AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #1 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg har observert noen barn hvor jeg mener belte i stol, lekegrind og time out har vært brukt for mye. Barna kunne sitte en time ved matbordet mens de voksne snakket. De var fastspent og hadde ingen ting å leke med. Foreldrene var tydelig stolte av sitt veloppdragne barn på nesten ett år.. selv syns jeg det var underlig at et så lite barn klarte å sitte stille så lenge. De hadde også barnet i lekegrind lange tider av gangen. Ikke pga sikkerhet men fordi de skulle lese avisen i fred, se på fotball på tv eller drikke kaffe. Ungen bodde mer eller mindre i lekegrind. I tillegg brukte de time out hvis ungen ikke oppførte seg i en alder av to år. De ungene jeg har observert, i disse kanskje ekstreme tilfellene, er i dag veldig urolige. De har problemer med å respektere andres ting, de tar ikke et nei for et nei, de har problemer med venner og de virker ganske kaotiske. Lurer på om det skyldes lekegrind og seler? Noen andre som ser en slik sammenheng? Anonymkode: d8bad...f8d
mjauritz Skrevet 17. oktober 2016 #2 Skrevet 17. oktober 2016 (endret) Jeg tror ikke det er en sammenheng. Barn er forskjellige. En venninne av meg har to barn, den ene kan fint være i lekegrind og seler, mens den andre blir urolig og får mark i rompa. Begge er oppdratt av de samme foreldrene og begge vokst opp med like rutiner. Tror ikke seler og lekegrind er grunnen, heller andre punkter i oppdragelsen. Vi kan fint bruke lekegrind hos oss fordi frøkna bare ligger der og leker rolig med lekene sine. Da kan jeg sette på vask, bytte på sengen, osv, uten å være urolig for om hun triller avsted eller noe skjer. Hun protesterer aldri, men hvis hun gir uttrykk for at hun vil ut så får hun selvfølgelig komme ut med en gang. Belte i stol er også greit fordi hun slenger seg frem og tilbake og slår hodet, men med belte sitter hun helt fint. Sier hun ifra får hun selvfølgelig komme ut. Endret 17. oktober 2016 av mjauritz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå