EvaLena Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg var medlem i en bokklubb, bandt meg for 1 år. Fikk meldt meg ut for 2 mnd siden. I sommer fikk jeg pakke fra de for n'te gang pga de ikke sendte ut medlemsblad, jeg mottok det iallefall ikke. Dermed kom pakken i posten mens jeg var på ferie. Greit nok, jeg betalte porto og sendte den tilbake. Nå har jeg fått inkassovarsel og varsel om at sak reises jmr paragraf 5-2 på ubetalt faktura. Har ringt både bokklubb og inkasso byrå og de kunne intet gjøre. Jeg må bevise at jeg har sendt de bøkene tilbake ved å vise kvittering for å ha sendt de inn. Begge sier at det i seg selv ikke beviser at det er nettopp de bøkene som har kommet tilbake. SÅ hvordan i helsike skal jeg bevise at de er sendt tilbake da? Jeg har sendt tilbake så mange pakker at jeg har kommet ut av telling. Er det noen andre her som har hatt dette problemet og vet hva jeg skal gjøre evt om det løser seg ved å vise kvittering?? På bankutskrift så står det jo bare feks 80.- betalt i post i butikk eller noe sånt, ikke spesifikt hvilke bøker. Fy faen så forbanna jeg er på den jævla frekkheten enkelte bokklubber har 😡
stan Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Hvis du ikke har noen kvittering eller noe annet bevis på at bøkene er returnert, og bokklubben ikke har registrert returen, da har du et problem, og må nok betale. Om du kan finne kvitteringen fra posten vil det hjelpe. Da er det bokklubben som må bevise at pakken ikke inneholdt bøkene. Hør med postkontoret om det er mulig for dem å finne kvitteringen i systemet sitt. Hvis du betalte med kort er det kanskje mulig. 2
EvaLena Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg betaler alt med kort, så skal forsøke den muligheten der. Samtidig er det irriterendes at vi som kunder skal bevise i hytt og pine. Hvorfor skal ikke de bevise at de spesifikke bøkene har kommet hjem til meg? Jeg har ærlig takt ikke sett det. Jeg skal iallefall aldri melde meg inn igjen og langt ifra anbefale andre å melde seg inn. Takk for råd iallefall 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå