Gå til innhold

Hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr det her? Og hva trengs å gjøre fremover?

Etter norsk barnelov blir må farskap fastsettes så lenge mor og far ikke er gift da barnet blir født. Da han ikke var gift med barnets mor, må farskapet fastsettes enten ved anerkjennelsen av utenlandsk farskap (hos NAV) eller ved dom (fra tingretten).

Anonymkode: 74d85...bb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det holder at far tilkjenner å være far og signerer papirene på dette.

Anonymkode: 92fb4...e77

Skrevet

Eh, og bakgrunnen er? Har du eller noen født barn i utlandet? Da er det papirarbeid som følger. Eller med en utlending? Eller er det en norsk far som ikke har underskrevet farskap? Hvis tilstedeværende far som innrømmer farskap, holder det med signatur. 

Anonymkode: e6fc4...1bd

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, og bakgrunnen er? Har du eller noen født barn i utlandet? Da er det papirarbeid som følger. Eller med en utlending? Eller er det en norsk far som ikke har underskrevet farskap? Hvis tilstedeværende far som innrømmer farskap, holder det med signatur. 

Ja en jeg prøver å hjelpe til en bekjent av meg som er gift i norge. Men hadde forhold med annen kvinne i utlandet og venter barn nå. Kvinnen har ikke kapasitet til å beholde barnet pga fattigdommen. Derfor vil mannen ta med seg dette barnet til norge.  Jeg har hørt at man må ta dna test også?

Ts

Skrevet

Dytter...

Skrevet

Da er det regler i landet det gjelder som er gjeldende. Han må bli anerkjent farskapet der, og få bevis på det som Norge godtar (sikkert DNA-test + erklæring fra mor som m være gyldig).  Han må skaffe seg advokat både her og der. Høres ut som surrogati, og det er det strenge regler mot. Man tar ikke bare med seg ett barn vekk fra moren, biologisk eget eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet
På 18.10.2016 den 7.58, AnonymBruker skrev:

Ja en jeg prøver å hjelpe til en bekjent av meg som er gift i norge. Men hadde forhold med annen kvinne i utlandet og venter barn nå. Kvinnen har ikke kapasitet til å beholde barnet pga fattigdommen. Derfor vil mannen ta med seg dette barnet til norge.  Jeg har hørt at man må ta dna test også?

Ts

Burde ikke faren kunne bidra økonomisk så moren kan ta vare på barnet?

Et typisk norsk barnebidrag er jo noen tusen i måneden, man burde komme et stykke med det i "fattige" land. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Juniper skrev:

Burde ikke faren kunne bidra økonomisk så moren kan ta vare på barnet?

Et typisk norsk barnebidrag er jo noen tusen i måneden, man burde komme et stykke med det i "fattige" land. 

Hun har 8 barn fra før. Og har har ikke muligheten til å beholde dette barnet. Jeg vil gjerne ha barnet. Kona mi har ikke noe imot dette

Ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har 8 barn fra før. Og har har ikke muligheten til å beholde dette barnet. Jeg vil gjerne ha barnet. Kona mi har ikke noe imot dette

Ts

Var dette planlagt av din kone og deg, før den utenlandske damen ble gravid med deg? :klo:

Anonymkode: a84a9...fe2

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var dette planlagt av din kone og deg, før den utenlandske damen ble gravid med deg? :klo:

Nei det var overhodet  ikke planlagt. Jeg var i hjemlandet mitt på ferie og traff denne damen ute på byen

Ts

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Og noen innlegg lenger opp var det for å hjelpe en bekjent...

Snakk med den norske ambassaden i det aktuelle landet, som en første ting. Spør hva slags dokumentasjon de trenger. 

Stakkars kvinne som du gjorde gravid! At du ikke eier skam! Å sette et menneske i hennes situasjon i enda mer problemer! 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Juniper skrev:

Og noen innlegg lenger opp var det for å hjelpe en bekjent...

Snakk med den norske ambassaden i det aktuelle landet, som en første ting. Spør hva slags dokumentasjon de trenger. 

Stakkars kvinne som du gjorde gravid! At du ikke eier skam! Å sette et menneske i hennes situasjon i enda mer problemer! 

Kanskje hun gjorde det for penger (som så mange andre gjør) for å få penger til å forsørge de barna hun hadde fra før.

Men det er uansett utnytting av ressurssvake mennesker.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det var overhodet  ikke planlagt. Jeg var i hjemlandet mitt på ferie og traff denne damen ute på byen

Ts

En dame med 8 barn traff du ute på byen??? :klo:

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Brukte dere ikke prevensjon?

• Liker 1
Skrevet
På 18.10.2016 den 7.58, AnonymBruker skrev:

Ts

Dette visste du vel før du lå med henne...

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte dere ikke prevensjon?lĺ

Nei

Skrevet

Glem det, TS.

Du har allerede løyet tidligere i denne tråden, og jeg orker derfor ikke å engasjere meg i problemstillingen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...