AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #1 Skrevet 17. oktober 2016 Hørte om en familie som ble utsatt for usannheter i bv undersøkelsen. Alt de sa ble vridd på og feiltolket osv....forferdelig skummelt. Anonymkode: 75e27...858
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #2 Skrevet 17. oktober 2016 Du fikk nok hele sannheten du tenker jeg.... Anonymkode: 0e276...3b1 11
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #3 Skrevet 17. oktober 2016 Advokat er vel riktigere enn båndopptaker, men.... Anonymkode: abfbe...aa7 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #4 Skrevet 17. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Advokat er vel riktigere enn båndopptaker, men.... Anonymkode: abfbe...aa7 Selvsagt bør en advokat også være inne i bildet, men båndopptaker bør også være naturlig. En farlig situasjon når bv ansatte lyver eller forvrenger det som blir sagt og gjort. Anonymkode: 75e27...858 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #5 Skrevet 17. oktober 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt bør en advokat også være inne i bildet, men båndopptaker bør også være naturlig. En farlig situasjon når bv ansatte lyver eller forvrenger det som blir sagt og gjort. Anonymkode: 75e27...858 Ubehagelig, ja. Farlig, nei. Anonymkode: abfbe...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #6 Skrevet 17. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ubehagelig, ja. Farlig, nei. Anonymkode: abfbe...aa7 Dine ord. Anonymkode: 75e27...858
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #7 Skrevet 17. oktober 2016 Det burde tas opptak i slike alvorlige møter. Selv advokater nektes å ta opptak i barneverns møter for å unngå misforståelser. Kan jo lure på hvorfor barnevernet er så stor motstander av dette? Uansett så er det slik at alle har lov til å ta opptak uten å informere den andre part så lenge man deltar selv. Anonymkode: a196d...a73 1
TheGirlWhoWaited Skrevet 17. oktober 2016 #8 Skrevet 17. oktober 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hørte om en familie som ble utsatt for usannheter i bv undersøkelsen. Alt de sa ble vridd på og feiltolket osv....forferdelig skummelt. Anonymkode: 75e27...858 Du hørte om en familie ja... Ja, for INGEN som har vært hos barnevernet har noen gang påstått at BV har tatt feil 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #9 Skrevet 17. oktober 2016 Herlighet jeg kan ikke forstå all denne motstanden mot en så viktig etat! Jeg fikk en bekymringsmelding en gang. Fikk den største klumpen i magen. Det viste seg at den ble sendt på pur F, og etter en samtale med barnevernet (som faktisk var både hyggelig og informerende) så henla de saken og ferdig med det. Har ikke hørt NOE i ettertid. Det var faktisk godt å få snakke med dem og få litt informasjon om hjelpetilbud og fremgangsmåte, selv om det ikke var aktuelt i vår sak. Har til og med sett den ansatte i byen her flere ganger og vi smiler kort til hverandre. Virkelig ingen problem. Hvis ingenting er galt og man ikke har noe å skjule så går det som regel helt fint. Er man motvillig og nekter å ta imot hjelp og går inn med en hat innstilling, vel da virker det jo klart som at noe er suspekt! Anonymkode: d89fb...9e2 7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #10 Skrevet 17. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hørte om en familie som ble utsatt for usannheter i bv undersøkelsen. Alt de sa ble vridd på og feiltolket osv....forferdelig skummelt. Anonymkode: 75e27...858 Og hvem er du opi den situasjonen? Det er ikke uvanlig at mennesker som ikke forstår barnevernets arbeid og egne begrensninger i forhold til å håndtere egen situasjon og egne barn kritiserer nettopp barnevernet. En person som kritiserer bv, dersom personen selv er den som har blitt gransket og med negativt utfall, er heller ikke objektiv i sin kritikk av bv. Slike tråder som dette fører følgelig lite godt med seg. Anonymkode: 03d17...450 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #11 Skrevet 18. oktober 2016 Alle gjør feil. Også barnevernet. Noe annet ville vært rimelig spesielt. Jeg har klager på barnevernet i en sak de henla som "foreldre ønsker ikke tiltak". Problemet var bare at foreldrene var de som ba om tiltak og deres egen rapport sa det var behov for tiltak. Svaret på klagen var forøvrig at de hadde fortalt meg da de gjennomgikk rapporten at det ikke var behov for tiltak. Som stemmer. De sa det til meg i oppsummeringdmøtet vi hadde tre uker før rapporten ble signert. Men så skrev de altså en rapport om at det var behov for tiltak, og at jeg ønsket det. Men et vedtsk om at de henla saken fordi jeg ikke ville ha hjelp. Go figure. De har imidlertid etterpå (etter at Fylkesmannen tok saken) beklaget at jeg ikke fikk hjelp når jeg ba om det (hjelpen fikk jeg senere fra helt andre instanser). Men de klarer ikke å forklare hvordan de klarte å behandle meg på den måten. Fylkesmannen mente de måtte ha blandet to saker. Jeg tror dessverre det er en annen og mer alvorlig forklaring, uten at jeg skal gå inn på det her. Poenget er at jeg for min del aldri kommer til å gå I møte med bv uten at møtet blir tatt opp på bånd. I alle journalene fra mine møter med bv står det utelukkende hva jeg sa og ikke et ord om hva de sa. En side med det jeg da og så "saksbehandler gikk gjennom undersøkelsesrspport og konklusjon" uten et kløyva ord om hva det stod i rapporten. Jeg er sterk tilhenger av barnevernet og mener er gjør mye bra. Men de gjør av og til snodige ting og går til ekstreme skritt for å dekke over tabber. Og man blir møtt med "ord mot ord" når man er uenig med ting i journalen. Det kan elegant unngås om samtaler tapes. Om ingen har noe å skjule ser jeg ikke problemet. Min kritikk er altså ikke fordi noen tok fra meg barn. Den er fordi jeg ba om hjelp, og endte opp med en muntlig tilbakemelding om at jeg ikke hadde behov for det , en skriftlig rapport som sa at jeg hadde behov for det og et vedtak som sa at de ikke ga meg tiltak fordi jeg ikke ville ha det. Og då når jeg påpekte at jeg faktisk var den som ba om hjelp og at ingen noensinne hadde tilbudt meg noen tiltak overhode, jeg ramlet av stolen da jeg fikk rapporten som sa det stikk motsatte av hva jeg fikk beskjed om 3 uker før - da fikk jeg et brev om at det uansett ikke var aktuelt med tiltak fordi de i samtalen tre uke før rapporten ble signert hadde gitt meg beskjed om at jeg ikke hadde behov for det. Som sagt, jeg vet. Men hvorfor skrev de en rapport som konkluderte med behov da??Kokko. Jeg skaffet som sagt hjelpen på annet vis. Mitt poeng var bare at alle som kritiserer barnevernet ikke nødvendigvis er bitre mennesker som har mistet ungene sine og ikke har selvinnsikt til å forstå at det var med rette. Anonymkode: d0e8c...27a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå