Gå til innhold

barnehage personelle!

er dere fonøyd med den jobben bhg. personellet gjør?  

1. 1. er dere fonøyd med den jobben bhg. personellet gjør?

• ja
      13
    • nei
      3
    • vet ikke
      0
    • kunne ikke vært bedre
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er mange som skriver om ting de hører har skjedd, uten kanskje selv ha opplevd det.

Mange av dem har sikkert ikke barn engang.

Skrevet

hei

spørsmålet er vel om du kunne være litt mer spsifikk om va du mener foreldre ikke forstår, og det er vel mer en en voksne for nitten barn og har man betalt for at barna skal passes på så kan man vel regne med at det blir gjort

hilsen

Skrevet

Barnehagepersonell er vel som andre; noen gjør en strålende innsats, andre burde heller hatt noe annet å gjøre, noen dager har de masse overskudd og godt humør, andre dager er tunge å komme seg igjennom!

Syns alle som er så utrolig missfornøyde med ting i barnehagen burde fortelle dette til de ansatte ved barnehagen. Det kan være missforståelse, det kan ha en god forklaring, det kan være ting ikke barnehagen har tenkt på eller vært oppmerksomme nok på. Eller barnehagen kan ha gjort en feil. Feil skjer faktisk overalt.

Mitt inntrykk er uansett at barnhehager generelt er opptatt av at barna og foreldrene deres skal være fornøyde. Da trives barna og foreldrene og de ansatte selv også.

Man må vel kunne gå ut i fra at ansatte i barnehager har yrkesstolthet og en viss interesse for arbeid med barn, og at de trives med fornøyd barnegruppe :)

(den største feilen jeg finner ved barnehager generelt, er at de som arbeider der tjener altfor dårlig i forhold til det ansvaret og den viktigheten jobben deres faktisk har! Ære være dem! :) )

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med de ansatte i barnehagen til barna mine. Synes de tar seg bra av ungene, at opplegget er bra og gjennomtenkt. Har generelt et godt inntrykk av denne yrkesgruppen, jeg.

Men hva kommer det av at mange førskolelærer ikke er særlig sterke i rettskriving? Ikke det har noe å si for utøvelsen av yrket, men har lagt merke til det i flere sammenhenger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ikke noe i mot barnehagepersonell, har stort sett hatt gode erfaringer med dem........ med et par unntak.

De to unntakene brukte faktisk samme tone overfor oss foreldre som du trådstarter bruker i ditt innlegg. "hva skulle dere foreldre gjort uten oss....". Hadde følelsen av at jeg som forelder bare var til bry, eks:

på ett foreldremøte fikk vi foreldre i oppgave å

gi barnehagen våre forventninger til barnehagen. Og da vi skulle summere opp gruppeoppgavene og vi kom med våre forventninger så ble vi blåst hodet av. For det gikk ikke og det gikk ikke, og hvis de gjorde det så gikk det utover ungene våre, en utrolig negativ holdning fra to av de ansatte.

Men vi tok det opp med styreren og sa at vi hadde en veldig dårlig opplevelse av hele foreldremøtet på grunn av disse to.

Men i den samme barnehagen jobber det heldigvis 8 positive personer, som kan gi både negative og positive tilbakmeldinger på en god måte. Så alt i alt har jeg mest positive opplevelser.

Gjest Anonymous
Skrevet
Tror det er mange som skriver om ting de hører har skjedd, uten kanskje selv ha opplevd det.

Mange av dem har sikkert ikke barn engang.

Mange av barnehagepersonell-historiene er bare skrevet for å provosere, det er jeg helt sikker på.

Gjest gjest igjen
Skrevet

Jeg for min del tror ikke at alle barnehagehistoriene er funnet på for å provosere. Noen historier er selvopplevd og andre er gjenfortalt fra andres historier.

Jeg har ingen skrekkhistorier utenom de to negative barnhageansatte som jeg skrev om i mitt forrige innlegg.

Som på alle andre arbeidsplasser så finnes det sikkert like mange personligheter i en barnehage-arbeidsplass som på en kontor-arbeidsplass. De fleste ok, med noen unntak innimellom.

Og vi foreldre er forskjellige med forskjellige forventninger og forskjellig toleranseterskel.

Skrevet
Barnehagepersonell er vel som andre; noen gjør en strålende innsats, andre burde heller hatt noe annet å gjøre, noen dager har de masse overskudd og godt humør, andre dager er tunge å komme seg igjennom!

Syns alle som er så utrolig missfornøyde med ting i barnehagen burde fortelle dette til de ansatte ved barnehagen. Det kan være missforståelse, det kan ha en god forklaring, det kan være ting ikke barnehagen har tenkt på eller vært oppmerksomme nok på. Eller barnehagen kan ha gjort en feil. Feil skjer faktisk overalt.

Mitt inntrykk er uansett at barnhehager generelt er opptatt av at barna og foreldrene deres skal være fornøyde. Da trives barna og foreldrene og de ansatte selv også.

Man må vel kunne gå ut i fra at ansatte i barnehager har yrkesstolthet og en viss interesse for arbeid med barn, og at de trives med fornøyd barnegruppe :)

(den største feilen jeg finner ved barnehager generelt, er at de som arbeider der tjener altfor dårlig i forhold til det ansvaret og den viktigheten jobben deres faktisk har! Ære være dem! :) )

:Nikke:

Skrevet

vel, jeg er ikke forelder, men jeg har jobbet noen år i bhg. tilbakelagt stadium nå. men herlighet, jeg har sett mye rart fra mye merkelig personale. faktisk så mye at jeg selv ville vært ytterst skeptisk til å sende egne unger i barnehage.

på den annen side har jeg sett så mye rare foreldre at jeg gjerne skulle sett at de trengte lisens for å lage barn...

Skrevet

Jeg driter da vel i hvor mange barn en barnehage har, om det er 7, 20 eller 30. Er det ikke bra nok, så er det ikke bra nok!

Skrevet
Jeg driter da vel i hvor mange barn en barnehage har' date=' om det er 7, 20 eller 30. Er det ikke bra nok, så er det ikke bra nok![/quote']

Men, en del ting som skjer/ikke skjer i en barnehage kan nok godt skrive seg fra at det er lite voksentetthet i løpet av dagen.

Hva om dere foreldre hadde engasjert dere i dette for å få bedre vilkår/rammer for deres barn?

Skrevet

:Nikke: Dei einaste som har kraft til å endre noko er faktisk foreldra. Mi erfaring frå tre dagar i barnehage er som følger: Alle dagane sto vi att med små, trøtte, triste nurk som venta på mor og far etter at barnehagen var stengt. Og vi måtte faktisk ringe foreldra for å minne dei på at dei har ungar. Slikt held ikkje mål, og personalet får ikkje lønn for å stå der og blomstre. Det er faktisk inga orsaking som held i ein slik samanheng, anna enn ei ulykke el.l. Dei tre dagane var nok til at eg ikkje jobbar i barnehage/ SFO. Og at eg fekk voldsom respekt for dei som orkar... :wink:

Skrevet

Bare et lite spørmål....

Tror ikke dere at vi som ansatte irriterer oss over dere foreldre som ikke helt skjønner det at vi gjerne har 19 barn å ta oss av og ikke bare ditt?

jeg bare lurer jeg...

:evil:

Kjempe glad for at du ikke tar alle ansatte i bhg under en kam, når du nå uttaler deg om dine personlige følelser mot enkelte foreldre.

Skrevet

På det spørsmålet du stiller svarer vi jo på egne erfaringer om det er negativt eller posetivt blir i forhold til de barnehagene vi har vært borti og har kjennskap til.

Det er som nevnt her før både gode og dårlige ansatte i en barnehage akkurat som i hvilken som helst annen jobb.

Men man forventer faktisk at når man betaler for en tjeneste, spesielt en så viktig som det å ta seg av våre barn, forventer jeg at personellet i barnehagen gjør en god jobb.

Personlig tar jeg opp ting med personalet, men opplever at det ikke alltid hjelper, kanskje de må ta de små, store, irrasjonelle, tåpelige, viktige, tullete, uviktige tingene alvorlig og hvis de mener at det ikke er noe å bruke tid på for dem så får de jammen gi beskjed til foreldrene og da og ikke bare snakke dritt bak ryggen på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...