Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Når jeg er 22?

Føles litt sånn... :-?

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest seroxata
Skrevet

neida :) Så lenge du trives, så er det vel ikke noe i veien for det? Selv er jeg noen måneder over 21, og først til uka flytter jeg ut for meg selv for første gang! Jeg har rett og slett ikke hatt lyst før nå, jeg trives godt hjemme, og jeg flytter ikke lenger enn 5 minutter unna :hoho: så jeg kan enda hjem til middager avogtil!

Kjenner mange som er eldre enn deg som enda bor hjemme, og ingen jeg vet om synes det er teit! Selvfølgelig blir det vel litt sært om du bor hjemme i en alder av godt over 30, men du er ikke i faresonen enda vil jeg si :)

Skrevet

Neida, du er ikke teit eller unormal. Er mange som bor hjemme f.eks mens de studerer for å få mindre i studie lån. Hadde ikke jeg troffet min kjære hadde jeg nok bodd hos mamma`n min ennå :oops:

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Så lenge man studerer er det greit å bo hjemme. Men jeg synes det er rart når folk som er i full jobb bor hjemme fremdeles. Selv flyttet jeg hjemmefra og til utlandet for å studere da jeg var 19.

Gjest Anonymous
Skrevet

Teit er det vel ikke, men det kan være lurt å bo for seg selv før man flytter sammen med noen: Finner ut av seg selv, lære å stå på egne ben og klare seg selv og ikke flytte rett fra mamma og sammen med noen.

Skrevet
Teit er det vel ikke, men det kan være lurt å bo for seg selv før man flytter sammen med noen: Finner ut av seg selv, lære å stå på egne ben og klare seg selv og ikke flytte rett fra mamma og sammen med noen.

Alle har godt av å bo for seg selv.

Ja, visst er det økonomisk og veldig greit å bo hjemme (der man kanskje får ferdig middag og reine klær),l men syns det er på tide å flytte når man er 22.

Hvis man ikke lærer å klare seg på egenhånd med alt det som skal gjøres når man bor for seg selv, kan man bli en pest og en plage å bo sammen med seinere i livet.

Og bare et lite spørsmål: kunne du ikke tenke deg litt privatliv og noe som er ditt????

Selv flyttet jeg på folkehøgskole da jeg var 18 og videre i bokollektiv etter det året...og nå bor jeg med samboer. Flyttet aldri hjem igjen.

Skrevet

Synes ikke det er teit jeg og hadde det ikke vært for at jeg møtte mannen i mitt liv så hadde jeg sikkert bodd hjemme for å slippe studielån.. (jeg er 23 da og er ferdig utdannet til våren)

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Så lenge du ikke föler at du trenger mer plass til egne ting og tang så er det jo ingenting i veien med å bo hjemme til du er 22, synes jeg.

Noen trenger trygghet og bruker lenger tid på å flytte alene enn andre. Hva som er best- tidligt eller sent er så inviduellt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kommer an på bosted og økonomisk situasjon. Har en slektning som jobber som eiendomsmekler og bodde hjemme til han var førti. IKKE bra. Har selv bodd hjemme i perioder etter endt skolegang - og det går jo på et vis. Kjempegreit når man har sommejobb, feks, så sparer man masse daglige utgifter og kan spe på studielånet utover høsten. Men FY så deilig det er å IKKE bo hjemme! Tror ikke man tenker over hvordan det er at foreldrene alltid vet hva en gjør (og egen sensur i forhold til dette) før en flytter ut.... Og så det å kjenne at en klarer seg selv g står på egne bein. I hvert fall følte jeg det som en stor lettelse å flytte. Selv om jeg har et godt forhold til foreldrene mine...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei takk for svar :)

Jeg jobber bare deltid nå og skal ikke på skole før høsten så jeg har det bedre økonomisk ved å bo hjemme.

I tillegg så er det faktisk ikke mas :)

Har også bodd alene i ett år, men kom krypende hjem etter 8-9 mnd :-?

Er fortsatt litt avhengig merker jeg, og føler meg litt teit i forhold til venninner som er mer uavhengige enn meg.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det... :) Flytta ut da jeg var 18 og kunne ikke tenke meg å flytte hjem igjen for å si det sånn. Ser ikke ned på andre som bor hjemme, men tenker at det sikkert bare er midlertidig til de finner seg jobb eller leilighet :)

Skrevet

Nei, jeg synes da ikke det er teit å bo hjemme i en alder av 22 år.

Jeg er nå 24 år og etter flere år i kollektiv flyttet jeg hjem igjen i sommer. Noe som fungerer overraskende bra! Har kjøpt leilighet med min kjære, og flytter inn der når vi blir ferdig å pusse opp (noe som kan se ut til å ta sin tid.. mellom jobb og studier og sosialt liv er det ikke så mye tid til overs til å pille tapet, montere kjøkken osv.)

Jeg synes riktignok at de fleste ville ha godt av å klare seg selv litt. Jeg setter utrolig pris på de årene jeg har bodd sammen med venninner. Det er noe som binder en sammen for alltid. Vi har hatt veldig mye gøy sammen, funnet på masse sprekk. Noe jeg ikke ville vært foruten for alt i verden!

Jeg er glad jeg ikke flyttet rett hjemmefra og sammen med kjæresten. Tror vi begge har hatt godt av å klare oss selv litt. Oppleve litt på hver vår kant. Det er en opplevelse som jeg er glad jeg har med meg!

Skrevet

Så lenge du selv ikke synes det er mas som du sier, så ser jeg ikke noe galt i å bo hjemme. Den økonomiske situasjonen er vel ikke ideell når du jobber deltid og snart skal begynne på skole så det er fullt forståelig at du velger en sånn løsning. I mange land er det vanlig at det bor flere generasjoner sammen under betydelig trangere forhold enn en gjennomsnittsfamilie i Norge har.

Når det er sagt håper jeg at du får litt rom til å være deg selv selvom du bor hjemme. Jeg mener, håper at mor ikke støvsuger rommet ditt, vasker alle klærne dine og smører matpakke til deg fortsatt? Det er nok isåfall ikke så bra. :)

Skrevet

Dersom du bor hjemme og mor vasker de møkkete klærne dine, synes jeg det er litt tåpelig. Men dersom du tar ansvar for ditt eget så hvorfor ikke. Flyttet hjemmendefra som 16 åring. Var greit det og.

Skrevet

Ikke teit enda, men ikke vent for lenge før du flytter ut.

Jeg har ei søster som er 34 og bor hjemme hos mor og far. Og det er ikke bra for noen.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra rett etter at jeg fylte 16 og håper at mine unger blir boende lenger enn det.

22 år er helt grei tid å flytte ut på.

Skrevet
Ikke teit enda, men ikke vent for lenge før du flytter ut.

Jeg har ei søster som er 34 og bor hjemme hos mor og far. Og det er ikke bra for noen.

:o :ler::tunge1: Hjelpes 34 år?? :ler: Det lover ikke noe bra dette her. man trenger å lære seg å bli selvstendig og lenge før man blir 34, mener nå jeg da. Jeg flyttet hjemme ifra som 17 åring og fikk barn som 19 åring, og har aldri angret en dag på mine valg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva synes foreldrene dine? Jeg kjenner et par som begynner å bli lei at "barnet" bor hjemme og benytter seg av alle godene. (Betaler ikke hjemme, hjelper ikke til med husarbeid og kommer til dekket bord hver dag.)

Et spørsmål litt ved siden av det du spør om: hvorfor jobber du deltid hvis du ikke skal studere før om et år? Hadde det ikke vært godt å jobbe fulltid?

Jeg personlig hadde ikke orket å bo hjemme så lenge, men det er vel individuelt...

Gjest Catwoman
Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er teit, vet da om folk som er eldre enn deg og forsatt bor hjemme. Så lenge det fungerer for både foreldrene og "barna" så er det vel greit?!

Hadde ikke jeg troffet min kjære hadde jeg nok bodd hos mamma`n min ennå

samme her :ler: jeg er 21.

• 4 uker senere...
Skrevet

om bo situasjonen er grei for både deg og dine foreldre så er vel alt ok vel. men det er sikkert greit å begynne å planlegge litt å snart stå på egne bein. som jeg håper noen av våre gjør snart. blir lite privatliv for foreldre med voksne barn i huset. å ja noen av oss "gamle" har et seksual liv fortsatt :wink: hvet ikke om du betaler noe for deg hjemme. men hær hos oss merker vi godt økonomisk at vi fær på voksne barn. strøm,dusj,klesvask og met koster penger gitt :-?

men som sagt funker det for dere så kos deg du, bare husk å hjelp litt til da blir mammaer glade :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...