Tvist Skrevet 18. oktober 2016 #1 Del Skrevet 18. oktober 2016 Dere som er arbeidsledige, hvor lenge har dere vært det? Jeg har hatt et noen timer her og der, har klart meg uten en stund, men må nå tilbake på dagpenger. Har denne gangen bare vært 100% arbeidsledig i 1 mnd, men har bare litt over 1 år med dagpenger igjen. Begynner å bli litt urolig. Har aktivt søkt fulltidsjobb lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #2 Del Skrevet 18. oktober 2016 Har ikke vært noe særlig arbeidsledig for jeg tar deltidsstillinger som ikke krever utdanning, men det må man når man ikke har dagpenger. Søker du på slike jobber også eller? Anonymkode: 8be3a...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #3 Del Skrevet 19. oktober 2016 Har vært arbeidsledig lenge, et års tid. Har praksisplass nå, men det er ut året. Så etter det er det tilbake til arbeidsledigheten igjen Anonymkode: f127d...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #4 Del Skrevet 19. oktober 2016 Til nyttår har jeg vært arbeidsledig i to år og freaker helt ut mtp at dagpengnene går ut... Kommer fra oljeindustriien og søker i alle andre sektorer... Anonymkode: 7afe6...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #5 Del Skrevet 19. oktober 2016 14 timer siden, Tvist skrev: Dere som er arbeidsledige, hvor lenge har dere vært det? Jeg har hatt et noen timer her og der, har klart meg uten en stund, men må nå tilbake på dagpenger. Har denne gangen bare vært 100% arbeidsledig i 1 mnd, men har bare litt over 1 år med dagpenger igjen. Begynner å bli litt urolig. Har aktivt søkt fulltidsjobb lenge. Det kommer helt an på hvordan man tenker. Jeg ble ferdig med bacheloren i 2014. Har vært vikar i tre år. Men selv om jeg er vikar, og det er innenfor yrket mitt, så tjener jeg mindre på det enn jeg fikk hos NAV da jeg gikk på tiltak der. Så det er en tøff virkelighet å forholde seg til. Fra 2010-2013 var det mye NAV og tiltak, har hatt en del års ufrivillig pause i studiet. Har søkt på alle mulige typer jobber, både det som jeg er utdannet som, lagerjobber (som er noe helt annet enn det jeg er utdannet som), jeg har ringt rundt til alle skolene i kommunen og spurt om de trenger vaskehjelp, jeg står på en vikarliste for mitt fylke + nabofylket etc etc. Nå er jeg gift, og mannen min har en lønn som i mange tilfeller tilsvarer dobbel lønn da han jobber som konsulent innen det private. Jeg jobber jo også da innen det offentlige, så det blir tydelige skiller. Men hadde jeg vært singel hadde jeg ikke hatt sjangs på å sørge for eget "underhold". Lønna jeg får i mnd. dekker ofte bare dobbelt så mye som det jeg må betale til lånekassen. Jeg skjønner frustrasjonen din svært godt. Man vil jo helst klare å forsørge seg selv i dagens samfunn. Jeg har flest dager i uka der jeg ikke jobber, i forhold til hvor få dager jeg jobber. Det kan også gå 1-2 uker mellom hver økt. Det er frustrerende. Anonymkode: bc3c3...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #6 Del Skrevet 19. oktober 2016 Var permittert i fjor. Tok 2 måneder før jeg hadde ny 100% stilling. Anonymkode: a0847...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #7 Del Skrevet 19. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på hvordan man tenker. Jeg ble ferdig med bacheloren i 2014. Har vært vikar i tre år. Men selv om jeg er vikar, og det er innenfor yrket mitt, så tjener jeg mindre på det enn jeg fikk hos NAV da jeg gikk på tiltak der. Så det er en tøff virkelighet å forholde seg til. Fra 2010-2013 var det mye NAV og tiltak, har hatt en del års ufrivillig pause i studiet. Har søkt på alle mulige typer jobber, både det som jeg er utdannet som, lagerjobber (som er noe helt annet enn det jeg er utdannet som), jeg har ringt rundt til alle skolene i kommunen og spurt om de trenger vaskehjelp, jeg står på en vikarliste for mitt fylke + nabofylket etc etc. Nå er jeg gift, og mannen min har en lønn som i mange tilfeller tilsvarer dobbel lønn da han jobber som konsulent innen det private. Jeg jobber jo også da innen det offentlige, så det blir tydelige skiller. Men hadde jeg vært singel hadde jeg ikke hatt sjangs på å sørge for eget "underhold". Lønna jeg får i mnd. dekker ofte bare dobbelt så mye som det jeg må betale til lånekassen. Jeg skjønner frustrasjonen din svært godt. Man vil jo helst klare å forsørge seg selv i dagens samfunn. Jeg har flest dager i uka der jeg ikke jobber, i forhold til hvor få dager jeg jobber. Det kan også gå 1-2 uker mellom hver økt. Det er frustrerende. Anonymkode: bc3c3...4ee Hva slags tiltak var det? Anonymkode: f127d...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #8 Del Skrevet 19. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Til nyttår har jeg vært arbeidsledig i to år og freaker helt ut mtp at dagpengnene går ut... Kommer fra oljeindustriien og søker i alle andre sektorer... Anonymkode: 7afe6...d91 Blir arbeidsledig snart, og kommer fra oljesektoren også. Er det slik at man sliter med å komme seg inn i andre sektorer, nettopp pga at vi kommer fra oljebransjen? Anonymkode: bd938...3c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #9 Del Skrevet 19. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blir arbeidsledig snart, og kommer fra oljesektoren også. Er det slik at man sliter med å komme seg inn i andre sektorer, nettopp pga at vi kommer fra oljebransjen? Anonymkode: bd938...3c2 Jeg opplever det slik. Dels fordi det er vanskelig å komme inn i den offentlige sektoren uten nettverk og erfaring derfra (mange som har vikariat som "går foran i køen") og mye pga en del er skeptiske til "oljefolk". Har fått høre mange ganger at en del er av den oppfatningen at vi kommer til å løpe rett tilbake til oljeindustrien når den tar seg opp igjen og dermed ikke er noe å satse på. Selv kunne jeg godt byttet sektor og prøver jo å overbevise om dette.. Anonymkode: 7afe6...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #10 Del Skrevet 19. oktober 2016 Jeg kjenner folk som har vært arbeidsledige i minst ett par år nå! Anonymkode: d100d...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #11 Del Skrevet 19. oktober 2016 Var arbeidsledig i rundt 3 år. Søkte på alt av jobber som var å finne. Fikk beskjed av NAV om at "vi prøver litt til". Jeg gikk til slutt for omskolering til et yrke hvor det er mange ledige jobber. Anonymkode: e5ce2...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #12 Del Skrevet 19. oktober 2016 Jeg hadde veldig lyst å studere og kunne vært godt over halvveis i en ny bachelor nå (og dermed kommet inn i et yrke hvor de trenger folk). Skjønner jo at vi ikke skal få gratis utdannelse, men jeg synes det hadde vært bedre å gjort noe samfunnsnyttig som å studere mens jeg fikk dagpenger enn å ikke gjøre noe. Satt på spissen da, søker jo jobber. Kunne til og med signert kontrakt om å droppe studiene med en gang jeg fikk napp på jobb og tatt studiet på kortere tid. Har jo fått dagpenger i snart to år nå uten å "gi noe tilbake" til samfunnet. Er arbeidsledig pga oljesektoren, det er jo ikke meg eller mine evner det er noe galt med. Men fikk ikke støtte til å studere (som alenemor) pga jeg allerede har universitetsutdannelse... Arg, vil bare jobbe igjen!!Anonymkode: 7afe6...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter #13 Del Skrevet 19. oktober 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke vært noe særlig arbeidsledig for jeg tar deltidsstillinger som ikke krever utdanning, men det må man når man ikke har dagpenger. Søker du på slike jobber også eller? Anonymkode: 8be3a...737 Søker også på deltidsjobber, som krever lite utdannelse. Men jeg har en del erfaring, og en bachelor, så jeg er overkvalifisert til jobber som kelner eller butikkmedarbeider. Jeg hadde tatt den, men får ikke tilbud om det, da arbeidsgiver frykter at jeg stikker så snart jeg får tilbud om en annen jobb. Jeg er også arbeidsledig fra oljeservicebransjen, men søker nå stillinger over hele landet, håper på å flytte så snart jeg får noe. Her kan jeg ikke bli, for huslånet kan vi uansett ikke betjene den dagen jeg ikke får dagpenger lenger. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #14 Del Skrevet 19. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags tiltak var det? Anonymkode: f127d...5f2 Forskjellige jobbsøker"klubber" og utplasseringer. Anonymkode: bc3c3...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #15 Del Skrevet 19. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forskjellige jobbsøker"klubber" og utplasseringer. Anonymkode: bc3c3...4ee Hjelper det i det hele tatt med jobbsøkerklubber? Er det kurs på en måte? Får man penger for det? Og utplasseringer, valgte du de selv? Jeg har praksisplass som varer ut måneden, etter det har jeg ikke noe. Da snakket saksbehandleren om å sette i gang andre tiltak som jobbsøkerklubb osv. Anonymkode: f127d...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå