AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #1 Skrevet 16. oktober 2016 Hei, når jeg ser på doktorgradsprogrammene ved universitetene så står det som oftest at normert tid er 3 år, men at det tar 4 om man har 25% undervisning i tillegg. Er det mulig å ta doktorgradsprogrammene ved universitetene uten å ha undervisning? Kun forskning. Eller må man søke på andre måter om man ønsker å slippe undervisning? Anonymkode: 9dd76...e51
Sin(x) Skrevet 16. oktober 2016 #2 Skrevet 16. oktober 2016 Det er svært vanlig med stipend på 3-år uten pliktarbeid.
Gjest AnonGangerTo Skrevet 16. oktober 2016 #3 Skrevet 16. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, når jeg ser på doktorgradsprogrammene ved universitetene så står det som oftest at normert tid er 3 år, men at det tar 4 om man har 25% undervisning i tillegg. Er det mulig å ta doktorgradsprogrammene ved universitetene uten å ha undervisning? Kun forskning. Eller må man søke på andre måter om man ønsker å slippe undervisning? Anonymkode: 9dd76...e51 Jeg fikk doktorgrads stipend i 4 år fra universitetet uten å trenge å undervise. Det var fordi det var kun leger som fikk lov til å undervise på min avdeling. Så det er fullt mulig.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #4 Skrevet 16. oktober 2016 44 minutter siden, Sin(x) skrev: Det er svært vanlig med stipend på 3-år uten pliktarbeid. Ja. På mitt fakultet har nesten alle treårige stipendiatstillinger, uten pliktarbeid/undervisning. Noen steder er det derimot vanlig at stipendiatene har fireårige stillinger, og tildels (for) mye undervisning. Anonymkode: 6007f...ca9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå