AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #1 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg så en film på facebook i sted. En jente på rundt tolv år fra syria som ble intervjuet av en mann. Hun fortalte at hun ikke visste hva hun het, at faren var død. Så får hun spm. Om hun har spist denne dagen. Da begynner jenta å gråte.. rett etterpå kommer min tolvårige stedatter inn og skal ha fotballskoene sine. Hun finner de ikke og ender opp med å gråte fordi vi ikke finner de. Jeg trøster med at hun har jo joggesko på, og får bare bruke de til fotballskoene dukker opp, men jenta er utrøstelig.. jeg måtte seriøst holde meg for å ikke be henne om å ta seg sammen.. det er jammen det forskjell på barn her i verden. Vet ikke hva jeg vil med dette.. måtte bare skrive det ned.. Anonymkode: 6dbef...ee4 2
jabx Skrevet 17. oktober 2016 #3 Skrevet 17. oktober 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg så en film på facebook i sted. En jente på rundt tolv år fra syria som ble intervjuet av en mann. Hun fortalte at hun ikke visste hva hun het, at faren var død. Så får hun spm. Om hun har spist denne dagen. Da begynner jenta å gråte.. rett etterpå kommer min tolvårige stedatter inn og skal ha fotballskoene sine. Hun finner de ikke og ender opp med å gråte fordi vi ikke finner de. Jeg trøster med at hun har jo joggesko på, og får bare bruke de til fotballskoene dukker opp, men jenta er utrøstelig.. jeg måtte seriøst holde meg for å ikke be henne om å ta seg sammen.. det er jammen det forskjell på barn her i verden. Vet ikke hva jeg vil med dette.. måtte bare skrive det ned.. Anonymkode: 6dbef...ee4 Og hvem er det som har oppdratt og formet denne 12-åringen? Og hvorfor sitter du her og skriver dette når det dør barn i Afrika? For man kan umulig bry seg om egne store og små problemer når det foregår, ikke sant? Du er jo ikke noe bedre enn datteren din, men hun har i det minste unnskyldningen at hun bare er 12 år gammel. 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #4 Skrevet 17. oktober 2016 3 minutter siden, jabx skrev: Og hvem er det som har oppdratt og formet denne 12-åringen? Og hvorfor sitter du her og skriver dette når det dør barn i Afrika? For man kan umulig bry seg om egne store og små problemer når det foregår, ikke sant? Du er jo ikke noe bedre enn datteren din, men hun har i det minste unnskyldningen at hun bare er 12 år gammel. Ikke meg. Jeg er færsk stemor men klart man kan bry seg om egne problemer, men man får seg en tankevekker.. og man tenker litt ekstra over det når man ser slike kontraster.. jeg sa jo ikke til jenta at hun måtte ta seg sammen, men jeg måtte faktisk tenke over det.. Anonymkode: 6dbef...ee4 2
applestories Skrevet 17. oktober 2016 #5 Skrevet 17. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg. Jeg er færsk stemor men klart man kan bry seg om egne problemer, men man får seg en tankevekker.. og man tenker litt ekstra over det når man ser slike kontraster.. jeg sa jo ikke til jenta at hun måtte ta seg sammen, men jeg måtte faktisk tenke over det.. Anonymkode: 6dbef...ee4 For en flott måte å takle en sur kommentar på! Høres ut som denne stedatteren kan ha litt å lære av deg 2
Lammelåret Skrevet 17. oktober 2016 #6 Skrevet 17. oktober 2016 8 minutter siden, jabx skrev: Og hvem er det som har oppdratt og formet denne 12-åringen? Og hvorfor sitter du her og skriver dette når det dør barn i Afrika? For man kan umulig bry seg om egne store og små problemer når det foregår, ikke sant? Du er jo ikke noe bedre enn datteren din, men hun har i det minste unnskyldningen at hun bare er 12 år gammel. Vel, vi er alle er produkt av den tiden vi lever i. Det kan likevel være nyttig å sette ting opp mot hverandre og se hva som skjer med oss da.
wintergirl Skrevet 17. oktober 2016 #7 Skrevet 17. oktober 2016 Det er trist å se mennesker som ikke har mat og går rundt sultne. Mat og rent vann er det vi trenger for å klare å funke og overleve. Men så er det sånn at 12 åringer som har et liv med alt de trenger ikke vet bedre/annet. Og når du er 12 år er det lite som skal til for å få begeret til å renne over. Ikke glem at de er i fasen til å utvikle seg til unge kvinner og er enda mer følsomme enn noen gang, da det er mye som skjer på en gang for dem. Det du kan gjøre er å vise henne det du så, og kanskje fortelle om hvordan andre på hennes alder har det noen steder i verden. Kanskje hun vil lære seg til å sette mer pris på det hun har. Men hun vokser opp med tiden hun også og lærer hvordan verden er, men i mellomtiden må hun få lov til å være et barn selv og nyte en tiden med å være litt naiv og barnslig. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå