Gå til innhold

Hva ville du ha gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ikke helt sikker på om jeg skriver i riktig tråd, eventuelt så kan jo tråden flyttes, men jeg trenger litt hjelp.

Jeg har en utleier som har truet med å kaste meg fysisk ut av leiligheten sin hvis ikke jeg kommer meg frivillig ut innen utgangen av denne måneden. 

Da jeg fikk trusselen hans på telefonen, så prøvde jeg å informere ham om at jeg måtte i det minste få én måneds oppsigelsestid, men han nektet å høre etter, og la på. Nå har jeg angst for at han skal gå til fysisk angrep på meg hvis jeg blir værende, så jeg sliter med å pakke alt sammen i en rasende fart, og få tingene mine ut herfra. 

Hva ville du ha gjort i mitt sted? 

Jeg har kontaktet en advokat for å få litt hjelp, men innser at det vil koste meg enormt mye penger, og tenkte å løse denne saken på egenhånd først. Men utover det så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har ingen venner å be om hjelp fra, og da mener jeg virkelig INGEN venner. Jeg skal selvfølgelig oppsøke nav, men har ingen tro på å få hjelp derifra. Har verken førerkort eller bil, så aner ikke hvordan jeg skal få tingene mine med meg, og har fått nei fra frivilligheten. Skal forsøke andre instanser

(Er forresten kvinne, og ja, dette er sant). 

Jeg skal selvfølgelig leie meg et lager hvor jeg kan plassere tingene mine mens jeg leter etter et nytt sted å flytte til, men hvem kan man be om hjelp fra, egentlig? Kjenner ingen av naboene her hvor jeg bor, og jeg bor ikke så langt unna Oslo. Uff, jeg prøver å hjelpe meg selv, men vanskelig når jeg har så begrenset med ressurser tilgjengelig.

Anonymkode: 7cb76...80b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes lovverk for og kaste leieboere ut så du må evnt ha gjort noe fælt siden utleier sier dette. 

Anonymkode: eb5e6...e34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...