AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Hei. Nå er jeg så fortvilet, så må bare spørre om råd. Jeg og min x gikk fra hverandre i sommer. For at han skulle få lov av banken til å kjøpe meg ut av huset, måtte han bake billånet til vår felles bil inn i huslånet for å gjøre billånet billigere, og det var også et krav om at bilen skulle selges fortest mulig. Jeg måtte da gå med på en skriftlig avtale hvor det stod at jeg skulle betale halvparten på alt av utgifter på denne bilen fram til den var solgt selv om den nå var i hans navn. Jeg ville egentlig ikke det fordi jeg fryktet å havne i en klemme senere. Men pga. Det var eneste måten at han kunne kjøpe meg ut slik at han fikk beholde huset så lot jeg meg presse til nettopp det. Så avtalen ble underskrevet. Så hadde vi en konflikt i august som gikk ut på at han hadde fått neste regning på bilen da lånet ikke hadde blitt tatt inn i huslånet enda fordi han hadde vært treg med å sende inn skjøte på hus til tinglysing og dessuten fylt det ut feil slik at det tok tid. Jeg sa jeg ikke hadde penger til å betale 2000 kr (halve billånet) da det var så vidt jeg hadde råd til å betale det beløpet som stod i avtalen vår, som var på 1000 kr. Det var snakk om tre dager til alt med hus og billån var i orden så jeg mente det kunne vente til da slik at vi ikke måtte betale så dyrt. Det ble masse krangling rundt dette og det endte med at han dro og hentet bilen (!) og sa at avtalen var over og at jeg nå var uten bil. Jaja greit nok tenkte jeg. Det føltes faktisk mye bedre. Da sa jeg til han at ettersom han nå har hentet bilen så er kontrakten mellom oss brutt. Etter tre dager kom vi til enighet igjen. Husker ikke nøyaktig hva som skjedde med disse tre dagene. Tror vi hadde vært uenig angående bompenger også, men nå blitt enig. Jeg gjorde det da klart at han måtte få solgt bilen så snart som mulig da jeg egentlig ikke hadde råd til dette. Nå, 2,5 mnd senere har jeg kjøpt meg ny bil. Leverte bilen for siste gang til han for en uke siden. Jeg sa jeg kunne være med på å betale evt. Direkte nødvendige utbedringer i forbindelse med salg og i verste fall betale halvparten av evt tap. Men han mener jeg skal fortsette å betale 1000 kr i mnd på lånet, betale evt veiavgift og alle andre mulige reparasjoner som kommer pluss tap på bil ved salg. Avtalen oss i mellom var at bilen skulle selges asap, men han har ikke løftet en finger for å selge den. Dessuten så har jeg ansett kontrakten vi skrev i sommer som ugyldig da han selv brøt den juli/august. Nå truer han med å dra meg gjennom retten og sier at "vi ses i tingretten" og at jeg kommer til å måtte betale saksomkostninger. Både bilen som alltid har stått i hans navn, og bilen som tidligere var i begges navn, er nå i hans navn. Jeg bruker ikke bilene i det hele tatt, men har sagt meg villig til å bidra økonomisk i forbindelse med å få de solgt. Jeg synes virkelig ikke det er rett at jeg skal betale mer? Jeg snur på hver krone for tiden fordi utgifter i forbindelse med bruddet aldri tar slutt. Jeg blir helt dårlig av dette. Han kaller meg pengegrisk drittkjerring og alle andre ukvemsord, mens jeg sitter igjen med følelsen av å ha blitt lurt og presset inn i en avtale jeg ikke ville inn i, som han dessuten brøt i sommer, men som han nå krever meg for. Får helt panikk av dette. Lurer bare på om noen med kunnskaper kan fortelle meg om jeg vil tape i en sånn sak? Jeg har virkelig ikke penger til dette.. Og bilen jeg har kjøpt er kjøpt uten å ta opp lån. Ved hjelp av mine foreldre. Nettopp fordi jeg har det trangt økonomisk. Anonymkode: dd69b...b84
runi Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Den registrerte eier har nå ansvar for å betale alt på bilen. Sjekk brreg i Brønnøysundregisteret om du står oppført som medskyldner Hvis ikke slapp helt av
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #3 Skrevet 18. oktober 2016 8 minutter siden, runi skrev: Den registrerte eier har nå ansvar for å betale alt på bilen. Sjekk brreg i Brønnøysundregisteret om du står oppført som medskyldner Hvis ikke slapp helt av Hva med den der kontrakten da? Og det at han truer med advokaten sin? Han snakker som om advokaten mener at han har rett og jeg har feil..Jeg er ikke registrert som medeier av bilen lenger. Anonymkode: dd69b...b84
runi Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 Ikke bry deg. Kommer ingen vei med advokat. Slapp helt av, ham kommer ingen vei kontrakten er ikke oppfylt fra hans side
Gjest Blondie65 Skrevet 18. oktober 2016 #5 Skrevet 18. oktober 2016 Du svarer bare: lykke til i retten!
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #6 Skrevet 18. oktober 2016 Men hvordan bevise at han brøt den opprinnelige kontrakten? Har på sms hvor han sier ok til at han skal ta seg av salg på begge biler. Har også på sms hvor det skrives om at han dro til byen og hentet bilen osv. Men i den opprinnelige kontrakten så står det at jeg skal selge en av bilene. Jeg var midt i flytteprosessen med kjøp av leilighet, pakking, flytting osv. Så da han brøt kontrakten og da vi kom til enighet så sa jeg at da fikk han stå for salg av begge bilene for jeg hadde mer enn nok å gjøre selv. Han derimot ble jo værende i huset og løftet ikke en finger for å hjelpe meg med å flytte ut. Dette sa han ok til. At han skulle selge begge biler. Jeg er så redd for å tape. Vi skal i retten om hovedforsørgeransvaret til barnet vårt også. Han har samme tilnærming til meg der. Mener at han har en så god sak og at jeg bør gjøre som han mener, for i retten taper jeg og må da betale saksomkostninger osv. Jeg sliter med å se hva som er skremselstaktikk og hva som et reelt. Hvis hans advokat mener at at blir å vinne, hva om det stemmer? Advokaten har naturligvis ikke min side av saken da.. Har for øvrig akkurat fått meg egen advokat. Han derimot har hatt det omtrent helt siden bruddet og hele tiden brukt advokaten som pressmiddel. Anonymkode: dd69b...b84
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #7 Skrevet 18. oktober 2016 Skal sies at etter mange år med psykisk vold og så masse konflikter etter bruddet så har jeg ikke mye motstandskraft igjen. Er ofte nær med å bare gi etter. Anonymkode: dd69b...b84
Gjest Blondie65 Skrevet 19. oktober 2016 #8 Skrevet 19. oktober 2016 Har han oppfylt sine forpliktelser i den avtalen dere har inngått? Har du oppfylt dine forpliktelser i avtalen som ble inngått? Hvis svaret er nei på et eller begge spørsmål er avtalen brutt. Da er spørsmålet om hvem som først brøt avtalevilkårene først og om dette fritar den andre part fra avtalen. Det er f.els ikke mulig å selge en bil den andre har hentet. Snakk med advokaten din og prøv å skille press og trusler fra den virkelige verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå