Gå til innhold

Kan man ta doktorgrad uten å ha undervisning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, når jeg ser på doktorgradsprogrammene ved universitetene så står det som oftest at normert tid er 3 år, men at det tar 4 om man har 25% undervisning i tillegg. 

Er det mulig å ta doktorgradsprogrammene ved universitetene uten å ha undervisning? Kun forskning. Eller må man søke på andre måter om man ønsker å slippe undervisning?

Anonymkode: 9dd76...e51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er svært vanlig med stipend på 3-år uten pliktarbeid.

Gjest AnonGangerTo
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, når jeg ser på doktorgradsprogrammene ved universitetene så står det som oftest at normert tid er 3 år, men at det tar 4 om man har 25% undervisning i tillegg. 

Er det mulig å ta doktorgradsprogrammene ved universitetene uten å ha undervisning? Kun forskning. Eller må man søke på andre måter om man ønsker å slippe undervisning?

Anonymkode: 9dd76...e51

Jeg fikk doktorgrads stipend i 4 år fra universitetet uten å trenge å undervise. Det var fordi det var kun leger som fikk lov til å undervise på min avdeling. Så det er fullt mulig. 

Skrevet
44 minutter siden, Sin(x) skrev:

Det er svært vanlig med stipend på 3-år uten pliktarbeid.

Ja. På mitt fakultet har nesten alle treårige stipendiatstillinger, uten pliktarbeid/undervisning.

Noen steder er det derimot vanlig at stipendiatene har fireårige stillinger, og tildels (for) mye undervisning.

Anonymkode: 6007f...ca9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...