Gå til innhold

hvor sikker er en hivtest?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tok hivtester henholdsvis 2 og 5 måneder etter at jeg utsatte meg for smitte. Begge negative. Hvor sikker kan jeg være på at jeg ikke har hiv?

En annen ting; etter at jeg utsatte meg for smitte hadde jeg sex med en annen dagen etter. Kan smitten gå direkte fra sex-partner 1 til sex-partner 2 om jeg hadde sædrester i skjeden??

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan nok være ganske sikker på at du ikke har HIV :)

Men vent litt, og ta en til da...for roens skyld.

Vil tro det kan smitte partner nr 2 også ja, hvis du hadde sædrester der.

Men du var negativ so no worries ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det sant at selv om man har ubeskyttet sex med en hiv smittet er faren for å bli smittet allikevel under én prosent?

Gjest Anonymous
Skrevet
Er det sant at selv om man har ubeskyttet sex med en hiv smittet er faren for å bli smittet allikevel under én prosent?

ja...prosenten er i hvertfall veldig lav! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er ikke jeg lege, men hvis sædrestene hadde hiv-viruset, så kan vel nummer to blir smitet selv om du selv ikke ble det.

Altså at smitten går rett fra nr. 1s sædceller til nr. 2.

Gjest Anonymous
Skrevet
Nå er ikke jeg lege, men hvis sædrestene hadde hiv-viruset, så kan vel nummer to blir smitet selv om du selv ikke ble det.

Altså at smitten går rett fra nr. 1s sædceller til nr. 2.

ja...forsåvidt :-?

Skrevet

det må endel smittestoff til for å overføre hiv. Altså er jo det lite sansynlig å smitte en mann med restene etter en annen mann. Muligheten er nok der, men i liten grad vil jeg tro.

Den siste hiv-testen skal tas etter 6 mnd for å være helt sikker!

Skrevet

Det kan ligge latent men ikke bryte ut så andre du har hatt sex med bør testes..

Gjest Anonymous
Skrevet

liv; smitte skal ikke kunne ligge latent i mer enn 3 måneder iflg Olafiaklinikken. Spørsmålet er om partner 2 er i fare når han har hatt samleie med kvinnen et par døgn etter nr 1. (som muligens er smittet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...