Gå til innhold

Tannpuss

Anbefalte innlegg

Skrevet

I flere år har vi mast på min samboers sønn at han må pusse tenner morgen og kveld. Han innrømmer at han ikke gjør det morgen. Mest sannsynlig så trenger han tannregulering (er 13 år) men vil ikke få tilbud om dette fordi tannpussen er så dårlig. Jeg foreslo at faren skulle følge opp dette denne uken når de er hos oss, og faktisk se at han pusser tennene sine før han selv går på jobb. Men han greier ikke dette, han går ut døra en halv time før ungene er klare. Ja, det er hans egen feil om han ikke får regulering pga dårlig tannpuss, men jeg hadde kanskje etterhvert (når jeg ble voksen) blitt litt småsur på foreldrene mine som ikke pushet meg mer. Noen som har tips? Pusser dine barn tenner både morgen og kveld? Mor følger heller ikke opp, ungene er mest hos mor, men hun sover stort sett om morgenen.

Anonymkode: 54279...702

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En 13-åring er ikke i stand til å fullt ut forstå langtidskonsekvensene av valgene han tar nå. Her hadde jeg bare tvunget gjennom tannpuss, enten han vil eller ikke, og det hadde jeg gjort som stemor også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...