Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I desember har jeg brukt opp mine fire år med aap. Jeg sliter med kronisk migrene, og depresjon. Jeg har gått på medisiner både for migrene og depresjon, og har klart å gjennomføre noen tiltak. 

Jeg er nå gravid, og vet ikke helt hvor veien skal gå videre. Jeg kan ikke lenger ta alle medisiner, og sliter derfor mer. 

Er det noen som har fått forlengelse av aap etter de fire årene? Planen er å starte å jobbe, men jeg vet jeg ikke klarer fullt. 

Anonymkode: 18d2b...d9a

Videoannonse
Annonse
Gjest Lunasama
Skrevet (endret)

Reglene sier at man kan få det hvis særlige grunner tilsier det, men i praksis oppleves det veldig tilfeldig hvem som får dette, så du må høre med din saksbehandler om det kan være aktuelt. 

Endret av Lunasama
Skrevet

Du får det nok forlenget, ta kontakt med nav. :)

Skrevet (endret)

Ja. Jeg sliter med noe av det samme, kronisk hodpine (har også migrene, og har slitt mye med depresjon) etter en ulykke for 15 år siden. Det var fire år siden i fjor, og jeg fått hjelp av NAV i større og mindre grad siden 2006. De hjalp meg å komme inn i jobb, som ledet til skole, som ledet til lærlingplass, men dessverre sitter jeg her nå og klarer ikke (er i behandling.) Og jeg skjønner uroen din altfor godt. Jeg er over gjennomsnittet stresset, og har slitt mye med "Gjør jeg nok nå?" og frykt.

Så jeg skjønner... men jeg tror ikke du skal være redd. De er mennesker, de ser saksmappa di og hører deg forklare. Men hvis du f.eks har en lege du stoler på, som skjønner deg og situasjonen din godt, kan du jo spørre om et møte med NAV og lege sammen? Evt bare spørre legen om han har mulighet til å være med til saksbehandler en time uten at det er avtalt på forhånd. Jeg hadde en fantastisk lege en periode, og å ha møte med de sammen gjorde godt for meg. Så fikk saksbehandler se at "ja, de prøver så godt det lar seg gjøre." Det går nok bra :D Bare vær ærlig. Og som noen sa til meg, gi dem hele sannheten, ikke pynt på (som jeg har en automatisk tendens til å gjøre, som er idiotisk). De må vite for å ta rett avgjørelse.

Endret av Scherbatsky
Skrevet

Jeg har nettop fått invilget det. De 4 årene tok slutt nå men jeg får aap til oktober:bolledeig:Jeg går skole og har ett skoleår igjen. Hadde helt noia for hvordan jeg og sønnen skulle klare oss, forberedte meg på et hardt år. Nå er det forsatt nesten et helt skoleår vi må overleve på stipend og lån men skoleåret blir litt enklere med den støtten på høsten, og ikke minst vi overlever kommmende sommer:hoppendeglad:. Tror jeg ble 10kg lettere i det øyeblikket jeg leste brevet.

Prøv vertfal snakk med saksbehandleren din og si det som det er. Min ringte meg en dag jeg satt i forelesning og spurte litt hvordan det gikk med meg/på skolen og jeg fortalte ærlig. 2 uker etterpå fikk jeg brevet i postkassa.  Digger han fyren har gått gjennom mange dårlige saksbehandlere men han her virker faktisk som han bryr seg på ekte :skya:

Skrevet

Jeg fikk aap forlenget, ringte og snakket med saksbhandlereren min, også fikk jeg det. Trengte ikke noe legeerklæring e.l. Er nå på 6. året med aap.

Anonymkode: 67cc9...58b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...