AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #1 Skrevet 17. oktober 2016 Min svigerinne og svoger vil gjerne passe vår 1 år gamle datter, men jeg vil ikke. Utad virker de som en ålreit familie, men svoger drar ofte på fest i helgene og kommer full hjem fra nachspiel så sent/tidlig ungene ser det. Deres barn er ofte slemme mot andre barn uten at de blir snakket til. De klager til andre i familien at de ikke får passe, og siden de utad virker som en kjernefamilie blir det jeg som blir ansett som vrang. Men jeg ønsker ikke at datteren min skal være der, hvertfall ikke før hun er stor nok til å kunne fortelle oss hvis hun ikke trives. Svigerinnen min ville tatt vare på henne altså, men det er bare alt det andre rundt.... Usikker på hvordan jeg skal håndtere dette.... vi er en del av en konfliktsky familie. Råd? Anonymkode: 59c69...754
Carrot Skrevet 17. oktober 2016 #2 Skrevet 17. oktober 2016 Å være ærlig er ikke å legge opp til konflikt, så mitt råd er å si det som det er, at dine verdier i fht oppdragelse og fyll ikke er forenelig med de du har sett av svogeren din sine og at du derfor gjerne vil vente til barnet er litt større før du evt vurderer overnatting. 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #3 Skrevet 17. oktober 2016 Hvis du mener de ville tatt godt vare på henne, hva er da problemet? Alt det andre rundt er jo irrelevant om din datter har det bra hos dem? Anonymkode: e13c6...754 1
Gjest made4u Skrevet 17. oktober 2016 #4 Skrevet 17. oktober 2016 Tror ikke han vil drikke og gå ut med din datter der...
Gjest Gallagher Skrevet 17. oktober 2016 #5 Skrevet 17. oktober 2016 Gi beng i hva de mener. Har ikke DU lyst, så dropper dere det. Så enkelt. Så kan du være vrang med den beste samvittighet☺
MLy92 Skrevet 17. oktober 2016 #6 Skrevet 17. oktober 2016 Hva om dere lar dem passe datteren deres på dagtid? Hvis det går bra, så kan dere jo på de prøve å ha henne en natt. Det er også lov å si i fra at du ikke ønsker at datteren din skal se noen fulle. 2
GammelKaktus Skrevet 17. oktober 2016 #7 Skrevet 17. oktober 2016 Vil du ikke så vil du ikke. Det er ditt barn da er det du som bestemmer. 😊 1
mjauritz Skrevet 17. oktober 2016 #8 Skrevet 17. oktober 2016 Ta det opp med dem? Sikker litt ubehagelig, men da er alle kortene på bordet og de vet grunnen.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #9 Skrevet 17. oktober 2016 Klager de over at de ikke får ha en ettåring på overnatting? Det er jo rart, det er da ikke vanlig at så små overnatter hos tante og onkel hvis det ikke er et behov hos foreldrene. Og tror du at en ettåring ville merke hvis onkel var borte på kvelden, kom hjem på morgenkvisten og sannsynligvis sov resten av dagen hvis svigerinne tok godt vare på henne forøvrig? Merkelig problemstilling. Eller er det angående deres barn, at du er redd de vil være slemme med din datter? Uansett er det da vanlig å begynne i det små, være en del sammen, se om hun er trygg og trives, hvis søskenbarna er stygge med henne ser dere det, og kan ta tak i det, hvis de er generelt kjipe og ekle med henne, så har du jo en grunn til å si nei, det må da resten av familien også se? Men ingen må ha barnevakt de ikke ønsker eller trenger, det er nå ingen ting noen har noe med å mene noe om. Anonymkode: 13d9e...e03 1
Eneri Skrevet 18. oktober 2016 #10 Skrevet 18. oktober 2016 Det er vel ikke så vanlig at ettåringer overnatter borte. Men hvis du ikke vil ta opp dette, kan du ikke la dem være barnevakt i korte periode på dagtid/tidlig kveld før ungens leggetid? Hvis du for eksempel vil ta deg en times tid på trening, du vil gjøre unna storhandel/julegavehandel, du vil treffe ei venninne på kafe og mannen din ikke er hjemme. Da får du brukt dem til litt pass, forhåpentligvis innenfor din komfortsone. Trenger jo ikke være et halvt døgn med pass i helga du bruker dem til.
Gjest Runforit Skrevet 18. oktober 2016 #11 Skrevet 18. oktober 2016 Her er baby 14 mnd og har aldri overnattet andre steder uten oss tilstede. Vi har godt forhold til besteforeldre, men vi føler ikke behov for at Mini skal overnatte og vi føler heller ikke at han er klar for det. Om vi skulle trenge barnevakt så kan de til nød komme hit da de bor 1.5 time unna. Det er deres barn og dere valg. Dere trenger faktisk ikke å forklare dere. I alle fall ikke om de bare vil ha barnet på overnatting uten at det er noe grunn til det.
Gjest Gallagher Skrevet 18. oktober 2016 #12 Skrevet 18. oktober 2016 Du kommer neppe til å klare å sove eller slappe av når jenta di er på overnatting. Morsinstinktet ditt forteller hva som er rett for deg og jenta di. Holder med deg 100% å vente til barnet er stort nok til å formidle om det vil/ikke vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå