AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #1 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg skal flytte til Kristiansand med mann og to barn. Hvilke strøk/bydeler bør jeg holde meg unna, sikte meg inn på - og hvorfor? Anonymkode: 64f78...955
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #2 Skrevet 17. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal flytte til Kristiansand med mann og to barn. Hvilke strøk/bydeler bør jeg holde meg unna, sikte meg inn på - og hvorfor? Anonymkode: 64f78...955 Det kommer jo an på om hva slags budsjett dere vil ha, vil dere bo nær sentrum eller mer landlig, leilighet, rekkehus eller enebolig osv. osv. Anonymkode: bc61c...679
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #3 Skrevet 17. oktober 2016 Hvis kun barnevennlighet er en faktor? Vi har budsjett til det aller meste. Anonymkode: 64f78...955
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #4 Skrevet 17. oktober 2016 Hold deg unna Slettheia, Grim og Tinnheia om du har barn. Dårlig miljø med skoler som har et høyt antall av elever med dårlig innflytelse. Grim skole skulle vært nedlagt... Anonymkode: 8c8de...9c9 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #5 Skrevet 17. oktober 2016 TS igjen. Noen sier feks at vågsbygda er full av trygdede og innvandrere og at det derfor ikke er barnevennlig, noen sier Lund er oppskrytt og dyrt mens andre sier det er det beste strøket for barnefamilier...blir forvirret og vil gjerne ha flere meninger Anonymkode: 64f78...955
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #6 Skrevet 17. oktober 2016 På Slettheia skole (Karrus) er etnisk norske minoritet i klasserommet og nivået dermed lavere. Og mye bannskap og bøll. Østsida er stedet å bo! Randesund. Trygt, barnevennlig og godt skolemiljø! (Ikke Hånes). Anonymkode: 8c8de...9c9 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #7 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg hadde sett på Lund eller Justneshalvøya. Anonymkode: 7f67c...ed6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #8 Skrevet 17. oktober 2016 Tveit, hammresanden Anonymkode: 67f47...7e8 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #9 Skrevet 17. oktober 2016 Gimlekollen, Justneshalvøya eller Søm om du ønsker gode skoler og et godt miljø. Hellemyr er veldig fint, men der havner man på Grim ungdomsskole som ikke er bra. Skaugo/Sødal er bra og trygt dersom du er religiøs og tilhører frikirka. Nybyggerfelt er alltid et sikkert kort. Bomringen kommer til å øke dramatisk i byen da, så jeg ville muligens satset på å bo og jobbe på samme side av byen dersom man bryr seg om slikt. Anonymkode: 226d1...ab2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #10 Skrevet 17. oktober 2016 Hvorfor ikke Hånes? Har sett noen aktuelle boliger der. Anonymkode: 64f78...955
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #11 Skrevet 17. oktober 2016 Du bør sikte deg inn på østsida av byen. Mot vest er det ofte mye kø i rushtiden, mens mot øst er det sjelden kaotisk. Søm, Randesund, Dvergsnes, Justneshalvøya, Gimlekollen, Tømmerstø, Odderhei. Lauvåsen er et helt nytt byggefelt, det er visst mye barnefamilier der. Hvis dere har budsjett til det og vil ha noe av nyere dato, ville jeg absolutt vurdert Lauvåsen og Dvergsnes. Odderhei er også veldig barnevennlig, og har deilig kveldssol. Tveit og Tømmerstø er vel mer landlig, mer avhengig av bil der tror jeg. Lund er fint, men det er naturligvis eldre hus der, og ganske dyrt siden det er så bynært. Slettheia er kjent som problemområde pga. høy andel fremmedkulturelle. Anonymkode: e520b...2c3 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #12 Skrevet 17. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke Hånes? Har sett noen aktuelle boliger der. Anonymkode: 64f78...955 Hånes er greit nok det, er bare det at jeg syns de andre stedene er bedre Anonymkode: 226d1...ab2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #13 Skrevet 17. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Slettheia er kjent som problemområde pga. høy andel fremmedkulturelle. Anonymkode: e520b...2c3 Det var kjent som det før. Det er mye bedre nå en hva det var før. 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hold deg unna Slettheia, Grim og Tinnheia om du har barn. Dårlig miljø med skoler som har et høyt antall av elever med dårlig innflytelse. Grim skole skulle vært nedlagt... Anonymkode: 8c8de...9c9 Bare tull, Grim skole var langt verre på 90 tallet da jeg gikk der. Anonymkode: b97fc...424
Arya2000 Skrevet 17. oktober 2016 #14 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg er vokst opp på Slettheia og har familie som bor der nå. Det er bedre enn sitt ryktet. Det er for øvrig ikke så mange fremmedkultuturelle på nedre Slettheia hvis man er bekymret for det. Lund er populært men dyrt. Mye forskjellig som bor her , barnefamilier, studenter og eldre. Skolen er bra der. Straits og Mosby er litt landlig og rimeligere. Odderhei , tømmerstø og østsida er det mange barnefamilier som bor men litt desentralisert. Grim har et ufortjent dårlig ryktet . Jeg er født og oppvokst I denne byen og er egentlig ingen bydel hvor jeg ikke kunne bodd, det kommer ann på personlige preferanser, ærhetbtil jobb og diverse. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #15 Skrevet 17. oktober 2016 Ville holdt meg unna: Slettheia, Tinnheia, Vågsbygd/Voiebyen, Strai, Mosby, Hellemyr, Høietun og Grim. (Og Nodeland, selvom det teknisk sett ikke er i krsand). Steder man fint kan bo med OK prisnivå: Søm, Hånes, Rona, Tveit, Høvåg, Vennesla og Justneshalvøya (sistnevnte hadde dårlig rykte før, men har tatt seg opp når de har bygd mange nye boligfelt). Dyrere steder med godt rykte: Hamresanden, Tømmerstø, Gimlekollen og Dvergsnes. Jeg er ikke enig i at Søm er et "veldig" godt beryktet sted å bo. Det er på linje med Hånes, Jeg ville vært storfornøyd med å ha barna mine på Haumyrheia, for å si det sånn . Men det er helt greit. Ikke mer eller mindre. Anonymkode: a2f4b...258
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #16 Skrevet 17. oktober 2016 Er mange som har bodd på Slettheia/Tinnheia (og de andre delene av byen som er ansett som "dårlige") som syntes det er heeelt OK, men om du bosetter deg i "feil" område så fører det med seg at du møter folk som sier "åå, du bor deeeer ja, ja det er vel ..eh.. et greit sted å bo" men igjen.. det er ikke alle som bryr seg om sånt Anonymkode: a2f4b...258
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #17 Skrevet 17. oktober 2016 Bor på Hånes og er veldig fornøyd! Sentralt, gode bussforbindelser, barnevennlig! Gode skoler og bhg. Spent på hvorfor noen her fraråder Hånes. I gaten vår bor det familier fra mange forskjellige land og kulturer, men har aldri opplevd det som negativt, tvert i mot! Anonymkode: bfa5e...b88
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #18 Skrevet 17. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: TS igjen. Noen sier feks at vågsbygda er full av trygdede og innvandrere og at det derfor ikke er barnevennlig, noen sier Lund er oppskrytt og dyrt mens andre sier det er det beste strøket for barnefamilier...blir forvirret og vil gjerne ha flere meninger Anonymkode: 64f78...955 Det er sterkt overdrevet. Det bor barnefamilier I alle strøk. Vågsbygd er meget populært spesielt etter de bygde ut amfi senteret. Ville tenkt mer på hvilken skole barna havner på, nærhet til jobb og slikt hvis det ikke er viktig for deg å være i et kaksestrøk😉 PS : hvis du ikke er sterkt religiøs anbefales det å styre unna skaugo og flekkerøya. Fikk refs av naboene fordi vi vasket tøy på en søndag 😂 Anonymkode: 0cc94...98d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #19 Skrevet 17. oktober 2016 Synes det er mye overdrivelse ute å går her.. Selv er jeg oppvokst på Hånes og hadde det veldig fint der, min søster bor der nå med to små og de stortrives. Selv har jeg utvandret til Birkeland, men om jeg skulle bodd i Kristiansand kommune hadde jeg valgt Tveit - Hamresanden eller Lauvåsen. I Tveit er du litt på landet men likevel nært til byen mtp jobb osv. De fleste barna i Tveit sykler til skolen, men bor du lengre unna går det skolebuss. Har flere venner som bor i området rundt Grim og både de og barna trives godt der. Det er større andel innvandrere/ flerkulturelle der enn på andre siden av byen, men har intrykk av at de er flinkere til å inkludere. Alle steder har positive og negative sider, handler mye om hva dere trives med (Sjø/land/by/osv). Anonymkode: 0518e...bd4
Gjest caramiacaramella Skrevet 18. oktober 2016 #20 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg er født og oppvokst på Lund, og det er kjempeflott å bo der, særlig for barnefamilier. Veldig trygt og fint område. Veldig beleilig at det er så nærme både skoler, fritidsaktiviteter og byen - da jeg og søsknene mine ble gamle nok, gikk eller syklet vi overalt og trengte nesten aldri å kjøres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå