres det enormt tykt på om hvor utrolig store forhåpninger de hadde til at jeg skal komme ts Anonymkode: 83c82...fc3 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #18 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg elsker å se mine tantebarn i slike situasjoner! Drar på fremvisninger, fotballkamper osv. hvis jeg har mulighet Og jeg bor myye lenger borte fra dem enn det du gjør. Ja, du er en kjip tante. Forstår ikke at noen kan si noe annet..? Du er ikke ond liksom, men du er jo kjip. I tanterollen. For barnet, så vil du virke kjip som aldri møter opp. Det er jo kjedelig for dem at du ikke er interessert i noe som er ganske stort(!) for dem! En fremvisning er kanskje den største prestasjonen for barnet, og du bryr deg ikke? Du har lov til å si nei, men med den konsekvensen av at du vil bli settt på som en kjip tante Andre konsekvenser er et svakere forhold til tantebarna dine. Og at de kanskje til slutt gir deg opp, fordi du avviser dem gang på gang. Og du legger heller ikke et godt grunnlag for dine egne fremtidige barns forhold til familien Anonymkode: 55a70...e3e 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #19 Skrevet 18. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker å se mine tantebarn i slike situasjoner! Drar på fremvisninger, fotballkamper osv. hvis jeg har mulighet Og jeg bor myye lenger borte fra dem enn det du gjør. Ja, du er en kjip tante. Forstår ikke at noen kan si noe annet..? Du er ikke ond liksom, men du er jo kjip. I tanterollen. For barnet, så vil du virke kjip som aldri møter opp. Det er jo kjedelig for dem at du ikke er interessert i noe som er ganske stort(!) for dem! En fremvisning er kanskje den største prestasjonen for barnet, og du bryr deg ikke? Du har lov til å si nei, men med den konsekvensen av at du vil bli settt på som en kjip tante Andre konsekvenser er et svakere forhold til tantebarna dine. Og at de kanskje til slutt gir deg opp, fordi du avviser dem gang på gang. Og du legger heller ikke et godt grunnlag for dine egne fremtidige barns forhold til familien Anonymkode: 55a70...e3e Hver eneste helg er det noe 'stort'. Mine tanter og onkler var aldri noen gang og så på meg da jeg var barn, og vi har et veldig godt forhold i dag. Jeg ser ikke hvorfor det å bruke masse tid og penger på slike ting skulle være godt for. Man får ikke pratet med barnet en fang på slike ting. Ser det Max i 10 min til sammen( før/etter). Det kjedeligste jeg vet i verden er å se på barn synge, ofte sammen med å pine seg igjennom timeslange familiegudstjenester for å se kirkekoret skråle i 10 min. Ser ikke hvordan dette gjør meg til en god tante. Anonymkode: 83c82...fc3 8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #20 Skrevet 18. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver eneste helg er det noe 'stort'. Mine tanter og onkler var aldri noen gang og så på meg da jeg var barn, og vi har et veldig godt forhold i dag. Jeg ser ikke hvorfor det å bruke masse tid og penger på slike ting skulle være godt for. Man får ikke pratet med barnet en fang på slike ting. Ser det Max i 10 min til sammen( før/etter). Det kjedeligste jeg vet i verden er å se på barn synge, ofte sammen med å pine seg igjennom timeslange familiegudstjenester for å se kirkekoret skråle i 10 min. Ser ikke hvordan dette gjør meg til en god tante. Anonymkode: 83c82...fc3 Samme her. Hadde tanter og onkler nært, men de kom ikke på slike ting for meg, og det var aldri noen greie i det hele tatt. Mormor og morfar var på noen arrangementer, men det var type finale i håndballcupen, ikke vanlige kamper, eller første juleavslutning på skolen, ikke de ørten andre gjennom 9 år på skolen. Vi møttes i familiesettinger, og det var nok. Vi har et kjempegodt forhold i dag, den ene tanten min har alltid vært "reservemamma" for meg (ikke misforstå, jeg har verdens beste mamma, men noen ganger trenger man andre voksenpersoner også), jeg kunne alltid prate med henne om det var noe, og hun har betydd enormt mye for meg både i oppveksten og i voksen alder. Men hun var aldri på et eneste arrangement verken på skolen eller på fritidsaktivitetene mine. Anonymkode: 6952c...db2 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå