Gå til innhold

Bursdag (er ikke invitert)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

vi er til sammen 5 jenter i venne gjengen våres før var vi 6 jenter.

hun ene har nå den siste tiden sluttet å henge med oss og har gått over til den kule gjengen.

vi er på en måte 2 jentegjenger i klassen jeg er med i den som ikke de kule folka er i.

Men på fredag kom hun ene jenta som var med i våres gjeng tideligere og sa at hun skulle feire bursdag sammen med en annen jente fra den kule gjengen og at vi som ikke er i den kule gjengen ikke er innviter Frodi det da virka rart vis vi skulle komme.

hun har vært med i våres bursdag fordi hun er jo forsett venner med oss og nå er vi ikke invitert. Jeg synest det er så dårlig gjort, vi er jo på en måte ikke bra nokk for henne.

hva hadde dere gjort i en slik situasjon?

Anonymkode: c7a95...71f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har invitert de jentene hun er sammen med. At dere var venninner tidligere spiller ingen rolle, hun har dumpet dere som venninner, så at dere ikke blir invitert er ikke merkelig i det hele tatt. Om noe er merkelig, er det at hun sa noe til dere i det hele tatt.

Anonymkode: 711cd...b93

• Liker 2
Skrevet

Priset meg heldig for at jeg ikke brydde meg om kule eller ikke kule gjenger, og latt andre stresse med egoet sitt på egen hånd

Anonymkode: 22f7e...cdf

Skrevet

Hvis de ikke gidder å bry seg om dere, så burde vel ikke dere bry dere om dem heller?

Anonymkode: 032af...bc1

Skrevet

Åh, kjenner igjen dette fra ungdomsskolen.. Hvor gamle er dere? 

Skrevet

Tenkt at om dere er så lite verdt for henne så fortjener hun ikke å ha dere som venner.

Kos dere dere jentene i deres gjeng sammen, så kan hun kose seg med de "kule" jentene. Om noen år så forsvinner "kule" gjenger. Noen vokser bare rett og slett fra hverandre, og kanskje hun har mer til felles med noen av dem.

Ikke ta deg nær av det, hun er ikke verdt det om hun skal være sånn mot dere. Bare vent, kan godt hende hun kommer krypende tilbake når hun ser at kanskje dere var mye kulere enn de "kule" jentene. 

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Vinky skrev:

Åh, kjenner igjen dette fra ungdomsskolen.. Hvor gamle er dere? 

Vi er 15

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi er 15

Kjære deg....om 10 år kommer du til å forstå at DU er faktisk i den "kule" gjengen.  Dritt i hun der og ikke henge deg opp i hva hun gjøre.  Kos deg i en morsomme gjeng som gir ikke paff om hvem er kul eller nerdete.  Garantere deg at du får et bedre liv hvis du ikke bryr deg :)

• Liker 2
Skrevet

Dette høres ut som en "venninne" du ikke har noe lyst til å ha. Klem! Heldigvis vil slike "kule gjenger" ganske snart bli mindre viktige/forsvinne.

Anonymkode: 42eef...fcb

Skrevet

I likhet med mange her er det også 10+ år siden jeg var 15 :) noen "kule gjenger", særlig på ungdomsskolen, oppstår med folk som er litt usikre, presser grenser for mye osv, og er det en sånn gjeng skal du være glad for at du ikke er med. Men vi hadde også en "kul gjeng" på vgs (som jeg heller ikke var med I :p), der tror jeg det var mer tilfeldigheter som gjorde at deler av klassen ble invitert på fest i starten (det blir jo ikke naturlig å invitere de man ikke er kjent med), men begge gjengene var fulle av ålreite folk, og jeg skulle ønske jeg hadde vært mer åpen for å bli kjent med de kule etterhvert. 

Uansett, du har en god vennegjeng som holder sammen, det er flott, det hadde jeg også, og jeg har fortsatt kontakt med mine vennegjenger fra ungdomsskolen og vgs. Men av og til vokser venner fra hverandre, og sånt er vanskelig. 

Jeg ville sagt til henne at dere synes det er litt trist at hun velger bort dere, men at hun såklart får velge selv hvem hun vil være med. Hvis du vil være ekstra voksen kan du si at du ikke prøver å få henne til å velge mellom gjengene, men at det sårer dere når hun velger dere så tydelig bort.

Det er trolig vanskelig for henne også, mange 15 åringer ville gjort mye for å være populær, men det kan også være at hun har blitt kjent med gjengen og liker de også. Men det er viktig at dere er ærlige om hvor vondt det gjør å bli valgt bort på denne måten, og at dere føler at hun ser ned på dere nå. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...