AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #1 Del Skrevet 16. oktober 2016 For nakkesmerter i hele nakken pluss at de "stråler" opp de to senene på siden av halsen sånn at jeg får kjempevondt i hodet og blir kvalm og som stråler ned mellom skulderbladene også. Jeg har prøvd yoga, pilates og akupunktur. Har fått resept på smertestillende fra legen men jeg har ikke lyst til å bli avhengig Anonymkode: 1a661...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheGirlWhoWaited Skrevet 16. oktober 2016 #2 Del Skrevet 16. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For nakkesmerter i hele nakken pluss at de "stråler" opp de to senene på siden av halsen sånn at jeg får kjempevondt i hodet og blir kvalm og som stråler ned mellom skulderbladene også. Jeg har prøvd yoga, pilates og akupunktur. Har fått resept på smertestillende fra legen men jeg har ikke lyst til å bli avhengig Anonymkode: 1a661...a54 Hva slags smertestillende? Det er tross alt mange typer smertestillende man ikke blir avhengig av. Dette høres tydelig ut som muskelsmerter, og da kan det være lurt å bruke smertestillende i starten for å roe musklene/dempe betennelsen som sikkert er der - og fortsette med yoga, pilates og generell trening for å dempe/fjerne smertene på lang sikt. Har du fått henvisning til fysopterapeut, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #3 Del Skrevet 16. oktober 2016 10 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev: Hva slags smertestillende? Det er tross alt mange typer smertestillende man ikke blir avhengig av. Dette høres tydelig ut som muskelsmerter, og da kan det være lurt å bruke smertestillende i starten for å roe musklene/dempe betennelsen som sikkert er der - og fortsette med yoga, pilates og generell trening for å dempe/fjerne smertene på lang sikt. Har du fått henvisning til fysopterapeut, forresten? Først voltaren men de kunne jeg ikke ta fordi jeg hovnet opp i legger og håndledd så da fikk jeg resept på 600mg ibux... Jeg har ikke fått henvisning til fysioterapeut men han nevte kiropraktor hvis jeg ikke blir bedre. Anonymkode: 1a661...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #4 Del Skrevet 16. oktober 2016 Du tror du blir avhengig av ibux?? Anonymkode: 75dd7...b94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #5 Del Skrevet 16. oktober 2016 Sånn varmepute man skal legge over nakken synes jeg fungerer. Men det er så klart midlertidig. Anonymkode: 81b8f...254 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #6 Del Skrevet 16. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tror du blir avhengig av ibux?? Anonymkode: 75dd7...b94 Kanskje ikke avhengig men det er ikke bra å bruke ibux lenge hvertfall. Anonymkode: 1a661...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #7 Del Skrevet 16. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn varmepute man skal legge over nakken synes jeg fungerer. Men det er så klart midlertidig. Anonymkode: 81b8f...254 Takk for tips Anonymkode: 1a661...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheGirlWhoWaited Skrevet 16. oktober 2016 #8 Del Skrevet 16. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Først voltaren men de kunne jeg ikke ta fordi jeg hovnet opp i legger og håndledd så da fikk jeg resept på 600mg ibux... Jeg har ikke fått henvisning til fysioterapeut men han nevte kiropraktor hvis jeg ikke blir bedre. Anonymkode: 1a661...a54 Du blir ikke avhengig av noen av disse medikamentene - og det er ikke farlig å bruke smertestillende over tid med legen som styrer. Man gjør da vel det man kan for å bli kvitt smerter, gjør man ikke? Selv har jeg brukt Voltaren og Paracet i årevis, og merker ikke noe negativt ved dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #9 Del Skrevet 16. oktober 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ikke avhengig men det er ikke bra å bruke ibux lenge hvertfall. Anonymkode: 1a661...a54 Men det kan hjelpe deg nå. NSAIDS kan føre til blandt annet magesår ved bruk over tid, men hvis du bare skal bruke det noen måneder er det ikke noe problem. Anonymkode: 75dd7...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #10 Del Skrevet 16. oktober 2016 1 time siden, TheGirlWhoWaited skrev: Du blir ikke avhengig av noen av disse medikamentene - og det er ikke farlig å bruke smertestillende over tid med legen som styrer. Man gjør da vel det man kan for å bli kvitt smerter, gjør man ikke? Selv har jeg brukt Voltaren og Paracet i årevis, og merker ikke noe negativt ved dette. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men det kan hjelpe deg nå. NSAIDS kan føre til blandt annet magesår ved bruk over tid, men hvis du bare skal bruke det noen måneder er det ikke noe problem. Anonymkode: 75dd7...b94 Hmm ok det visste jeg ikke. Jeg trodde det var sånn at man helst ikke burde bruke ibux mer enn en uke i strekk Anonymkode: 1a661...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #11 Del Skrevet 16. oktober 2016 Tror det er Voltaren (innen samme gruppe) som ikke skal brukes mer enn ca ti dager om gangen? Jeg har mer eller mindre sluttet med smertestillende- de reseptfrie hjelper ikke og de sterke er jo avhengighetsskapende. Synes det hjelper å distansere meg litt fra kroppen, og heller gå inn i en slags "bedøvet" tilstand. Høres jo helt loco ut, men jeg tror det er en slags beskyttelsesmekanisme kroppen styrer med selv. Problemet er jo at jeg ikke får gjort noe særlig annet heller. Klarer ikke å konsentrere meg om bøker eller tv for å distrahere meg, og lydbok blir for vondt. Eller forresten, det hjelper vel kanskje ikke noe særlig. Tror bare at smerteimpulsene overskygger alt annet og at jeg derfor har innbilt meg at jeg klarer å separere det fysiske fra det psykiske. Men at den sløvheten jeg merker bare er fordi hjernen er for opptatt med smertesignalene. Anonymkode: ba058...0c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hapi Skrevet 16. oktober 2016 #12 Del Skrevet 16. oktober 2016 http://osteopati.org/hva-er-osteopati/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DizzyRonson Skrevet 16. oktober 2016 #13 Del Skrevet 16. oktober 2016 Gå til kiropraktor. Han knekker nakken din som en fyrstikk og du blir bra. Au au krrrkkrakk ahhhh:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #14 Del Skrevet 16. oktober 2016 Ta en tur på Enklere Liv hvis du har det i nærheten og se om de har små prøver av Perozin, det er en krem som hjelper på muskler og ledd. De små prøvene er gratis, en tube med 100ml koster 169 eller 179 Grei å ha liggende uansett. Om du blir anbefalt Linnex så styr unna, den er for det samme, men er fryktelig ubehagelig på nakkeområdet - fin på andre steder, men ikke nakke! Anonymkode: ff89d...9b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #15 Del Skrevet 16. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: For nakkesmerter i hele nakken pluss at de "stråler" opp de to senene på siden av halsen sånn at jeg får kjempevondt i hodet og blir kvalm og som stråler ned mellom skulderbladene også. Jeg har prøvd yoga, pilates og akupunktur. Har fått resept på smertestillende fra legen men jeg har ikke lyst til å bli avhengig Anonymkode: 1a661...a54 Begynn med å skift lege. Legen skal liksom henvise deg så du får utredet hvorfor du har så store smerter og hvordan det kan løses, ikke bare gi deg sterke smertestillende og gi faen. Anonymkode: 5e245...410 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #16 Del Skrevet 17. oktober 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmm ok det visste jeg ikke. Jeg trodde det var sånn at man helst ikke burde bruke ibux mer enn en uke i strekk Anonymkode: 1a661...a54 Og du trodde da at legen ikke ante hva han gjorde siden han skrev det ut til deg, eller? Altså, er du usikker så spør du legen din. Eller de på apoteket. Men ikke driv med egne avgjørelser som kan forverre plagene dine. Lytt til helsepersonell som har kunnskap og utdannelse om nettopp dette. Anonymkode: 018ac...1f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #17 Del Skrevet 17. oktober 2016 Hvorfor ikke stole på legen? Det er helt normalt å gi Voltaren eller Ibux som en kur, gjerne på noen uker. Noen leger gjør kun det og ser det an. Andre gir deg i tillegg en henvisning til en fysioterapeut. Du kan jo be om det? Varme hjelper også mot smerter, hvis du har en varmepute el. Anonymkode: 05fb7...9f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 17. oktober 2016 #18 Del Skrevet 17. oktober 2016 Jeg har veldig god erfaring med fotsoneterapi, TS. Hadde påvist muskulær betennelse i rygg/nakke, klarte ikke snu på hodet. Dro til soneterapeut dagen etter, og hadde 2 behandlinger fordelt på kort tid. Ikke hatt vondt siden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #19 Del Skrevet 17. oktober 2016 Tusen takk for tips alle sammen! Dere er fine! Jeg er litt redd for å bruke smertestillende fordi noen i nær familie har hatt magesår og fordi jeg vet at jeg fort blir avhengig av pepsi max og sånne ting Bruker selvfølgelig smertestillende hvis jeg MÅ og jeg har tatt ibux i noen dager nå. Anonymkode: 1a661...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #20 Del Skrevet 17. oktober 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror det er Voltaren (innen samme gruppe) som ikke skal brukes mer enn ca ti dager om gangen? Jeg har mer eller mindre sluttet med smertestillende- de reseptfrie hjelper ikke og de sterke er jo avhengighetsskapende. Synes det hjelper å distansere meg litt fra kroppen, og heller gå inn i en slags "bedøvet" tilstand. Høres jo helt loco ut, men jeg tror det er en slags beskyttelsesmekanisme kroppen styrer med selv. Problemet er jo at jeg ikke får gjort noe særlig annet heller. Klarer ikke å konsentrere meg om bøker eller tv for å distrahere meg, og lydbok blir for vondt. Eller forresten, det hjelper vel kanskje ikke noe særlig. Tror bare at smerteimpulsene overskygger alt annet og at jeg derfor har innbilt meg at jeg klarer å separere det fysiske fra det psykiske. Men at den sløvheten jeg merker bare er fordi hjernen er for opptatt med smertesignalene. Anonymkode: ba058...0c9 Avhengighetsskapende medisin er bare avhengighetsskapende over tid. Har selv brukt sterke smertestillende i ca 2 måneder i strekk (selvsagt i samråd med spesialist) uten at det var noen som helst risiko for å bli avhengig. Anonymkode: 75dd7...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå