Gå til innhold

Ny samboer nye muligheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg avsluttet et forhold med min første kjærlighet tidlig i sommer fordi det ble så kjedelig samtidig som han var uten jobb og hadde en tung tid noe som igjen påvirket forholdet vårt. Jeg følte jeg gikk på veggen.

Over lengre tid hadde jeg et lite flørteforhold til en på jobben min og i dag er vi samboere.

Jeg savner fortsatt exen min, og hører at han gjør det bra og lever livet som aldri før. Jeg derimot er litt usikker på om jeg gjorde det rette?

Han jeg er sammen med i dag klarer ikke å "rocke verden min" eller få meg til å føle meg som en "spesiell" i nærheten av hva exen min klarte.

Derimot er han veldig stabil og har en trygg jobb og en god økonomi.

Men jeg ser nå at hverdagen kommer og at ting blir litt kjedelig. Han elsker meg mye mer enn jeg elsker han og jeg blir litt stressa av det. urgh

Det jeg lurer på er om jeg har gjort det rette?

Er det noen der ute som har vært i lignende båt hvor de allikevel har klart å komme seg igjennom det og har det bra med den nye, selv om han ikke er den store kjærligheten.

Min x vil aldri ta meg tilbake. Det er umulig. Jeg klarer ikke å ringe han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først sier du at du avsluttet forholdet med eksen din fordi det ble kjedelig. senere sier du at den nye er kjedelig og at han ikke "rocker verden din" som eksen din. men var det ikke eksen som var så kjedelig da?

Bare du kan vite om du har tatt det gale valget, det kan ingen andre dømme for deg. men jeg kan si at utifra innlegget ditt så høres det ut som om du har en tendens til å bli fort lei av forholdene dine og dermed gjør det slutt.

Så var det kanskje ikke så lurt av deg å gjøre det slutt, men gjort er gjort og spist er spist og som du sier kommer ikke eksen din til å ta deg tilbake.

Jeg syns du bør satse på det nye forholdet og prøve å gjøre noe for at det skal fungere du også. ethvert forhold blir kjedelig når hverdagen kommer om man ikke gjør noe for å holde den gode stemningen oppe.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Virker som du flytta sammen med han her for tidlig...

Om du hadde fått tilbake eksen din, og dere hadde flytta sammen igjen, hadde du blitt lei igjen da tror du?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Du er forelsket i forelskelsen, og hverdagen blir kjedelig for deg. Derfor burde du vært alene en stund, for å finne ut hva du egentlig vil. Hverdagen kommer i alle forhold, og det er ikke alltid det er like enkelt. Men er kjærligheten der, så klarer man det utrolige.

Derfor tror jeg ikke du "elsker" noen av de, men var forelsket, og da den forsvant, mistet du rett og slett følelsene. Eller det ble kjedelig, derfor takler du ikke hverdagen.

Så mitt råd til deg, er at du flytter fra samboeren din, og starter et liv for deg selv. :wink:

Skrevet

Derimot er han veldig stabil og har en trygg jobb og en god økonomi.

Hvis dette er det eneste positive du kan trekke frem ved din nye kjæreste så er han kanskje ikke den rette for deg heller? Det er jo ikke slik at verden skal rokke hele tiden, men man bør være glad i den man lever sammen med, forsøke å se sin partners gode sider.

Skrevet

Kanskje du skal stå litt på egne ben...

Du høres vinglete ut, unnskyld meg, men måtte bare si det. Kjenner noen (flere) som går rett over fra det ene forholdet til det andre, uten opphold på mer enn par, tre uker (maks), og det skjer ikke en gang, men gjentar seg over en periode som til nå har vart ca 15-25 år, straks singel og like etterpå i ett nytt forhold... kanskje noen bare er sånn...hva vet jeg.

Sier ikke at du er slik, aner ikke din alder osv.

Jeg vet heller ikke hva du skal gjøre, du må nesten gå inn i deg selv og finne ut av det der. Men du virker litt uselvstendig...

Skrevet
Du er forelsket i forelskelsen, og hverdagen blir kjedelig for deg. Derfor burde du vært alene en stund, for å finne ut hva du egentlig vil. Hverdagen kommer i alle forhold, og det er ikke alltid det er like enkelt. Men er kjærligheten der, så klarer man det utrolige.

Derfor tror jeg ikke du "elsker" noen av de, men var forelsket, og da den forsvant, mistet du rett og slett følelsene. Eller det ble kjedelig, derfor takler du ikke hverdagen.

Så mitt råd til deg, er at du flytter fra samboeren din, og starter et liv for deg selv. :wink:

:Nikke: Du bør nok lære deg å leve aleine før du kan lære å leve med nokon annnan. Og det vart slutt med ein sambuar i sommar og du har alt ein ny, så er det verkeleg på tide å gå i seg sjølv ja...

Skrevet

Det er vel exen min som er i hjertet mitt hele tiden. Men jeg prøver alt jeg kan og glemme han og noen ganger greier jeg det.

Jeg tror ikke jeg helt visste hva jeg gjorde når jeg dumpet han. Gresset er ikke grønnere her jeg er nå.

Men jeg viklet meg inn i en del løgner når jeg gjorde det slutt med han så å gå tilbake til han vil være umulig.

Har lært nå.

24 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...