Gå til innhold

Er dette nok mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er dette nok mat?

Frokost: 2 knekkebrød med ost og skinke eller leverpostei med majones + et glass lettmelk

Lunsj: samme som frokost

Mellom: Et eple eller en gulrot

Middag: En porsjon (feks en potet og tre små fiskekaker)

Kveldsmat: En skål havregrøt (1dl havregryn, 1,5 dl vann og 1 dl lettmelk) sammen med en pære og litt kanel, eller to knekkebrød med skinke og ost + et glass lettmelk.

Anonymkode: 48583...24d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Spørs hva du veier, om du trener, om du er mye aktiv, osv. 
Uten dette er det vanskelig å svare på, men;

Her må du øke på lunsjen tror jeg. 2 knekkebrød (spørs knekkebrødet) med pålegg er vel ca 250 kcal. Da blir det 500 kcal tilsammen + eple eller gulrot som er under 100 kcal. Så 600 før middag.

En potet + 3 små fiskekaker er vel ikke mer enn kanskje 250 kcal (ca 78 i en potet, + 53x3 i fiskekkaer), så 950 + havregryn som er på ca 200-300 kalorier (slik som du beskriver den her). 

1150 kalorier om dagen altså.. I mine øyne er det nok litt lite.

Endret av mjauritz
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, mjauritz skrev:

Spørs hva du veier, om du trener, om du er mye aktiv, osv. 
Uten dette er det vanskelig å svare på, men;

Her må du øke på lunsjen tror jeg. 2 knekkebrød (spørs knekkebrødet) med pålegg er vel ca 250 kcal. Da blir det 500 kcal tilsammen + eple eller gulrot som er under 100 kcal. Så 600 før middag.

En potet + 3 små fiskekaker er vel ikke mer enn kanskje 350 kcal, så 950 + havregryn som er på ca 200-300 kalorier (slik som du beskriver den her). 

1250 kalorier om dagen altså.. I mine øyne er det nok litt lite.

Tusen takk for svar! Har hatt litt problemer med å få i meg nok mat i det siste og ser her at kanskje jeg må øke litt til. Takk skal du ha igjen:)

Anonymkode: 48583...24d

Skrevet

Det er helt umulig å svare på, ettersom du verken oppgir alder, høyde, vekt, kjønn eller aktivitetsnivå. 

Uavhengig av disse kriteriene ser det lite ut. Jeg er selv kort og slank, med et moderat aktivitetsnivå og dette hadde jeg ALDRI overlevd på!

• Liker 1
Skrevet

Dette høres absolutt ut som for lite mat til en ungdom eller et voksent menneske. Hva med å legge til banan, nøtter, yoghurt, smoothies i tillegg? Dette er gjerne noe som er lett å få i seg lg er næringsrikt. 

Anonymkode: ab7e1...326

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelige råd og stenges iht. Forumets retningslinjer om for lite matinntak. -Saraby, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...