AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #1 Skrevet 16. oktober 2016 Jeg begynte i ny jobb for et par måneder siden. Jeg mistrives noe så vanvittig! Liker ikke miljøet. Det er alt for lite faglig og vi har en leder som ikke tar tak i noe. Jeg har forsøkt å si i fra, men det hjelper dessverre ikke. Mine kollegers dårlige valg går ut over mange andre liv. Jeg orker og makter ikke å se på det i en dag til. Jeg har et yrke som det er relativt enkelt å få jobb i, men er det dumt å si opp jobben etter bare to mnd? Regner ikke med å få noen god referanse, og dette er den første "voksenjobben" jeg har hatt. Anonymkode: 4a478...32b
Nuttery Skrevet 16. oktober 2016 #2 Skrevet 16. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte i ny jobb for et par måneder siden. Jeg mistrives noe så vanvittig! Liker ikke miljøet. Det er alt for lite faglig og vi har en leder som ikke tar tak i noe. Jeg har forsøkt å si i fra, men det hjelper dessverre ikke. Mine kollegers dårlige valg går ut over mange andre liv. Jeg orker og makter ikke å se på det i en dag til. Jeg har et yrke som det er relativt enkelt å få jobb i, men er det dumt å si opp jobben etter bare to mnd? Regner ikke med å få noen god referanse, og dette er den første "voksenjobben" jeg har hatt. Anonymkode: 4a478...32b Jeg bare sa opp. Hadde lyst til å skrike hver dag på jobb, så fant ut det var bedre å si opp mens jeg enda hadde kort oppsigelsestid. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #3 Skrevet 16. oktober 2016 17 minutter siden, Nuttery skrev: Jeg bare sa opp. Hadde lyst til å skrike hver dag på jobb, så fant ut det var bedre å si opp mens jeg enda hadde kort oppsigelsestid. Selv om du ikke hadde ny jobb å gå til? Jeg kan ikke gå uten penger noen måneder... Men jeg takler ikke mer av denne drittjobben. Anonymkode: 4a478...32b
Nuttery Skrevet 16. oktober 2016 #4 Skrevet 16. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selv om du ikke hadde ny jobb å gå til? Jeg kan ikke gå uten penger noen måneder... Men jeg takler ikke mer av denne drittjobben. Anonymkode: 4a478...32b Jeg hadde heldigvis en grei buffer spart opp slik at det ville gå greit et par måneders tid hvis jeg ikke klarte å få meg ny jobb relativt kjapt.
Tvist Skrevet 16. oktober 2016 #5 Skrevet 16. oktober 2016 Ville søkt ny jobb først. NAV sa at det er 70% mer sannsynlig at man får en jobb mens man er i jobb, enn uten. Dvs myyye enklere.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #6 Skrevet 16. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte i ny jobb for et par måneder siden. Jeg mistrives noe så vanvittig! Liker ikke miljøet. Det er alt for lite faglig og vi har en leder som ikke tar tak i noe. Jeg har forsøkt å si i fra, men det hjelper dessverre ikke. Mine kollegers dårlige valg går ut over mange andre liv. Jeg orker og makter ikke å se på det i en dag til. Jeg har et yrke som det er relativt enkelt å få jobb i, men er det dumt å si opp jobben etter bare to mnd? Regner ikke med å få noen god referanse, og dette er den første "voksenjobben" jeg har hatt. Anonymkode: 4a478...32b Første "voksenjobben" du har. Antar du også er nyutdannet siden du nevner at det er for lite faglig. Du mistrives og synes lite om miljøet. Jeg tror kanskje at du kommer rett fra skolebenken, hadde litt andre forventninger enn hva virkeligheten viser og hva du lærte på skolebenken, I tillegg har du gått rett i felle og trodd at du kunne endre arbeidsplassen med en gang du begynte. Tror du hadde fått mye mer ut av denne erfaringen i voksenlivet ved å være litt mer ydmyk til å begynne med og hvis du hadde respektert arbeidsplassen litt mer. Det er greit å komme med forslag til endringer, men det burde tas over tid. Arbeidsplassen har sikkert godt av litt friskt blod og innspill fra den yngre garde, men som sagt, vær litt ydmyk og ta det over tid. Du må jo gjerne bytte jobb, men tror du at vi som har vært yrkesaktive i mange år synes hver arbeidsdag er like moro? Vi har både fine og mindre fine arbeidsdager, og noen ganger er man rett og slett drittlei jobben, men vi kan jo ikke bare si opp av den grunn. Tror nok du må bli litt mer voksen også. Anonymkode: 00eb3...6a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå