AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Hei Er det noen som har noe greie på det å være beredskapshjem? Hvordan fungerer det for dere, hva er negativt/positivt? Jeg har hatt to fosterbarn boende hos meg i 3 år, (for snart 2 år siden) men aldri vært beredskapshjem. I dag ble jeg oppringt med spørsmål om dette er noe jeg kan tenke meg noe det selvfølgelig er. Alt for å hjelpe. Men jeg er alene, og han jeg snakket med nå sier at det må være en voksen hjemme hele tiden, noe som da gjør at jeg må slutte å jobbe. Frykten for å ikke klare oss kommer jo snikende, men jeg håper jo at denne ordningen er sånn at vi har penger til det vi trenger. Hvor lenge i forkant får dere spørsmål om dere kan ta imot et barn g til han/hun lytter inn? Blir takknemlig for svar Anonymkode: d6ca2...d39 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Ingen som har erfaring med dette? Anonymkode: d6ca2...d39
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #3 Skrevet 20. oktober 2016 Er det ingen som er/har vært fosterhjem eller beredskapshjem her? Anonymkode: d6ca2...d39
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #4 Skrevet 20. oktober 2016 Hei. jeg har ikke personlig erfaring som beredskapshjem, men slik jeg har forstått det innebærer det jo å kunne ta i mot barn og unge på akuttplassering. Det betyr vel på meget kort varsel i enkelte tilfeller. Spør heller barnevernet du. De kan sikkert gi bedre svar. Flott at du vil stille opp for de som trenger det på denne måten. Anonymkode: 4a997...360
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #5 Skrevet 20. oktober 2016 Det er ikke en personlig erfaring, men jeg har vært nært vitne til det hele min oppvekst. Man får barna på veldig kort varsel, i blant bare noe dager på å gjøre klart rommet før bar et/ungdommen er der. Man vet aldri hva som dukker opp og det hjemmet jeg kjenner til måtte gjemme verdisaker i blant. Det hjemmet jeg kjenner til var beredskap til alle aldre. Perioder med babyer på få måneder. Det er vanskelig å få for man vet aldri hva barnet har opplevd. Det ene barnet som jeg husker hadde brukket alle bein i beina og man måtte passe veldig på! Noen ungdommer ble lenger og kom tilbake i blant så ble man knyttet til de. Altså etter å ha vokst opp som nært vitne syns jeg det hadde vært noe for meg også, en dag. Jeg syns det ser både spennende og givende ut. Anonymkode: 99c8e...b53
A.M Skrevet 30. august 2017 #6 Skrevet 30. august 2017 På 18.10.2016 den 17.07, AnonymBruker skrev: Hei Er det noen som har noe greie på det å være beredskapshjem? Hvordan fungerer det for dere, hva er negativt/positivt? Jeg har hatt to fosterbarn boende hos meg i 3 år, (for snart 2 år siden) men aldri vært beredskapshjem. I dag ble jeg oppringt med spørsmål om dette er noe jeg kan tenke meg noe det selvfølgelig er. Alt for å hjelpe. Men jeg er alene, og han jeg snakket med nå sier at det må være en voksen hjemme hele tiden, noe som da gjør at jeg må slutte å jobbe. Frykten for å ikke klare oss kommer jo snikende, men jeg håper jo at denne ordningen er sånn at vi har penger til det vi trenger. Hvor lenge i forkant får dere spørsmål om dere kan ta imot et barn g til han/hun lytter inn? Blir takknemlig for svar Anonymkode: d6ca2...d39 Lønna ser jo sånn her ut. "Beredskapshjem: Det gis arbeidsgodtgjøring mellom kr 379 562 – 509 168 kr pr. år, avhengig av utdanning og arbeidserfaring. Utgiftsdekning på kr 8 007 kr pr. mnd. kommer i tillegg." Og du må kunde være hjemme i løpet av 1 time. Men dem har ganske bra friperiods ordninger. Vi holder på nå og vurderer og bli beredskapshjem.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #7 Skrevet 30. august 2017 3 timer siden, A.M skrev: Lønna ser jo sånn her ut. "Beredskapshjem: Det gis arbeidsgodtgjøring mellom kr 379 562 – 509 168 kr pr. år, avhengig av utdanning og arbeidserfaring. Utgiftsdekning på kr 8 007 kr pr. mnd. kommer i tillegg." Og du må kunde være hjemme i løpet av 1 time. Men dem har ganske bra friperiods ordninger. Vi holder på nå og vurderer og bli beredskapshjem. Du har opprettet en bruker på KG. har skrevet tre innlegg, og samtlige er i gamle tråder om beredskapshjem. Hva er greia? Anonymkode: c1d0c...059
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #8 Skrevet 30. august 2017 Husk at dersom det virker vanskelig å gjennomføre kan man også være beredskapshjem for dyrAnonymkode: 884a2...abd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå