Gå til innhold

Baby 6 under hyler og skriker hele tiden (kun for å lage lyd, ikke av smerte)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten svært snakkeglad frøken. 

Nå i det siste har hun begynt å hyle skarpe og høye lyder kun for å lage lyd. Hun ligger å smiler og er kjempe fornøyd, bare elsker å høre seg selv tror jeg. Det er aldri i forbindelse med smerte, gråt eller at hun er utilpass. Hun ligger gjerne med lekene sine og meg på babygymmen og hyyyyler av glede.

Jeg begynner å bli litt sliten fordi det rett og slett skjærer i ørene. Hun holder på sånn ca hele dagen, også i vogna og på besøk. Jeg skvetter i bilen fordi hun hyler også ler hun gjerne av seg selv..

Det er som sagt ikke fordi hun har vondt, hun smiler og er veldig tilfreds, hun bare elsker lyden av seg selv tror jeg. Det har holdt på i en ukes tid nå, og jeg begynner å bli veldig sliten :( 

Anonymkode: f4883...fb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun tester stemmen. Det er helt vanlig i den alderen :)

• Liker 6
Skrevet

Da begynner man oppdragelsen, selv om de ikke skjønner det enda. Si nei med mild stemme, man har ikke lov å hyle inne. Så kan du ta med barnet kjapt ut døren, og så kan dere hyle sammen der. :) Så går dere inn igjen. Hvis barnet hyler så gjør du det samme på nytt. 

Anonymkode: 0db05...e00

• Liker 1
Skrevet

har du prøvd å ha noe som spiller av lyder i nærheten? Kanskje hun vil heller høre på de lydene enn å lage dem selv?

Anonymkode: eac0e...1e2

Skrevet

Altså, barnet driver å testes ut stemme. Dette er en viktig  og naturlig prosess i barnets utvikling. Noe jeg mener at du ikke bør forsøke å minimere. Det er perioder for lakt, hold ut og snart vil barnet gjøre nye ting. En uke har gått. Det er forståelig at du er sliten. Men en baby utvikler set akkurat som det skal 😊 Vær fornøyd med det og kjølt ørepropper. 

• Liker 5
Skrevet

Hvor gammel er hun? 

Anonymkode: 5ff28...c6d

Skrevet

Så koselig, husker jeg pleide å "hyle" sammen med min, da fikk han alltid latterkrampe. 😂 Det varer ikke så lenge uansett, så begynner de med noe nytt.  🤗

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da begynner man oppdragelsen, selv om de ikke skjønner det enda. Si nei med mild stemme, man har ikke lov å hyle inne. Så kan du ta med barnet kjapt ut døren, og så kan dere hyle sammen der. :) Så går dere inn igjen. Hvis barnet hyler så gjør du det samme på nytt. 

Seriøst? Det er da helt naturlig at en baby i den aldern tester stemmen.

Min hyler ikke hele tiden, men det er mye gledeshyling. Og da responderer jeg med noe lignende tilbake. Min holder som regel på til han får respons og oppmerksomhet. Når jeg svarer og vi har "prata" litt så fortsetter han å leke.

Anonymkode: 9fc9f...651

• Liker 5
Skrevet

Kan vel også si at hylingen har avtatt litt nå, og at smatting og kysselyder har overtatt. Så det går som regel over så fort de lærer seg noe nytt. Før hylinga lå babyen å hviska "fafafafafa" en hel uke i strekk. Og uka før der var det blåsing som var greia.

Anonymkode: 9fc9f...651

• Liker 1
Skrevet

Den AB`en som snakker om oppdragelse her er helt på bærtur deluxe.

Til babyer kan man ikke gjøre annet enn å la de følge naturlig utvikling, og bruke ørepropper når det er ille. Min unge hadde høy stemme og testing av egen stemme leeeeeeenge - og elsket å løpe frem og tilbake med gåbil. Jeg brukte ørepropper, rett og slett fordi jeg ble helt kokko.

Funket fint, det. Hørte jo hva han drev med - men slapp det sinnsyke lydnivået. 

Anonymkode: 67e1d...e07

• Liker 4
Skrevet

Jeg er enig at dette er en del av oppdragelsen, dette er noe du kan bruke til å samhandle med henne, skrik og hyl sammen med henne. Øv på lyder sammen med henne. Dette blir snart byttet med noe annet hun lærer. Dette er ikke noe du skal si nei til, men heller vise henne at dette kan gjøres, og leke med henne og stemmen. Oppdragelse handler om mye mer enn å lære rett og galt.....!

Anonymkode: bd50c...e05

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?? Dette er på jordet... å lære baby at slik styrking utforsking er "feil" og "uønsket" virker ikke så smart.

Mi har hatt et par slike perioder, går jo over ganske kjapt. Er ikke som om du risikerer en evig hylende unge selv om de tester stemmen sin innimellom.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?! :fnise:

Skrevet

Tusen takk for gode svar dere!

Prøvde å hyle med hun istad, da ble hun kjempeglad og lå å danset og lo! Det var skikkelig koselig, tenk at jeg ikke har tenkt på at jeg kan "bli med på leken". :fnise:

Godt å høre det bare er en periode. Var rett for at jeg hadde fått ei som begynte allerede og kom til å fortsette frem til jeg ble helt galen. Bare for et par uker siden lærte hun å blåse med leppene (sånn brrrr lyd), og da gikk det i ett. Håper hylingen avtar snart og at neste fase er noe lavere på støynivå. Bare slitsomt når hun får så ekstremt høyt og skjærende hyl som liksom kniver seg inn i hjernen :dry:

Uansett, har på ingen måte tenkt å dra hun med ut i dette været for å oppdra henne. Så lenge det er "riktig vei" i hennes utvikling vil jeg ikke straffe henne for det. Hun skjønner jo ikke at det hun gjør er slitsomt.

Anonymkode: f4883...fb7

• Liker 2
Gjest Runforit
Skrevet

Dette er å oppdage stemmen sin og det skal selvsagt ikke hysjes og skyves under en stol. Av og til skjærer det så jeg tror at vinduer og glass skal sprekke :fnise:

Dette vil komme og gå i perioder fremover. Her imiterer vi Mini og det synes han er dødsmorro. Han er 14 mnd og han får fremdeles perioder der han "synger" og da tester ut både stemme og halskontroll(altså lager kvelelyder/gurglelyder etc etc) Det må han selvsagt få lov til å gjøre så mye han vil.

Det er først når de lærer å snakke at man skal lære dem inne/utestemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...