Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #1 Skrevet 22. november 2004 Her har jeg i flere uker allerede gledet meg som en unge til 1. søndag i advent, for da skal/skulle jeg begynne pyntingen til jul. I dag fortalte jeg det på jobben, at jeg gledet meg til helgen for da skulle skal jeg sette i gang... Enkelte av kolegaene mine tok helt av. Vil vel kalle det på grensen til at jeg ble skjellt ut. Det var så sårende og få høre at jeg var teit som var så dum at jeg pyntet så tidlig. Var ikke grenser for hvilke argumenter som kom mot at jeg skulle pynte nå. Jeg trodde jo faktisk at det var min sak når jeg tok pyntingen. Siden jeg tar bort alt 1. nyttårsdag, så liker jeg å pynte til advent. Man bruker jo en del penger på pynten, så da har jeg lyst til å få muligheten til å nyte den... En annen ting er jo også at jeg har fått høre mye rart etter at jeg fortalte at jeg er så og si ferdig med julegavene nå. Har bare noen få igjen. Hvorfor er mine tradisjoner så vanskelig og takkle for enkelte mennesker? Jeg synes det er greit og spre utgiftene på julegaver ut over en lengre periode enn å handle seg blakk i desember, og være nødt til å sutte på tommelen. Dette skjønner ikke folk seg på... Vet ikke hvem av oss som er den smarte jeg...
Gjest Madam Felle Skrevet 22. november 2004 #2 Skrevet 22. november 2004 Er sjokkert, over hva enkelte mennesker tillater seg selv å si. Hva du velger å gjøre, er og blir din sak. Andre får gjøre som de vil.
Diaz Skrevet 22. november 2004 #3 Skrevet 22. november 2004 Trøste og bære :o , ikke bry deg om sånt oppgulp :evil: Enkelte mennesker skal bry seg med alt og ikke minst prøve og ødelegge andre menneskers lykke... Jeg gjør som deg, pynter til 1.advent og pakker bort dagen før nyttårsaften. Synes advent er en tid hvor man gleder seg til julen, og da er det naturlig for meg og pynte også. Nei, ikke bry deg om det ,og hold på den skikken som gir deg glede- for det er det viktigste
@riel Skrevet 22. november 2004 #4 Skrevet 22. november 2004 Pynt ivei du Hvis de klager mer disse kollegaene dine kan du spørre dem hvorfor de gidder å anstrenge seg med å kaste negative anmerkninger angående dine juletradisjoner? Har de virkelig ikke bedre ting å bruke energien sin på Alle har forskjellige juletradisjoner. Jeg setter opp adventstake, henger opp julestjerna og setter opp den elektriske staken i vinduet 1 søndag i advent. I tillegg finner jeg fram et par juleduker, og noen julelys, for å skape stemning. Neste søndag, pynter jeg for fullt, og rundt 15 er juletreet på plass. Så står alt til 13. dag jul etter god gammeldags tradisjon. Og juletradisjonene våre går som regel i arv gjennom generasjonene i familien, så jeg syns du skal ta godt vare på tradisjonene dine jeg
Gjest gjest1 Skrevet 22. november 2004 #5 Skrevet 22. november 2004 Eg skal også pynte til advent - sjølvsagt! (har allereie tjuvstarta litt med å legge strøstjerner på bordet, og sette lilla lys i lysestakane...) Ser ikkje noko gale i å skape litt julestemning, det er jo berre kosleg å glede seg til noko då!
Copy Skrevet 22. november 2004 #6 Skrevet 22. november 2004 Jeg tror faktisk mange sier sånt fordi de skulle ønske de kunne gjort det samme. Alle tror visst at man må vente til lillejulaften med å kjøpe pakker og bake og vaske huset osv. Også klager de på jævlig de synes jula er etterpå. Jeg er så lei av å høre på det! Jeg sier som jeg alltid har sagt: jula blir hva man gjør den til selv!!!
Gjest Cerise Skrevet 23. november 2004 #7 Skrevet 23. november 2004 herlighet, er det dummeste jeg har hørt! Ikke la slik syting og klaging ødelegge din julestemning! Pynt i vei og gjør slik du pleier å gjøre, det viktigste er at du koser deg og nyter adventstiden! Jeg syns hvertfall du er den smarte
Ottine Skrevet 23. november 2004 #8 Skrevet 23. november 2004 ...Og vi synes barn/ungdom oppfører seg fælt mot hverandre? :o
Lille Bø Skrevet 24. november 2004 #9 Skrevet 24. november 2004 Hva har andre med å legge seg borti hva du gjør i ditt eget hjem da?? Jeg pynter til 1. søndag i advent jeg, og har det fremme til 20. dag jul, som var tradisjonen fra gammelt av. Ingen har vel noe med det vel! (Ble litt sinna nå...) Gjør det du føler for du, og ikke kast bort energi på å bekymre deg for hva andre mener!
Angelica Skrevet 25. november 2004 #10 Skrevet 25. november 2004 Ikkeno å bry seg om, pynt i vei du! :-) Synes førjulstida er kjempekoselig og julepynten må frem i begynnelsen av desember. Hele desember er jul for meg!
Arwen Skrevet 25. november 2004 #11 Skrevet 25. november 2004 Gjør som du vil du Selv pynter jeg ikke før 23. desember, men hva andre gjør spiller ingen rolle for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå