Gå til innhold

Familie problem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vår familie er kjent for å være en veldig grei,snill og hyggelig familie. Vi har aldri hatt noe dårlig rykte på oss. Vi er da 3 personer.  Jeg,en lille bror på 16 år og mor. Mor er helt elendig på det med å passe på og lære barnet sitt opp. Lille bror har vært utenfor og kjører i det siste, mye klager på han stjåling mobbing, politi osv. Noe som er helt motsatt i forhold til meg og mor. Dermed klarer ikke min mor å få kontroll på han. Jeg prøver, men jeg er 22 år Ha-kke så mye erfaring med ungdom. Barnevernet følger ham, men jeg syns de er litt for slappe med akkrat det. I det siste så har jeg fått han inn på trening etter skole tiden, med en avtale om at han gjør det bra på skolen og slutter med å bråket og da takket han ja til det. Han Startet på treningen, følger opp og det hjelper faktisk. Men idag så fikk han en ny klage om noe han hadde gjort før. Så vet ikke hva jeg skal gjøre altså! Som sagt så er det ikke noe hjelp ifra mor, hun gir totalt blaffen. 

Hilsen 

Politistudent 

Anonymkode: 5116c...4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som du gjør det du kan. Du er et godt søsken som gjør langt mer enn det som er vanlig for lillebroren din. Ettersom klagen kom på noe som har skjedd før, og ikke noe nytt, ville jeg prøvd å se litt vekk fra det dersom han nå er inne på et godt spor. Det hjelper ikke å få fortiden opp i ansiktet hele tiden når man prøver å endre atferd.

• Liker 1
Skrevet

Mitt beste råd er at det ikke er alle man kan hjelper. Heller ikke alle ønsker hjelp, så her har du nok mye å lære av din mor som gir blaffen. La han være i fred så vil du nok se at ting blir til det beste ;)

Anonymkode: 7fa34...ae7

Skrevet

Det er litt mye forlangt å forvente at et ungt menneske på 22 skal kunne håndtere en ungdom på 16 som er på ville veier. 

Kan du snakke med rådgivere på skolen om de har noen ideer om hva man kan gjøre for broren din?

Jeg tror ikke du skal kutte all det som er positivt på grunn av et tilbakefall. Innen mange typer behandling er tilbakefall en del av veien ut av problemet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...