Gå til innhold

Våkner ikke av alarmene?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelte dager i de siste ukene, inkludert i dag har jeg ikke våknet av alarmene. Har aldri opplev noe lignende før, og blir like forbanna, forvirret og frustrert hver gang. Jeg skjønner det ikke. At jeg ikke våkner. Jeg husker ikke at jeg har slått de av heller, men det må jeg vel ha gjort? Hva skal jeg gjøre?? Kan jo ikke drive å forsove meg i hytt og pine.

Anonymkode: 87253...5df

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte dager i de siste ukene, inkludert i dag har jeg ikke våknet av alarmene. Har aldri opplev noe lignende før, og blir like forbanna, forvirret og frustrert hver gang. Jeg skjønner det ikke. At jeg ikke våkner. Jeg husker ikke at jeg har slått de av heller, men det må jeg vel ha gjort? Hva skal jeg gjøre?? Kan jo ikke drive å forsove meg i hytt og pine.

Anonymkode: 87253...5df

Prøv å skifte ringelyd. 

Kjøpe en gammeldags vekkerklokke av den typen som virkelig bråker :D

Anonymkode: 0c79f...3e8

Skrevet

Jeg pleide å ha tre klokker liggende rundt omkring stilt inn på forskjellige tidspunkt sånn at jeg måtte reise meg opp å lete de frem. 🤗

Skrevet

Jeg sover veldig tungt, så våkner ikke alltid av alarmen jeg heller. Løsningen ble å koble telefonen til en liten høytaler og ha den borte fra sengen så jeg må stå opp for å skru den av.

Anonymkode: ff180...bd2

Skrevet

Vibrering og høyest volum. 
Sett på flere alarmer over lengre tid. 

Skulle jeg opp klokken 12, og bussen gikk (og jeg måtte gå hjemme ifra) kl 12:45. Før hadde jeg alarmene slik. 
11:45 - vanlig ringelyd 
11:50
11:55
12:00 - annen ringelyd, en høy og jævlig en. 
12:05 - samme som klokken 12
12:10 - samme som klokken 12
12:15 - Samme som klokken 12

Nå så er jeg vant til å våkne fortere. Etter flere år med ovennevnte metode. 
Nå har jeg alarm klokken 11:50, 11:55, 12:00 og 12:05. Helt normal ringelyd som ligger på telefonen fra før. 
Alle har slumring, slik at om jeg ikke rører telefonen så ringer den heeeeeeele tiden. Sykt irriterende, men jeg våkner :fnise:

Fra klokken 12 så brukte jeg denne: 

Jeg sov ufattelig tungt før, men nå så er det lettere å våkne. Etter flere år med høy alarm lyd, familien min klikket vinkel på meg hver morgen. For mobilen ringe og ringte og ringte. Etter det så klarer jeg nå å våkne av normal alarm. 

Ikke bruk ringelyd som er identisk til brannalarm. For det kan skremme andre i huset/bygget. Og når brannalarmen virkelig går så reagerer du ikke. 
Ikke bruk sirene lyder eller andre viktige alarm/varsel lyder. Av samme grunn som over. Søk "alarm sound" på youtube så finner du mange høye. 

Anonymkode: ebae6...e79

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke bruk ringelyd som er identisk til brannalarm. For det kan skremme andre i huset/bygget. Og når brannalarmen virkelig går så reagerer du ikke. 
Ikke bruk sirene lyder eller andre viktige alarm/varsel lyder. Av samme grunn som over. Søk "alarm sound" på youtube så finner du mange høye. 

Rettelse. ikke bruk sirener og alarmer fra virkeligheten. Bruk en som ikke brukes "i virkeligheten" eller hverdagen. Du forstår hva jeg mener :P 

Skrevet

Jeg har noen få ganger forsovet meg fordi jeg ikke har hørt alarmen på mobilen ringte og jeg har sovet veldig tungt. Nå setter jeg på alarmen på full gnuff! Pluss har på en ekstra alarm bare sånn just in case. Det er helt forferdelig å forsove seg til jobb!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...