Gjest babystøv Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med denne klinikken? Og eventuelt har noen erfaringer å dele. Jeg og min samboer vurderer sterkt å dra til denne klinikken for full utredning. Vi har bare prøvd i 8 mnd ca, men jeg har ikke gått på p piller på 2 år noe som gjør at jeg blir litt bekymret. Jeg vet at mange bruker opp i mot et år og lenger på å bli gravid, men vi føler at prøvingen hadde blitt litt lettere om vi visste at alt var ok. For akkurat nå føler jeg at prøvingen tar veldig på, jeg tenker konstant på det og jeg blir helt utmattet.. Ønske om barn er veldig stort og jeg tenker at vi har jo muligheten for å få utredning allerede nå, så hvorfor ikke bare få det gjort
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 2 timer siden, babystøv skrev: Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med denne klinikken? Og eventuelt har noen erfaringer å dele. Jeg og min samboer vurderer sterkt å dra til denne klinikken for full utredning. Vi har bare prøvd i 8 mnd ca, men jeg har ikke gått på p piller på 2 år noe som gjør at jeg blir litt bekymret. Jeg vet at mange bruker opp i mot et år og lenger på å bli gravid, men vi føler at prøvingen hadde blitt litt lettere om vi visste at alt var ok. For akkurat nå føler jeg at prøvingen tar veldig på, jeg tenker konstant på det og jeg blir helt utmattet.. Ønske om barn er veldig stort og jeg tenker at vi har jo muligheten for å få utredning allerede nå, så hvorfor ikke bare få det gjort Jeg kjenner følelsen og valgte å få utredning hos Hausken pga de ikke har ventetid. Jeg sitter igjen med en følelse av at de ikke tok meg så seriøs og hadde tidenes kjappeste undersøkelse, men det er nok kanskje pga jeg er redd for at det feiler meg noe som må videre utredning for å finne ut av. Feks tette eggledere. Jeg har barn fra før og ble kjappt gravid me de. Jeg snakket litt med legen om syklusen min, ang sykdomshistorie, tidligere operasjoner etc. Ut i fra blodprøven som jeg tidligere tok hos legen, innvendig ultralyd, syklusen min + mine tidligere graviditeter mente legen at det ikke var poeng med mer utredning nå og at vi heller skulle komme tilbake om et halvt år om vi ikke hadde blitt gravid til dess. Han mente vi skulle klare det på egenhånd. Min mann sjekket sædkvaliteten sin også. Jeg er som sagt sikkert litt ekstra bekymret siden vi ikke har blitt gravide til nå, men jeg har lest at mange er fornøyd med Hausken. Dersom du er bekymret koster det ikke mer en ca 2000 kr for den første time. Det inkl samtale med legen, innvending ultralyd og samtale/skjekk hos sykepleier. Jeg droppet timen hos sykepleier da legen mente det ikke var nødvendig. Jeg angrer på at jeg ikke ba om å ta mer prøver av meg. Dette var sikkert ikke så mye hjelp til deg, men ville bare dele min erfaring☺️ Anonymkode: 57062...0a5
Gjest babystøv Skrevet 18. oktober 2016 #3 Skrevet 18. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner følelsen og valgte å få utredning hos Hausken pga de ikke har ventetid. Jeg sitter igjen med en følelse av at de ikke tok meg så seriøs og hadde tidenes kjappeste undersøkelse, men det er nok kanskje pga jeg er redd for at det feiler meg noe som må videre utredning for å finne ut av. Feks tette eggledere. Jeg har barn fra før og ble kjappt gravid me de. Jeg snakket litt med legen om syklusen min, ang sykdomshistorie, tidligere operasjoner etc. Ut i fra blodprøven som jeg tidligere tok hos legen, innvendig ultralyd, syklusen min + mine tidligere graviditeter mente legen at det ikke var poeng med mer utredning nå og at vi heller skulle komme tilbake om et halvt år om vi ikke hadde blitt gravid til dess. Han mente vi skulle klare det på egenhånd. Min mann sjekket sædkvaliteten sin også. Jeg er som sagt sikkert litt ekstra bekymret siden vi ikke har blitt gravide til nå, men jeg har lest at mange er fornøyd med Hausken. Dersom du er bekymret koster det ikke mer en ca 2000 kr for den første time. Det inkl samtale med legen, innvending ultralyd og samtale/skjekk hos sykepleier. Jeg droppet timen hos sykepleier da legen mente det ikke var nødvendig. Jeg angrer på at jeg ikke ba om å ta mer prøver av meg. Dette var sikkert ikke så mye hjelp til deg, men ville bare dele min erfaring☺️ Anonymkode: 57062...0a5 Tusen takk for et godt å utfyllende svar. Jeg krysser fingrene for deg og din kjære!! Jeg er vel litt redd for at det samme skal skje med meg at de ikke skal ta meg seriøst. dette mest pga alderen min. Jeg er 22 år og burde ikke hatt dette problemet i det hele tatt, men her sitter jo jeg nå og er livredd for at noe er alvorlig galt. Men jeg har sett på det de tilbyr, og der står det jo at vi skal få svar på dagen om hva som eventuelt feiler oss og hva vi må gjøre videre. Så jeg tenker at vi bestiller en time til ny samtale/utredning som det står på siden deres som koster ca 2000. Er sikkert denne dere også tok. Forresten så synes jeg det var litt rart at legen mente det ikke var nødvendig for dere å ta timen hos sykepleier da det faktisk inngår i prisen dere betalte.. Litt merkelig!
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 1 time siden, babystøv skrev: Tusen takk for et godt å utfyllende svar. Jeg krysser fingrene for deg og din kjære!! Jeg er vel litt redd for at det samme skal skje med meg at de ikke skal ta meg seriøst. dette mest pga alderen min. Jeg er 22 år og burde ikke hatt dette problemet i det hele tatt, men her sitter jo jeg nå og er livredd for at noe er alvorlig galt. Men jeg har sett på det de tilbyr, og der står det jo at vi skal få svar på dagen om hva som eventuelt feiler oss og hva vi må gjøre videre. Så jeg tenker at vi bestiller en time til ny samtale/utredning som det står på siden deres som koster ca 2000. Er sikkert denne dere også tok. Forresten så synes jeg det var litt rart at legen mente det ikke var nødvendig for dere å ta timen hos sykepleier da det faktisk inngår i prisen dere betalte.. Litt merkelig! Tusen takk. Dere trenger nok ikke flere enn den første timen som egentlig skal ta 2 timer i første omgang☺️ Jeg tenkte ta kontakt med de igjen å høre om jeg fortsatt kan få timen hos sykepleier, men jeg liker ikke å mase. Nå er jeg over 35 år, så er nok derfor jeg stresser litt ekstra. Husk at for friske par er det helt vanlig at det kan ta inntil 1 år for å bli gravid. Det er mye som skal klaffe, men dersom du er bekymret er det jo bare til å spandere på seg de 2000 kr til å begynne med😀 Har du stabil syklus og hvilken prevansjon har du gått på? Vi fikk svar på dagen på sædprøven. De lever jo av å hjelpe folk til å bli gravid, så de hadde nok ikke latt meg gå derfra så kjappt om de mente vi trengte hjelp☺️ Jeg angrer på at jeg ikke stilte flere spørsmål å nevnte et par ting som jeg har tenkt over. Vi har time for utredning på sykehuset over jul, så da blir det uansett utredning i det offentlige om vi ikke blir gravid før den tid. Hold meg oppdattert☺️ Anonymkode: 57062...0a5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #5 Skrevet 18. oktober 2016 Så nå at du har vært uten prevansjon i 2 år. Har du testet med El tester? Anonymkode: 57062...0a5
Gjest babystøv Skrevet 19. oktober 2016 #6 Skrevet 19. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk. Dere trenger nok ikke flere enn den første timen som egentlig skal ta 2 timer i første omgang☺️ Jeg tenkte ta kontakt med de igjen å høre om jeg fortsatt kan få timen hos sykepleier, men jeg liker ikke å mase. Nå er jeg over 35 år, så er nok derfor jeg stresser litt ekstra. Husk at for friske par er det helt vanlig at det kan ta inntil 1 år for å bli gravid. Det er mye som skal klaffe, men dersom du er bekymret er det jo bare til å spandere på seg de 2000 kr til å begynne med😀 Har du stabil syklus og hvilken prevansjon har du gått på? Vi fikk svar på dagen på sædprøven. De lever jo av å hjelpe folk til å bli gravid, så de hadde nok ikke latt meg gå derfra så kjappt om de mente vi trengte hjelp☺️ Jeg angrer på at jeg ikke stilte flere spørsmål å nevnte et par ting som jeg har tenkt over. Vi har time for utredning på sykehuset over jul, så da blir det uansett utredning i det offentlige om vi ikke blir gravid før den tid. Hold meg oppdattert☺️ Anonymkode: 57062...0a5 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Så nå at du har vært uten prevansjon i 2 år. Har du testet med El tester? Anonymkode: 57062...0a5 Jeg har en veldig stabil syklus på 31-32 dager, spotter gjerne litt noen dager før. Har testet etter el de siste mndene, og den er også ganske stabil, får mye el slim som også har spor av blod i seg innimellom noe som visst nok skal bety at jeg er veldig fruktbar. Jeg kjenner også på hele kroppen når jeg har eggløsning Ja, jeg tenker hvertfall at jeg skal skrive ned en liste over tingene som gjør at vi er bekymret slik at vi får sagt alt vi vil under denne timen..
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #7 Skrevet 19. oktober 2016 2 timer siden, babystøv skrev: Jeg har en veldig stabil syklus på 31-32 dager, spotter gjerne litt noen dager før. Har testet etter el de siste mndene, og den er også ganske stabil, får mye el slim som også har spor av blod i seg innimellom noe som visst nok skal bety at jeg er veldig fruktbar. Jeg kjenner også på hele kroppen når jeg har eggløsning Ja, jeg tenker hvertfall at jeg skal skrive ned en liste over tingene som gjør at vi er bekymret slik at vi får sagt alt vi vil under denne timen.. Dette høres jo veldig bra ut, men lurt å skrive ned en liste på forhånd ja☺️ Anonymkode: 57062...0a5
Blomkvist Skrevet 23. oktober 2016 #8 Skrevet 23. oktober 2016 Vi var også hos klinikk hausken for ett par uker siden. Vi føler ikke vi ble tatt skikkelig seriøst og fikk svar som "det er bare å prøve videre" når vi gikk ut døra etter 50 minutter. Timen skulle vare 2 timer så vi ble litt skuffa at vi ikke fikk lengre tid der inn for den prisen vi betalte. Og ja, det var litt som et slag i trynet da vi virkelig sliter med å få barn og har mistet hver eneste gang.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #9 Skrevet 23. oktober 2016 1 time siden, Blomkvist skrev: Vi var også hos klinikk hausken for ett par uker siden. Vi føler ikke vi ble tatt skikkelig seriøst og fikk svar som "det er bare å prøve videre" når vi gikk ut døra etter 50 minutter. Timen skulle vare 2 timer så vi ble litt skuffa at vi ikke fikk lengre tid der inn for den prisen vi betalte. Og ja, det var litt som et slag i trynet da vi virkelig sliter med å få barn og har mistet hver eneste gang. Hvor lenge har dere prøvd? Høres ut som det samme som oss. Anonymkode: 57062...0a5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #10 Skrevet 23. oktober 2016 Det går ikke an å sjekke ut at alt er ok på en time/undersøkelse, derfor blir mange skuffet. Selvfølgelig kan det være at det blir avdekket svært dårlig sædkvalitet hos mannen, men da er det rimeligere å ta det direkte med Volvat eller lignende i stedet for time hos fertilitetsklinikk. Utredning av kvinnen er en lengre prosess, ingen blodprøver eller undersøkelser som kan vise at alt er i orden. Og veldig ofte finner man ikke en årsak til barnløsheten hos noen. Anonymkode: d7b7f...45d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #11 Skrevet 23. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke an å sjekke ut at alt er ok på en time/undersøkelse, derfor blir mange skuffet. Selvfølgelig kan det være at det blir avdekket svært dårlig sædkvalitet hos mannen, men da er det rimeligere å ta det direkte med Volvat eller lignende i stedet for time hos fertilitetsklinikk. Utredning av kvinnen er en lengre prosess, ingen blodprøver eller undersøkelser som kan vise at alt er i orden. Og veldig ofte finner man ikke en årsak til barnløsheten hos noen. Anonymkode: d7b7f...45d Dette vet jo vi også, men det går an å ta AMH prøve feks eller bruke tiden man har betalt for til å snakke mer rundt alternativer enn å kun sende oss ut å si at vi bør prøve på egenhånd et halvt år til. Anonymkode: 57062...0a5
Blomkvist Skrevet 23. oktober 2016 #12 Skrevet 23. oktober 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har dere prøvd? Høres ut som det samme som oss. Anonymkode: 57062...0a5 Vi har prøvd i 1,5 år 😕
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #13 Skrevet 25. oktober 2016 Jeg fikk i dag tlf fra legen jeg var hos og han svarte på alle spørsmåla mine. Jeg føler de er seriøse og ærlig. Jeg sitter virkelig igjen med en følelse at han mente at han håpte vi klarte det på egenhånd. Ellers fikk jeg svar på en del ubesvarte spørsmål, så føler meg mer rolig nå. Vi fikk også beskjed om at dersom vi ønskte hjelp før det har gått 1 år var vi så klart velkommen☺️ Anonymkode: 57062...0a5
Lemenet Skrevet 2. november 2016 #14 Skrevet 2. november 2016 På 23.10.2016 den 14.06, AnonymBruker skrev: Det går ikke an å sjekke ut at alt er ok på en time/undersøkelse, derfor blir mange skuffet. Selvfølgelig kan det være at det blir avdekket svært dårlig sædkvalitet hos mannen, men da er det rimeligere å ta det direkte med Volvat eller lignende i stedet for time hos fertilitetsklinikk. Utredning av kvinnen er en lengre prosess, ingen blodprøver eller undersøkelser som kan vise at alt er i orden. Og veldig ofte finner man ikke en årsak til barnløsheten hos noen. Anonymkode: d7b7f...45d Jeg fikk tilbakemelding fra Volvat at de ikke kunne sjekke sædkvalitet hos mannen.. Bare sende henvisning..
Gjest babystøv Skrevet 2. november 2016 #15 Skrevet 2. november 2016 ja jeg ringte ringte til de for å få svar på litt generelle spørsmål som jeg hadde.. De tok meg seriøst og svarte fint på det jeg lurte på. Vi kom hvertfall frem til at vi skal prøve selv en liten stund til. Han sa at siden jeg kun har testet etter el i så få mnd, så sa han jeg skulle fortsette med det litt til, siden jeg hadde regelmessig menstruasjon og regelmessig positive el tester, noe som i bunn og grunn gav gode forutsetninger. Selvsagt kan det være at mannen har dårlig sædkvalitet eller at jeg har noe annet men han sa det var et godt tegn at alt var så regelmessig som det var. Han sa nemlig at selv om noen ikke har gått på prevensjon på flere år så handler det om timing, faktisk mye mer enn folk tror. Alt skal klaffe. Så selv om vi har hatt sex kanskje to-tre ganger i uken, så har det jo også gått mnd hvor vi ikke har hatt sex i det hele tatt fordi mannen har vært borte på jobb reise. Så jeg føler meg veldig trygg på hausken nå, og de virker seriøse. Jeg kommer til å bestille time hos de om noen mnder om det ikke har klaffet til da
Biloba Skrevet 6. november 2016 #16 Skrevet 6. november 2016 På Tuesday, October 18, 2016 den 21.41, babystøv skrev: Tusen takk for et godt å utfyllende svar. Jeg krysser fingrene for deg og din kjære!! Jeg er vel litt redd for at det samme skal skje med meg at de ikke skal ta meg seriøst. dette mest pga alderen min. Jeg er 22 år og burde ikke hatt dette problemet i det hele tatt, men her sitter jo jeg nå og er livredd for at noe er alvorlig galt. Men jeg har sett på det de tilbyr, og der står det jo at vi skal få svar på dagen om hva som eventuelt feiler oss og hva vi må gjøre videre. Så jeg tenker at vi bestiller en time til ny samtale/utredning som det står på siden deres som koster ca 2000. Er sikkert denne dere også tok. Forresten så synes jeg det var litt rart at legen mente det ikke var nødvendig for dere å ta timen hos sykepleier da det faktisk inngår i prisen dere betalte.. Litt merkelig! Sykepleiertimen er der for samtale og informasjon om behandling, og opplæring i å sette sprøyter, å kunne spørre om.bivirkninger av medisiner man har fått resept på osv. Når planen foreløpig er å la naturen jobbe for dere, så er ikke sykepleiertimen så mye vits kanskje. Vi ble tatt på alvor, til tross for prøvetid på bare et drøyt halvår. De fant to diagnoser ved første undersøkelse, og vi gikk derfra med resepter og behandlingsplan, sprøyteopplæring osv. Måtte hoppe over første syklus pga vinterferie, deretter var vi igang. Jeg hadde en tilstand i livmoren som var på grensen til å måtte opereres, og valgte å prøve ivf en gang mens jeg ventet på operasjon i det offentlige. Jeg ble gravid på forsøk nummer to, men fosteret døde mellom uke 7 og 8. Fikk hjelp der da også på dagen da jeg mistenkte fosterdød, og fikk medikamenter til å gjøre hjemmeabort og slapp å gå innom sykehus. De startet blodfortynnende til neste forsøk, i stedet for å se an og evt utrede om jeg aborterte igjen. Klinikken har vært veldig tilgjengelig hele tiden. Vi hadde også flere ekstratjenester som ikke hører inn under pakketilbudet, bl a da jeg mistet, som vi ikke måtte betale for (flere tusen i kontroller). Forsøk nummer 3 hører jeg kose seg og skrattle inne i stuen med pappaen sin nå ❤
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #17 Skrevet 6. november 2016 Vi ble tatt på alvor, men vi hadde tre ivf forsøk i det offentlige bak oss før vi var innom de. Første forsøk startet vi med rett etter oppstarttimen. Sykepleiertimen er som Bilboa sier opplæring i bruk av sprøyter og medisiner, om dere ikke skulle bruke noen medisiner, trenger dere heller ikke sykepleiertimen. Vi var såvidt innom sykepleieren, men hadde jo vært gjennom alt tidligere Anonymkode: a1494...718
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå