AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 http://www.korkys.ie/marco-tozzi-ankle-boot-25063-blk Resten av antrekket jeg tenker til er enkel svart dressbukse, en sort bluse (bittelitt farger på den), og en lang pen svart cardigan utenpå. Forhåpentligvis er buksene lang nok til å dekke spennen. Redd for at det blir for upyntet og hverdagslig med flate sko (tror ikke jeg har noen som passer). Kan det fungere med disse? Anonymkode: 97713...85e
Ulven Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Umiddelbart tenkte jeg nei, men har du bukse som dekker ned over spennen, burde det gå greit. Uansett er det ikke for upyntet med flate sko i en begravelse. Da pynter man gjerne ned, ikke opp. Men er dette en begravelse eller bisettelse? For høye heler i en begravelse hvor man ofte må ut på grus og gressganger, kan bli trælete. 7
Honey Dew Skrevet 18. oktober 2016 #3 Skrevet 18. oktober 2016 Personlig synes jeg ikke det passer seg med høye hæler i en begravelse, men så er jeg en smule konservativ også. Ville heller gått for sko/støvletter med kort hæl 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 Først av alt, harry sko. I begravelse toner man gjerne ned og gjør ikke så mye utav seg. Ingen bryr seg om du ikke er super pent kledd. Også går man på gress og grus, i gjørme etc. hvor høye hæler ikke nødvendigvis passer så bra. Anonymkode: 7cc60...688 10
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #5 Skrevet 18. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Først av alt, harry sko. I begravelse toner man gjerne ned og gjør ikke så mye utav seg. Ingen bryr seg om du ikke er super pent kledd. Også går man på gress og grus, i gjørme etc. hvor høye hæler ikke nødvendigvis passer så bra. Anonymkode: 7cc60...688 Enig! Veldig harry sko. Passer ihvertfall ikke i en begravelse. Anonymkode: b364a...f99 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #6 Skrevet 18. oktober 2016 enig med de andre, passer ikke i en begravelse. Anonymkode: eedac...1da
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #7 Skrevet 18. oktober 2016 De der passer på fest, ikke begravelse. Anonymkode: 76d91...f0a 1
applestories Skrevet 18. oktober 2016 #8 Skrevet 18. oktober 2016 Må ærlig innrømme at jeg aldri har lagt merke til hva folk har på beina i begravelser. Det er for en gangs skyld noe helt annet som er i fokus enn fottøyet til gjestene... 13
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #9 Skrevet 18. oktober 2016 Om du tar sjansen på at de blir møkkete eller ødelagt detsom det er snakk om en bisettelse på en kirkegård, så klarer jeg ikke å se hvorfor folk hyler hodet av seg her. Skoene har hæler. Kan du gå på dem så er det ikke der problemet ligger. Anonymkode: 4f851...d77 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #10 Skrevet 18. oktober 2016 Det er litt upraktisk. Hælene kommer til å klikke og klakke på gulvet når det ellers ofte er en stille stemning og om du skal ut på gress så kan de synke ned. Anonymkode: c623f...ffd 2
RockyRose Skrevet 18. oktober 2016 #11 Skrevet 18. oktober 2016 Eg tenkte straks nei, då dei er for voldsomme og harry til ein begravelse. Eg går heller mindre pynta med flate sko, enn slike skor. Er også lite praktisk då det ofte inneber klikkklakk på tregolvet, trapper, grus og gras. 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #12 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg synes de var for høye, de gjør litt mye ut av seg. Ta heller litt lavere hæler. Man skal ofte ut på gresset også, som noen sier. Selve antrekket og jakken må være i nøytrale farger, noe i svart, men absolutt alt trenger ikke å være svart. Men greit med svarte sko, da. Anonymkode: 8a1a0...ae7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #13 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg så for meg stor hatt og solbriller til. Og umiddelbart passet du ikke med resten av gjengen. Anonymkode: 49018...3dc
Majott Skrevet 19. oktober 2016 #14 Skrevet 19. oktober 2016 Med et korrekt antrekk ellers så ville ingen reagert på disse skoene. 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #15 Skrevet 19. oktober 2016 Er uenig i det at man ikke kan bruke hæler i begravelse, bruker selv enten veldig enkle sorte pumps eller enkle sorte skoletter. Men som en del andre sier her, disse var alt annet enn enkle og heller harry.. Anonymkode: f2ed9...483 1
Gjest Margit Spat Skrevet 19. oktober 2016 #16 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg synes ikke de var så gale, jeg. Jeg ville vært betenkt hvis det er kistebegravelse der dere skal ut og senke kisten, for da må man ofte vasse i mer eller mindre mykt gress rundt graven. Akkurat til den bruken er jeg ikke sikker på om skoene er ultimate. Men bortsett fra det, og hvis du har god trening med å gå på høye hæler: helt greit.
FantasDick Skrevet 19. oktober 2016 #17 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg hadde nok ikke reagert på skoene, men jeg synes ikke de var fine. Har brukt helt enkle sorte pumps i alle begravelsene jeg har vært i. 1
Prestekragen Skrevet 19. oktober 2016 #18 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg bryr meg ikke om hva folk bruker i begravelse, de eneste gangene jeg reagerer er om folk ikke går mørkt kledd. For meg er det respektløst å bruke fargete florete greier på en sånn dag. Så lenge du ikke har problemer med å gå med de, så tror jeg nok det går fint.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #19 Skrevet 19. oktober 2016 4 timer siden, Prestekragen skrev: Jeg bryr meg ikke om hva folk bruker i begravelse, de eneste gangene jeg reagerer er om folk ikke går mørkt kledd. For meg er det respektløst å bruke fargete florete greier på en sånn dag. Så lenge du ikke har problemer med å gå med de, så tror jeg nok det går fint. noen kledde seg i oransj i min mors begravelse og jeg tenkte ikke over at det var upassende da det passet så godt til damen. Hun går bare i fargerike klær og er en skikkelkg god og varm person. Tror jeg ikke hadde likt utringing eller korte kjoler. Det er ille synes jeg da det ikke er en fest.. Anonymkode: c44c7...477
Prestekragen Skrevet 20. oktober 2016 #20 Skrevet 20. oktober 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: noen kledde seg i oransj i min mors begravelse og jeg tenkte ikke over at det var upassende da det passet så godt til damen. Hun går bare i fargerike klær og er en skikkelkg god og varm person. Tror jeg ikke hadde likt utringing eller korte kjoler. Det er ille synes jeg da det ikke er en fest.. Anonymkode: c44c7...477 Jada - det finnes unntak her og der og selvsagt går det på hvordan pårørende vil ha det i begravelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå