Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har langt, tykt hår som jeg liker veldig godt. Problemet er bare at det er umulig til tider. Og når jeg sier umulig, er det i den forstand at det gjerne blir elektrisk om vinteren med store skjerf og slikt, muligens er det litt tørt. Dessuten blir håret mitt veldig fort fett oppå hodet, så jeg vasker det annenhver dag. Mulig det er pga. fet hodebunn, meeen jeg har vel i utgangspunktet ganske tørr hodebunn, siden jeg flasser litt også. Noen ganger, når jeg har nyvasket hår, hender det også at det klør ganske mye i hodebunnen, men det går over etter hvert. 

Hvilken sjampo og balsam kan fungere for meg? Og hva slags hårpleie burde jeg eventuelt prøve? Noen andre som har det slik?
Akkurat nå bruker jeg Herbal Essences, og har brukt det en god stund. Jeg har prøvd Head & Shoulders, Elvital, Garnier osv. Men det er ganske vanskelig å finne en passende sjampo. Synes også det er vanskelig å la være å vaske håret annenhver dag, siden det vises ganske tydelig når håret er fett. 

Takk for alle svar! :)

Anonymkode: 52ec2...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan anbefale Redken All Soft :) har ganske likt hår som det du beskriver, og er fornøyd med den.

Anonymkode: 0d5fb...ec9

Skrevet

Jeg ville først oppsøkt en hudlege, eventuelt revmatolog, for å utrede hvorfor du klør sånn i hodebunnen og også flasser. Det kan være alt fra vanlig flass, som skyldes sopp (da må man ha en shampo mot dette) til eksem, åsoriasis og faktisk revmatiske lidelser som sle m.m. Det er ikke for å katastrofetenke, men jeg ser at en del her inne prøver dyre hudpleie -og hårpleieprodukter når de egentlig kan ha et medisinsk problem.

Uansett ville jeg forsøkt å kun bruke balsam i tuppene og nederste del av håret. En balsamspry kan også motvirke statisk elektrisitet, 

Anonymkode: 0f672...8d5

Skrevet

Tenker forøvrig at du kanskje bør prøve en parfymefri shampoo for å se om det hjelper noe på kløingen. Neutral har en, du finner nok noen på apoteket også. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan anbefale Redken All Soft :) har ganske likt hår som det du beskriver, og er fornøyd med den.

Denne anbefaler jeg også :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvis ditt hår er i ubalanse med fuktighet, så bør du prøv vivese senso duo. Den fukter tørt hår og sjampoen kan du bruke egentlig hver dag hvis du har behov. Det er flotte greier siden du til tider ikke vet selv om hårtet trenger fukt eller rensing. Ønsker deg lykke til med behandlingen :)

Skrevet

du bør kjøpe leave in balsam for tørt hår :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...