Gå til innhold

Får rynker og sår i huden av sensitiv rensekrem, hva bør jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg får små rynker og noen ganger blodsår i ansiktet når jeg bruker rensekrem for sensitiv hud. Er det noen her som har tips til

produkter, oljer etc som jeg bør prøve?

Jeg lurte også på om dere har noen tips til en solkrem som ikke er vannfast? Hvis jeg bruker en ikke vannfast solkrem så trenger jeg jo ikke å bruke rensekremer mer.

Ifølge www.forbrukerradet.no anbefalles følgende solkremer:

Spesielt for barn:

·  Vita Harmoni Kids Vannfast Solspray Spf 30

·  Nivea Sun Kids Protective & Sensitive Sun Spray Spf 50+

·  La Roche-Posay Anthelios Dermo-Pediatrics Enfants Spf 50 +

For voksne:

·  Cosmica Sun Mousse Active Spf 30

·  Nivea Sun Protect & Sensitive Spf 30

·  Eucerin Transparent Sun Spray Spf 30

·  Cliniderm Caring Protection Spf 25

·  Cosmica Sun Lotion Spf 25

·  Vita Harmoni Solkrem Spf 15

·  Änglamark Coop Sun Spray 30

·  Ânglamark Coop Sun Lotion 15

Benytter rensekremen for å fjerne solkrem.

Hilsen mann som gjerne vil ta vare på huden.

Takk for svar :)

Anonymkode: 5f537...592

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd dermalogica ultracalming cleanser? Den er supermild, be om å få en prøve hos hudpleier. De selger også dermalogica på noen apotek.

Angående solkrem har jeg ikke noen råd dessverre.

Gjest Ludolek
Skrevet

Ultracalming cleansing cream har jeg litt dårlig erfaring med når det kommer til å fjerne solkremer ordentlig(og sminke, men det går jeg utfra du ikke bruker).

For å løse opp solkrem trenger man gjerne olje, og jeg synes MAC sin cleansing oil(den vanlige, ikke den for sensitiv hud) er best - også for sensitiv hud. 

Solkremene du nevner gir meg dårlig hud om jeg bruker dem daglig - og du trenger ikke solfaktor på vinteren om du ikke arbeider utendørs eller er mye ute. Med mindre du bruker sterke syreprodukter i ansiktet for hudproblemer, da.

Du vil nok oppleve urenheter i ansiktet om du bruker de på fast basis. Endel har god erfaring med Biore sin solkrem(til daglig bruk), den fås kjøpt på Ebay og skal ha spf 50. 

Og jo, du trenger rens selv om du ikke bruker vannfast.

Om du har tenkt å rense huden hver dag ville jeg vurdert en fuktighetskrem også - La Roche Posay har endel parfymefrie greie kremer(apotek) og mange fører jo også serier laget for menn. 

Skrevet

Solkrem som ikke er vannfast vil du svette fort vekk. Jeg vil anbefale Lrp Comfort solkrem eller LRP Anthelios solkrem.  Du kan fjerne med Lrp Toleriane rens. Dette er en serie for sensitiv hud. Det finnes også serier i Lrp fra Apotek 1 som er for rød hud med solfaktor.  Du finner få solkremer laget for ansikt som ikke er svettefast eller badefaste

Skrevet

Matis har en god serie for sensitiv hud, bruker rensen + toneren selv i vinterhalvåret, og de er veldig gode

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svar folkens :)

Hvilken solkrem anbefaler dere?

Anonymkode: 5f537...592

Skrevet

Om du er så plaget av sår, så ville jeg konsultert hudlege. Greit å avklare om det er sykdom i bunnen.

Anonymkode: d8a02...7f4

• 2 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som bryter med flg regel:

Du kan ikke lage innlegg til: 

Sitat

Bruk av forumet til jobb- eller studiesammenheng - for eksempel datainnsamling eller verving av intervjuobjekter osv. Å bruke forumet til hjelp for å finne informasjon eller diskutere et tema er ok.

Mvh Sulosi, mod.

Gjest BabyBlue
Skrevet
På 19.10.2016 den 20.26, Tigerstaden skrev:

Matis har en god serie for sensitiv hud, bruker rensen + toneren selv i vinterhalvåret, og de er veldig gode

Mener du reponse delicate serien? Har prøvd noen av de selv, og liker produktene veldig godt. Er så milde at de ikke kjennes på huden engang.

Skrevet
8 minutter siden, BabyBlue skrev:

Mener du reponse delicate serien? Har prøvd noen av de selv, og liker produktene veldig godt. Er så milde at de ikke kjennes på huden engang.

Ja, er dehydrert, så bruker rensen + toneren om vinteren. alle andre renser blir jeg supertørr av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...