Gå til innhold

Ormekur

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Vi gir ormekur på høsten og på våren, fungerer det da forebyggende for hele vinteren? Nemi har akkurat oppdaget den første snøen og går og spiser snø hele tiden. Lurere bare på om hun er beskyttet mot orm siden hun fikk ormekur i september?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ormekur er IKKE forebyggende mot orm, men dreper eventuelle parasitter som måtte ha tatt bolig i dyret.

Hvis hunden mister vekt, får dårlig pels etc. kan det være et tegn på innvollsorm, og det kan da være lurt å ta en ormekur hvis veterinæren ikke finner andre feil på hunden.

Forøvrig sies fersk hvitløk å være forebyggende mot orm, uten at jeg vet grunnen til dette.

Skrevet

Tror du skal slappe av jeg, og bare regne med at disse to kurene skal holde. Dersom du ser symptomer på at hunden kanskje skulle ha fått mark så kan du heller ta en ny kur.

Og tror nok du også skal slappe av ang. snøspisinga ved tanke på mark. Å spise litt snø er helt normalt for en nysgjerrig liten hund :)

Jeg gir min hund litt hvitløk hver dag, da dette sies å kunne styrke immunforsvaret etc. Brukte også hvitløk for å holde flåtten borte i år. Ved bruk av hvitløk til hund så er det greit å kun gi i veldig små mengder, da løk er giftig for hunden.

På min hund som er rundt 23 kg så gav jeg i flåttsesongen ett fedd til dagen.

Hilsen Ella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...