Superbad94 Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg snakket med min søster I telefonen mens jeg hentet posten og der ser jeg et brev fra politiet. Jeg åpner det opp mens jeg snakker med henne I tlf og blir helt forskrekket når det står at de har fått inn passet mitt på hittegods. Jeg er i utgangspunktet 100% sikker på at det ligger hos min mor og far I deres safe, men begynner jo selvsagt å lure når jeg vet at det ikke er blitt brukt på 1.5 år. Min søster begynner å si at hun tror at min mor har glemt å ta passet inn der og at noen sikkert har stjelt det. og sier at jeg sikkert har mistet det selv et sted. Min søster kan koden på safen, men jeg tenker ikke en gang I løpet av den samtalen at det kan være henne. Jeg ringer min mor og spør om hun er 100% sikker på at hun la det der, og hun sier at hun så det der I april I år og dermed vet jeg at det har blitt tatt fra safen. Hun sier at det sikkert er min søster som har brukt det på byn men jeg klarer ikke helt å forestille meg at hun kan ha stjelt passet mitt. OG TROR DU IKKE MIN SØSTER RINGER Å KJEFTER PÅ MEG FOR AT HUN BLIR BESKYLT FRA MAMMA FOR Å HA STJELT DET DA???!? Prøver å høste sympati når det er hun som har stjelt det. Hun har innrømmet det nå etter at jeg sa at jeg bare måtte politianmelde det og ta fingeravtrykk på safen.. da ble hun redd og sa at hun beklager. Jeg synest faktisk ikke det er godt nok. Hun vet koden på safen fordi mine foreldre stoler på henne, også har hun åpnet safen, brukt passet mitt og att på til mistet det og ikke gitt meg beskjed om at det?? Tenk om jeg skulle ha dratt til syden da, og måtte avbestille reisen min fordi passet er borte? Hun er 19 år gammel, og identivitetstyveri er veldig alvorlig! Hun kan få bøter og fengsel opp til 3 år. What to do? Skal selvagt ikke anmelde henne, men hun forstår jo ikke alvoret I det hun har gjort 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Hvorfor stjal hun det? Anonymkode: 45529...a25 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #3 Skrevet 18. oktober 2016 *Ikke stjelt, men stjålet. Anonymkode: f4ee4...633 7
Sirah Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 Be foreldrene dine bytte kode på safen og ikke gi den til din søster. Er vel ikke så mye du får gjort med dette. 10
Superbad94 Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2016 For å dra på byn på 20 års sted.
Superbad94 Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor stjal hun det? Anonymkode: 45529...a25 For å dra på byn på 20 årssted. Jeg er 21 år, hun 19 år
Happy_Face Skrevet 18. oktober 2016 #7 Skrevet 18. oktober 2016 Hvorfor oppbevarer foreldrene dine dette passet for deg? Burde du ikke oppbevare slike ting selv? 18
Superbad94 Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter #8 Skrevet 18. oktober 2016 4 minutter siden, Happy_Face skrev: Hvorfor oppbevarer foreldrene dine dette passet for deg? Burde du ikke oppbevare slike ting selv? Jeg bodde i kollektiv med 5 andre i Bergen sentrum og ville ikke oppbevare det på rommet mitt i tilfelle det skulle bli stjålet. Bor nå i egen leilighet men har ikke brukt det siden jeg flyttet for meg selv. Skal diffinitivt gå til innkjøp av en nå og lagre det hos meg selv
Gjest Naturbarn1 Skrevet 18. oktober 2016 #9 Skrevet 18. oktober 2016 Det eneste beste er vel og ta vare på egne verdisaker. 😊
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #10 Skrevet 18. oktober 2016 Bra du skal oppbevare det hos deg selv nå. Hva gjør moren din med dette? Anonymkode: f67a9...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #11 Skrevet 18. oktober 2016 Det er jo litt merkelig å vise pass som legitimasjon på byen? Anonymkode: 35f0f...29f 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #12 Skrevet 18. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo litt merkelig å vise pass som legitimasjon på byen? Anonymkode: 35f0f...29f Tenkte det samme. Det er jo som å be om å bli tatt i dokumentforfalskning. Anonymkode: 45529...a25
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #13 Skrevet 18. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo litt merkelig å vise pass som legitimasjon på byen? Anonymkode: 35f0f...29f Har flere venner som ikke har giddet å ta lappen og ofte roter de bort bankkortene sine, så det er ikke uvanlig at noen har med seg passet på byen. Til TS: Regner med at foreldrene dine også ble ganske sure for dette? Søsteren min stjal bankkortet min en gang jeg hadde lagt igjen lommeboken for å dra på byen. Hun ble tatt på utestedet og jeg ble ringt. En ting var at jeg ble sur, men foreldrene våre ble så sure at hun fikk husarrest og ikke noe ukeslønn på en stund. Så lenge barna bor hjemme har faktisk foreldre noe å si, selv om barna er myndige. Anonymkode: 986e1...d08 3
Juniper Skrevet 18. oktober 2016 #14 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg ville forventet en temmelig nesegrus unnskylding, og tilståelse til foreldrene, samt at hun ble satt grundig på plass og innså hvor dum hun har vært. Og at hun unnskyldte seg gjentatte ganger for at hun var frekk nok til å kjefte på deg for at moren beskyldte henne for det hun faktisk hadde gjort! Det er ikke selvsagt at hun skal slippe unna for dette, bare fordi hun er søsteren din! Høres ut som om hun lider av et prinsesse-syndrom! 5
Drama.Queen Skrevet 18. oktober 2016 #15 Skrevet 18. oktober 2016 Anmeld henne da kvinnemenneske! Søster eller ei, dette er alvorlig! 3
Superbad94 Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter #16 Skrevet 18. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har flere venner som ikke har giddet å ta lappen og ofte roter de bort bankkortene sine, så det er ikke uvanlig at noen har med seg passet på byen. Til TS: Regner med at foreldrene dine også ble ganske sure for dette? Søsteren min stjal bankkortet min en gang jeg hadde lagt igjen lommeboken for å dra på byen. Hun ble tatt på utestedet og jeg ble ringt. En ting var at jeg ble sur, men foreldrene våre ble så sure at hun fikk husarrest og ikke noe ukeslønn på en stund. Så lenge barna bor hjemme har faktisk foreldre noe å si, selv om barna er myndige. Anonymkode: 986e1...d08 Min foreldre ble veldig fortvilet og sure ja, de skal skifte kode på safen. Da hun var 17 år stjal hun bankkortet mitt og jeg ble oppringt av utestedet på et 18 årssted. Vakten og jeg kjente hverandre, så jeg fikk det tilbake, men da også var det bare sånn: "unnskyld, skal aldri gjøre det igjen..." blir så forbanna.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 18. oktober 2016 #17 Skrevet 18. oktober 2016 3 timer siden, Superbad94 skrev: Min foreldre ble veldig fortvilet og sure ja, de skal skifte kode på safen. Da hun var 17 år stjal hun bankkortet mitt og jeg ble oppringt av utestedet på et 18 årssted. Vakten og jeg kjente hverandre, så jeg fikk det tilbake, men da også var det bare sånn: "unnskyld, skal aldri gjøre det igjen..." blir så forbanna. Da går du til politiet og anmelder henne for identitetstyveri. Skjønner at det kan være vanskelig når det er snakk om nært blodsbånd, men noen må få forklart for henne at det er alvorlig. Det kan ikke bli en vane, og når hun har gjort det to ganger, så skal det nok ikke så mye til før det kan skje igjen. Med dine ID-papirer! Fra nå av må du passe på dine viktige papirer + all ID selv!!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #18 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg ville anmeldt. De er andre gangen hun prøver seg og blir tatt - hvor mange ganger har hun lykkes? Eneste grunnen til at passtyveriet ble oppdaget denne gangen, er jo at hun presterte å miste det. Når hun attpåtil kjefter på deg, viser det bare at det må sterkere lut til for å få henne til å forstå alvoret. Anonymkode: eb001...082 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #19 Skrevet 19. oktober 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo litt merkelig å vise pass som legitimasjon på byen? Anonymkode: 35f0f...29f Noen av oss har ikke noe annet, nå når bankkort ikke kan brukes lenger. Jeg går alltid med passet mitt i jakkelomma. Anonymkode: 0e341...37e
The Kitten Skrevet 19. oktober 2016 #20 Skrevet 19. oktober 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo litt merkelig å vise pass som legitimasjon på byen? Anonymkode: 35f0f...29f Jeg har gjort det en gang fordi jeg ikke fant førerkortet mitt. Men det var egentlig bare stress å ha med passet på byen. Var jo bare redd for å miste det hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå