AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #1 Skrevet 16. oktober 2016 Hvordan vil du beskrive studentlivet? Virker som det er så mye fest og moro. Gleder meg Anonymkode: 09964...c7d
Anglofil Skrevet 16. oktober 2016 #2 Skrevet 16. oktober 2016 Det er nok veldig individuelt. For meg var studentlivet litt ensomt egentlig. Ikke et liv jeg savner sånn sett. Jeg festet aldri (jeg liker verken å drikke alkohol eller å feste). Kjente ikke så mange der jeg studerte, så var mye alene. Jobbet mye ved siden av studiene, ellers gikk tiden med til å drive med interessene mine og frivillig arbeid. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #3 Skrevet 16. oktober 2016 Hvor og når skal du begynne? Jeg håper virkelig at fest ikke er den eneste grunnen til at du skal være student... Anonymkode: 1a3fc...c27 1
Gjest Vevila Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 Veldig individuelt. Jeg synes ikke det var så veldig spennende.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #5 Skrevet 18. oktober 2016 Mye rosemaling når det kommer til studentlivet er min erfaring. For min egen del var det døn kjedelig, ingen nevneverdige fester, masse tidspress på studiet, ingen hadde tid til å finne på noe gøy. Jeg var ekstra heldig og havnet med en gjeng med einstøinger og sære folk, og ikke en fin særhet heller. Ble så klart kjent med en del hyggelige folk løpet av studiet, men ville ikke brukt ordene fest og moro for å beskrive studentlivet for min del. Anonymkode: ddb71...7fb
Ankimaki Skrevet 18. oktober 2016 #6 Skrevet 18. oktober 2016 Studentlivet mitt var befriende, jeg kunne planlegge dagene som jeg ville, det var lite tidsfrister som måtte overholdes og jeg kunne være hjemme en dag om jeg måtte lade opp hvis jeg var sliten en periode. Jeg kunne gå til legen uten å måtte tilpasse det jobb, kunne trene når jeg ville og jeg bestemte selv om jeg ville jobbe med skole tidlig eller sent på dagen. Det negative var at jeg alltid hadde noe hengende over meg. Man har alltid ting man burde ha gjort, alltid stress over at eksamen nærmer seg. Å jobbe ved siden av kan være veldig lett, men også veldig vanskelig i perioder rundt eksamenstiden. Eksamensperioden er generelt tung, eksamen er et sjansespill og man vet aldri hva som kommer. Det første semesteret ble for min del vanskelig, da jeg ikke skjønte hvor mye som skal til. Det å legge opp sin egen dag var en helomvending fra videregående og jeg brukte mye tid på å finne den beste studiemetoden for meg. I tillegg har man lite penger, og mange jobber egentlig bare for å få penger til snus og fylla. Men, etter noen måneder i jobb så savner jeg studietiden og føler meg ikke ferdig, så jeg går tilbake til skolebenken neste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå