Gå til innhold

Liker ikke barn - unormal??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fare for å fremstå som en komplett idiot....

Er en kvinne i midten av 30-årene. "Problemet" mitt er at jeg liker ikke barn. Kan ikke fordra de. Har venninner som har barn, i tillegg er jeg fadder for to 3-åringer (turte ikke si nei). Men, uansett hvordan jeg vrir og vender på det, så liker jeg ikke barn. Det er faktisk ingenting med de som jeg liker. Kan jo til info si at mine to fadderbarn er helt uten oppdragelse, hvilket ikke gjør saken bedre. 

Er jeg unormal som ikke liker barn?? Er 100% sikker på at jeg ikke skal ha egne barn, så dere trenger ikke komme med klisjeén om at det blir bedre når du får egne barn. I mitt tilfelle skjer det ikke! Bortsett fra det, tar jeg gjerne i mot synspunkter fra der :) 

Anonymkode: b1f54...eb6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker dem heller ikke, så du er ikke alene:) Men du får nok mye pepper for denne tråden.

Anonymkode: cdb04...f9d

• Liker 4
Skrevet

Nei, det er da flere som ikke liker barn? Jeg har selv to barn, men har forståelse for at ikke alle synes de er så fantastiske som det jeg gjør. Så lenge du ikke er slem eller åpent viser avsky (det har jeg nemlig opplevd), må du få lov til å mene akkurat det du vil. Til sammenligning liker jeg ikke dyr (hvertfall ikke hunder), men det løser jeg fint med å unngå dem.

Jeg har flere venninner uten barn som knapt har sett barna mine, og det er helt fair. Vi møtes etter leggetid og snakker om voksenting. 

Anonymkode: 98729...97c

Skrevet

Jeg liker egentlig ikke så godt barn jeg heller, men man endrer litt holdning når/om  man får barn selv. Litt i alle fall ;)

Jeg har alltid ønsket egne barn, men likte ikke å holde på med småbarn når jeg var yngre og barnløs. Enkelte aldere synes jeg er grusomt travle, og liker fremdeles ikke å passe 2-3 åringer. Gi meg heller en gjeng 5-6 åringer, de er litt mer likbare i mine øyne. 

Anonymkode: 5d327...a12

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er da flere som ikke liker barn? Jeg har selv to barn, men har forståelse for at ikke alle synes de er så fantastiske som det jeg gjør. Så lenge du ikke er slem eller åpent viser avsky (det har jeg nemlig opplevd), må du få lov til å mene akkurat det du vil. Til sammenligning liker jeg ikke dyr (hvertfall ikke hunder), men det løser jeg fint med å unngå dem.

Jeg har flere venninner uten barn som knapt har sett barna mine, og det er helt fair. Vi møtes etter leggetid og snakker om voksenting. 

Å være slem eller vise avsky er ikke lov!  Tror faktisk ingen av mine venninner med barn, ser eller vet at jeg egentlig ikke liker "småtrollene" deres. Er bare sykt glad når de reiser eller jeg kan gå etter et besøk.

Ts.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være slem eller vise avsky er ikke lov!  Tror faktisk ingen av mine venninner med barn, ser eller vet at jeg egentlig ikke liker "småtrollene" deres. Er bare sykt glad når de reiser eller jeg kan gå etter et besøk.

Ts.

Kan du ikke bare prøve å invitere venninnene dine uten barn isteden for å lide deg gjennom besøk? Dersom barna absolutt må være med, foreslår jeg at du treffer dem ute, f.eks. ved en lekeplass. Barnebråk kan være enklere å håndtere utendørs :)

• Liker 1
Skrevet

Liker ikke barn jeg heller, kun mine egne. Synes andres barn er lite sjarmerende og uppdragne. Gleder meg til stebarna blir voksne for å si der sånn 🙏🏻

Anonymkode: c1ddc...4ad

• Liker 2
Skrevet

Neivel? Forstår ikke helt problemet. Noen liker barn, noen liker dem ikke. Sånn er det. Føler folk som ikke liker unger er som veganere eller Jehova's vitner; de mååå liksom snakke om det og dele det med alle som om det er dødsviktig at vi vet det. Finn deg en hobby da kanskje? 

Anonymkode: 0468e...16a

• Liker 4
Skrevet

Jeg skulle ønske det var mer rom for å kunne si "jeg vil ikke ha barn"/"jeg liker ikke barn", for det er et tabu rundt det, særlig om man er kvinne og ikke vil ha barn, som når avisene har intervjuer med kvinner som har valgt bort barn, men de må likevel presisere neida, jeg liker barn altså

Jeg har et barn. Livet fikk plutselig ikke mening etter at barnet kom. 

Barn og barneoppdragelse/ansvar er også et område med svært dårlig likestilling, fordi kvinner (mødre) ser på seg selv som den beste og mest egnede forelderen, og dermed overfører de holdningene til andre kvinner, at det er noe feil med kvinnene som ikke liker/vil ha barn

Alderen for sterilisering burde forøvrig være 18 i Norge :) Nå er vi da inne på et enda verre tabu, nemlig det å angre på å få barn. Jeg vil tippe det er større aksept for innrømme at man har en en fetisj for bæsj enn å si man angrer på "meningen med livet"

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Neivel? Forstår ikke helt problemet. Noen liker barn, noen liker dem ikke. Sånn er det. Føler folk som ikke liker unger er som veganere eller Jehova's vitner; de mååå liksom snakke om det og dele det med alle som om det er dødsviktig at vi vet det. Finn deg en hobby da kanskje? 

Problemet er at det er en forventning om at er man kvinne, så liker man barn. Jeg tilsto til en venninne at jeg ikke likte barn og aldri ville ha det. En stund senere hører jeg: " men du hater jo barn" , når vi var mange sammen, mesteparten småbarnsmødre. 

Det er ingen mellomting, enten er man snill og omsorgsfull, eller et monster. Eller så misbruker folk ordet "hat", eller synes det er mer underholdende å overdrive sladder på andres bekostning.

Anonymkode: 42b2c...ab6

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker heller ikke barn, å jeg har barn. For MEG er mine unger unntaket, resten er bare plagsomme og bråkete. Kommer aldri til å bli vant til støynivået hos andre med unger...

Må også si at jeg gir en lang marsj i om noen misliker mine å så lenge man behandler de med respekt.

Anonymkode: 1a99e...3ba

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så glad i å omgås barn, for det er så mye bråk og masing rundt dem. Ofte får man ikke snakket med foreldrene, fordi barna avbryter hele tiden. Og så er det utrolig mange bortskjemote barn som ikke har grenser, så foreldrene sier ikke noe til at de avbryter hele tiden heller. 

Jeg er ikke spesielt interessert i barn generelt, og har også selv valgt å forbli barnfri, selv om jeg er gift. Mannen min er selvsagt med på det. Barn er noe man får om man er villig til å ofre mesteparten av sine fritidsinteresser, tid, penger og krefter. Og kanskje også ofre helsen, om det blir komplikasjoner (fysisk eller psykisk) rundt svangerskap og fødsel. Disse kostnadene er ofte underkommunisert. Det er jeg ikke villig til å ofte. 

Og før noen kommer me dklisjeen om at man fortjener å bli ensom på sykehjemmet som gammel; man får ikke barn for å produsere hjelpepleiere. Det er en egoistisk tankd. Og mange med barn blir ensomme som gamle likevel. Barna stiller ikke alltid opp for en, det har jeg sett selv.

Men dyreunger er som regel utrolig søte <3

Anonymkode: 9b930...d30

• Liker 3
Skrevet

Amen og halleluja. Liker heller ikke barn, kommer ikke til å få egne barn. Tolererer venner og families barn og behandler dem selvsagt fint og normalt, men har ikke ønske om egne. Skulle ønske det var rom for å være frivillig barnløs uten å bli framstilt som ei hurpe av dimensjoner. 

Anonymkode: 78a39...5cd

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt! Litt touchy kanskje? Må få lov å lufte tanker på et FORUM.

• Liker 3
Skrevet

Liker kun mine egne barn. De andre irriterer jeg meg bare over.

Anonymkode: 0bc77...9d6

Skrevet (endret)
På 17.10.2016 den 11.10, AnonymBruker skrev:

Endret av Hattifnatten
Skrevet

æsj ikke jeg heller før :flau:

Så jeg kommer med klisjeen jeg da...... Ble jeg uplanlagt gravid med nr 1. Nå venter vi planlagt nr 3..... 
Men liker såklart mine egne. Kan spare meg for andres. 
men du er helt normal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...