Gå til innhold

Gikk fra hårfarge 6.4 til 8.1, men håret er nå mer gyldent enn askeblond- hva bør jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca. 2 måneder siden farget jeg håret fra mørk blond til en mørk kobberblond (6.4) og fargen var altfor mørk og rød til meg, så jeg tenkte jeg ville gå for lysere blondt hår. Vi kom frem til lys askeblond 8.1. Fikk frisøren til å avfarge og bleke i en omgang. Det gikk da ganske greit, og jeg ble lys ganske fort. Hodebunnen taklet blekingen ganske godt og, og ingen problemer som følge av det heller. Det har nå gått ca 3 uker og håret har blitt en mer gylden gulltone (9) enn askeblond (8.1). Jeg var innom en frisør på fredag og ble anbefalt Matrix Total Result So Silver (kjøper ikke på nett), men ble litt skremt da det sto man måtte bruke hansker. Frisøren jeg snakket med sa jeg skulle ha den i tørt hår i 10 minutter. På flasken står det MAKS 3-5 minutter.

Hvor lenge bør jeg ha shampoen i og hva annet bør jeg tenke på?

Bruker hodebunnskur og fargekur og balsam og opiplex en gang i uken. 

Anonymkode: 4dd3d...ac7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær forsiktig

Nylig leste jeg at noen advarte mot slike silver-midler til håret.

Anonymkode: 1d79c...149

Skrevet

Hanskene er fordi shampoen er så pigmentert, du behøver ikke å bruke det, men det er en fare for at hendene blir lilla/blå. Brukte hovedsakelig fudge, innimellom matrix, noen ganger Sp Professionals (brunette nå). Lot det sitte i alt fra 10-20-30 minutter i tørt hår. Har du relativt lyst hår kan fargen fort bli lilla dersom du sitter med den for lenge. Bare å gjøre som hun sier, det skal gå helt greit. 

Kjøper du en pakke med engangshansker på clas eller biltema har du alltid hansker for hånd, super greit til andre ting også. 

Skrevet

Jeg bruker Revlon Professional Nutri Color Creme. Dette er en kur som tilfører kalde pigmenter. Ser ut ifra det du skriver at håret det har vært igjennom litt og anbefaler deg å bruke gode produkter slik som du skriver. I tilleg vil en blå shampoo tørke håret ut i motsetting til en blå kur. 

Dersom du ønsker enda kaldere farge finnes det en tube i det samme merker (Revlon Fondant Nutri Color Creme 002) som du kan blande med den andre. Denne skal du isåfall ikke bruke noe mye av den, for den gir utrolig mye av seg ! Og for all del, bland den med den førstnevnte kuren.

Du kommer ikke til å angre om du prøver Revlon Professional Nutri Color Crem :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...