Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange som skriver om vennskap...... i helgen gikk et vennskap over til å bli bekjente. Har  mange år hatt et vennepar som vi har til tider vært mye sammen med. Siste tiden har vi hatt mye å slit med. Jeg har tatt kontakt \, men det er aldri blitt noe av...... I helgen var det vår tur til ¨innvitere i en venneflokk med med flere par. Spurte mannen utpå kvelden pm hva som hadde skjedd i vennskapet. Fikk da vite at jeg er så negativ og at de må ha positive venner..... ble plutselig bekjente ja! helt greit. 

Jeg har ikke mange venner, men de jeg har vil jeg ha et ærlig forhold til. I et langt liv gjør vi sikkert mange feil og vet blir begått feil mot en selv. Er sikker på at det jevner seg ut. 

Anonymkode: 6a524...4d5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du negativ da? Du kan jo være den personen du vil?

Anonymkode: afc95...3ec

Skrevet

Kanskje du burde ta de tilbakemeldingene du får til deg og prøve å forbedre oppførselen din?

Anonymkode: 8a103...9b7

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje du burde ta de tilbakemeldingene du får til deg og prøve å forbedre oppførselen din?

Fordi jeg har vært syk og ikke hatt mulighet til å støtte så mye som jeg har gjort tidliger? Har ikke forandret meg så mye de siste årene, bare blitt flinkere til å ta vare på meg selv.....

• Liker 1
Skrevet

Men de sier du er negativ? Det er jo ganske forskjell på å være det og ikke så støttende? Kanskje de har rett. 

• Liker 1
Skrevet

Mista selv min mor i våres, og folk ble plutselig sky meg. Det er gjerne slik at falske venner ikke greier å være med på dine tøffeste tak i livet. De som greier det er gull verdt!

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de sier du er negativ? Det er jo ganske forskjell på å være det og ikke så støttende? Kanskje de har rett. 

men da er det jo rart at vi ble venner i utgangs pnk? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mista selv min mor i våres, og folk ble plutselig sky meg. Det er gjerne slik at falske venner ikke greier å være med på dine tøffeste tak i livet. De som greier det er gull verdt!

Men de sier jo indirekte at de ikke føler seg bra behandlet av deg? Ingen vil vel være venner med noen som behandler dem dårlig?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men da er det jo rart at vi ble venner i utgangs pnk? 

Har du forandret deg? Eller kanskje vist nye sider av deg selv?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men de sier jo indirekte at de ikke føler seg bra behandlet av deg? Ingen vil vel være venner med noen som behandler dem dårlig?

Jeg er ikke ts :) jeg tror de mener ts klager for mye, og det blir litt sånn om man ikke ser det selv eller er obs på det.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts :) jeg tror de mener ts klager for mye, og det blir litt sånn om man ikke ser det selv eller er obs på det.

Beklager så ikke det :)

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har vært syk og ikke hatt mulighet til å støtte så mye som jeg har gjort tidliger? Har ikke forandret meg så mye de siste årene, bare blitt flinkere til å ta vare på meg selv.....

Hvorfor lager du denne tråden dersom du ikke er villig til å reflektere rundt svarene du får? Det er jo helt tydelig at du har forandret væremåten din da de tar avstand fra deg på grunn av negativiteten din. Det er helt greit å være syk og ikke på topp hele tiden, men hvordan du behandler vennene dine har jo selvsagt en betydning. Vennskap krever vedlikehold, og du er ikke fritatt fra dette selv om du ikke har så mye overskudd som tidligere (les: her spiller imidlertid alvorlighetsgrad eventuelt inn). 

Jeg tolker det dithen at han mener at det er energikrevende å være med deg. Negativitet (i likhet med positivitet) smitter. 

Anonymkode: 3d217...2fc

Gjest Naturbarn1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært syk sier ts. Et det forlangt at man da skal stå på pinne for og underholde andre?

Da er de ikke gode venner om de ikke skjønner det. 

Gjest Naturbarn1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lager du denne tråden dersom du ikke er villig til å reflektere rundt svarene du får? Det er jo helt tydelig at du har forandret væremåten din da de tar avstand fra deg på grunn av negativiteten din. Det er helt greit å være syk og ikke på topp hele tiden, men hvordan du behandler vennene dine har jo selvsagt en betydning. Vennskap krever vedlikehold, og du er ikke fritatt fra dette selv om du ikke har så mye overskudd som tidligere (les: her spiller imidlertid alvorlighetsgrad eventuelt inn). 

Jeg tolker det dithen at han mener at det er energikrevende å være med deg. Negativitet (i likhet med positivitet) smitter. 

Anonymkode: 3d217...2fc

Stakkars ts.

Skrevet

Jeg er enig i at man skal prøve å tåle både opp- og nedturer hos venner, men enkelte har en egen evne til å overdimensjonere sine egne problem, slik at alt handler om dem til enhver tid. Det er ganske slitsomt å forholde seg til, selv om man ønsker å være en god venn så er det ingen som gidder å være med noen som bare snakker om sine egne problem i årevis og aldri spør hvordan andre har det. Livet går opp og ned for oss alle, men noen tror at det gjelder bare for dem. Jeg sier ikke at det gjelder ts her, men kan jo være at denne vennen føler det sånn?

Anonymkode: 18fcc...15c

• Liker 1
Skrevet
På 17.10.2016 den 18.11, AnonymBruker skrev:

Ser det er mange som skriver om vennskap...... i helgen gikk et vennskap over til å bli bekjente. Har  mange år hatt et vennepar som vi har til tider vært mye sammen med. Siste tiden har vi hatt mye å slit med. Jeg har tatt kontakt \, men det er aldri blitt noe av...... I helgen var det vår tur til ¨innvitere i en venneflokk med med flere par. Spurte mannen utpå kvelden pm hva som hadde skjedd i vennskapet. Fikk da vite at jeg er så negativ og at de må ha positive venner..... ble plutselig bekjente ja! helt greit. 

Jeg har ikke mange venner, men de jeg har vil jeg ha et ærlig forhold til. I et langt liv gjør vi sikkert mange feil og vet blir begått feil mot en selv. Er sikker på at det jevner seg ut. 

Dere høres veldig unge ut hvis dere går i fra et langt og godt vennskap til å bli bekjente helgen over... :ler: 

Ja ja... :sjenert:

Skrevet
På Monday, October 17, 2016 den 18.49, Naturbarn1 skrev:

Har vært syk sier ts. Et det forlangt at man da skal stå på pinne for og underholde andre?

Da er de ikke gode venner om de ikke skjønner det. 

Dette! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...