Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Meredith__
Skrevet

utelater meg fra fester.

Jeg har bl.a kort hår, stripefarget. Nå vurderer hun å klippe det kort OG stripe det.

Jeg kjøpte meg en rød kjole for ikke så lenge siden. Nå skal hun kjøpe den :roll:

Vi er faktisk ganske gode venninner, men sånne ting gjør ting slitsomt. Føler for litt avstand innimellom.

Hun takler ikke at jeg får komplimenter.

Får det ofte pga frisyrer og øynene mine, og når hun hører andre si hvor fine øyner jeg har så er hun den første til å finne noe negativt ved dem (Jamen øynbrynene er litt skjeve, det passer ikke helt bra).

Ikke at det er noen stor sak, men sånt irriterer og sliter.

Hun er bare sånn i perioder, sikkert derfor jeg har holdt ut.

Ble sjekket opp av en gutt ute på byen, han sa: "Du ser veldig rolig ut men tipper du er helt vill og gærn".

Hun klarte jo da å vri det til at jeg var vill og gærn, overfladisk, og det totalt motsatte av en snill person.

Hva skal jeg si, eller gjøre?

Føler at det blir kjempe DUMT, å spørre hvorfor hun konkurrerer eller hva søren det er hun driver med.

Hvordan formulere meg, og hva er egentlig problemet hennes?

Hun utelater meg fra morsomme fester også, og sier dagen etter: du skulle vært der :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest seroxata
Skrevet

Du milde! Dette høres jo mildt sagt plagsomt ut! Skjønner godt du er frustrert jeg!

Nå skal jeg ikke dømme henne nedenom og hjem, men det høres ut som om hun har et alvorlig problem her! Hun virker umåtelig sjalu, og samtidig "hevntørst" over at du får komplimenter, og dermed gjør hun stygge ting...

Gode venninner gjør ikke slik! Uansett! De respekterer hverandre, og støtter hverandre! De prøver ikke å ødelegge selvtilliten til den andre, mens man prøver å ligne mest mulig på deg!

Hadde en lignende situasjon for noen år tilbake, et tvillingpar som absolutt skulle være venninner med meg, og ble dritsjalu om jeg fikk noe positivt av noen, og samtidig unngik de å be meg med på gøye ting, for så å skryte over alt det gøye jeg gikk glipp av... Jeg ga slipp på de! Jeg tenkte nøye gjennom ting, og fant ut av at hvis jeg fortsatt å henge sammen med de, så ville jeg ikke ha noe igjen av meg selv til slutt, annet enn skallet mitt og dårlig selvtillit! Jeg råder deg til å ta en lang, seriøs prat med venninna di, si at du tolererer ikke behandlingen hun gir deg, og hvis hun skal fortsette å rakke ned på deg foran andre, så kan hun dra langt vekk fra deg, for du trenger ikke slike "venner"..

Det er sikkert ike så lett, jeg vet det, men jeg tror det er det beste for deg... vil du fortsette å ha det slik du har det nå? Det tviler jeg litt på, ettersom du sier du er oppgitt... Si til henne hvordan du oppfatter dette her, og gi klar beskjed om at hun må skjerpe seg! Jeg mener ikke virke brå og brautende her altså, men du må tenke litt på deg selv, og hvordan du vil ha det :)

Men jeg er redd for at hun skal få deg til å miste troen på deg selv, og det må du ikke, for du er en unik person i denne verden :)

Lykke til!!

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg er nådeløs i sånne situasjoner:

dump henne.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg hadde tatt henne for meg, og spurt hva hun holdt på med. Gitt henne en sjangse, og fortsatte hun, så hadde jeg sagt: "beklager, men hva skal jeg med fiender etter, når jeg har en venninne som deg. Avsluttet med å si, at nå står du på egne bein, for dette gidder jeg ikke mer."

Det er jo grenser for hvor mye du skal tåle, fordi hun har dårlig selvtillit. Og det kan du jo også si til henne. Jeg hadde ikke orket noe slikt, for hun psyker deg ned, for å heve seg selv opp. Det er aldri akseptabelt, selv hvor mye hun sliter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar.

Dette høres kanskje merkelig ut...at vi er ganske gode venner :o

For hun er sånn i perioder.

Kanskje når hun selv sliter eller noe lignende...ikke vet jeg.

Derfor har dette aldri blitt tatt opp. Har hatt mine perioder hvor jeg har tatt avstand fra henne. Men vi har alltid kommet tilbake til hverandre.

Vil prøve å fortelle henne dette, må bare finne rette måte å formulere meg på.

Skrevet

Lei filmen "single white female" og inviter henne på filmkveld,...

Gjest Anonymous
Skrevet
Lei filmen "single white female" og inviter henne på filmkveld' date='...[/quote']

:hoho:

psycho!!

Skrevet

Var ment seriøst :wink:

Jeg hadde hvertfall tatt hintet,...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...