Gå til innhold

Bestille ting fra utlandet, hente på Posten. Hvordan vite om det er der pakken kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg bestilte noe fra utlandet kom det med DHL. Fikk da en uventet oppringing fra en som kjørte ut pakker og spurte hvor jeg bodde, hvordan han kom seg hit, når jeg var hjemme o.l.

Nå har det seg sånn at jeg sliter med sosial angst og dette var absolutt ikke noe jeg likte. Ikke bare var det uventet, men han ville vite mye rart som jeg strengt tatt ikke skjønte hvorfor han skulle vite, adressen sto jo på pakken. f.eks. (Nei, det var ingen svindel. Vi fikk ordnet det til slutt og jeg fikk pakken.) Kjenner jeg kvier meg for å bestille ting fra utenlandske nettbutikker i tilfelle samme situasjon skjer igjen. Har rett og slett unngått det helt, pga. det som skjedde.

Lurer på om det finnes en måte å finne ut på forhånd hvordan pakken leveres, om det er gjennom Posten (altså at man får hentekode som man oppgir når man skal hente pakken) eller om det skal leveres personlig eller lignende, som skjedde når det var DHL pakken kom med.

Jeg er komfortabel med å hente ting på Posten med hentelappe eller hentekode. Kanskje finnes det er internasjonalt uttrykk for akkurat den type leveranser, som jeg kan se etter på FAQ'ene til nettbutikkene? Eller sende email og spørre om? Noen som vet?

Eventuelt noen som har noen gode utenlandske nettbutikker dere bestiller klær, sminke, sko og lignende fra som dere vet kommer på "vanlig" måte til Posten?

Anonymkode: d7868...683

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du linke til butikken du bestilte fra?

De gangene jeg har fått pakke fra DHL måtte jeg selv krysse av for å få levering fra DHL. Skal sies at de var de eneste jeg kunne krysse av for å levere til Norge.

Anonymkode: 2388a...57d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du linke til butikken du bestilte fra?

De gangene jeg har fått pakke fra DHL måtte jeg selv krysse av for å få levering fra DHL. Skal sies at de var de eneste jeg kunne krysse av for å levere til Norge.

Anonymkode: 2388a...57d

Det er flere år siden så det husker jeg dessverre ikke. Kan godt hende det sto DHL når jeg fullførte betalingen, men da visste jeg ikke at det var "sånn" DHL fungerte, at de leverte på døra og måtte ringe deg osv. Den gang da trodde jeg at alt gikk rett til Posten, uansett hvem som var mellomleddet.

- TS.

Anonymkode: d7868...683

Skrevet

Så vidt jeg har registrert, står det hva slags leveringsmåter alle nettbutikker har slik at du kan sjekke dette opp før du bestiller.

Skrevet

Sjekk nettsidene til de du ut skal bestille fra, det står som regel der.

Når jeg har fått levert ting med DHL, har det som regel vært dyrere varer, og da har i alle fall jeg fått jevnlige oppdateringer på mail slik at jeg har visst det kvelden før at DHL kommer dagen etter. De ringer som regel i forkant for å sikre seg at du er hjemme og de unngår bomtur (hos meg har det alltid vært levering hjemme på dagtid, hvilket er idiotisk for meg - da er jeg jo på jobb - og ikke har de nettløsning for å endre til levering på kveld heller..)

Eller så har alltid sminke og hårstæsj fra feelunique, blush og blivakker kommet med posten her (varierer med størrelsen om det kommer i postkassen eller post i butikk)

Anonymkode: d8ec0...43d

Skrevet

DHL kan legge igjen pakken på mange Narvesen og 7-Eleven-kiosker slik at du kan hente dem der seinere, det er bare å spørre om de kan gjøre det når de ringer. Jeg har også vanligvis fått en SMS kvelden før, og da kan jeg åpne en lenke som følger med og velge hvilken kiosk pakken skal leveres til. Jeg har brukt det flere ganger og det er omtrent som å hente pakke på posten. Man får et nummer og så må man vise ID når man henter den.

Anonymkode: 2377c...b33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...