Gå til innhold

Rettigheter som gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg får arbeidsavklaringspenger nå, hvilken type støtte vil jeg får dersom jeg blir gravid nå? Har jeg rett på engansstønad?

Anonymkode: ac976...eec

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får arbeidsavklaringspenger nå, hvilken type støtte vil jeg får dersom jeg blir gravid nå? Har jeg rett på engansstønad?

Hvis du ikke er i stand til å jobbe nå, hvordan har du da tenkt å gjøre det når barnet kommer? Du blir ikke rikere med et barn vet du...

Anonymkode: 66a08...1f8

• Liker 4
Skrevet

Du er syk og planlegger barn? Ok.

Anonymkode: 02ace...68d

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar.
Man trenger ikke å være syk for å få arbeidsavklaringspenger. Er kun for å finne ut hvilken jobb jeg kan fungere i på lang sikt
-Ts

• Liker 3
Skrevet

Da er det eneste fornuftige å vente med barn til du får deg en jobb. 

Anonymkode: fe614...7ae

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Du får foreldrepenger når du blir mor. Du kan ha rett på arbeidsavklaringspenger når den perioden er ferdig, dersom situasjonen din er den samme da. 

Til dere som klager på trådstarter, enkelte fungerer ikke helsemessig i ett yrke, og må bytte/omskolere seg til et annet. Er du utdannet hjelpepleier og får kroniske ryggproblemer, så kan du godt være både i jobb og få barn, men du fungerer ikke som hjelpepleier. 

Anonymkode: 94785...105

• Liker 2
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Du får foreldrepenger når du blir mor. Du kan ha rett på arbeidsavklaringspenger når den perioden er ferdig, dersom situasjonen din er den samme da. 

Til dere som klager på trådstarter, enkelte fungerer ikke helsemessig i ett yrke, og må bytte/omskolere seg til et annet. Er du utdannet hjelpepleier og får kroniske ryggproblemer, så kan du godt være både i jobb og få barn, men du fungerer ikke som hjelpepleier. 

Takk for fornuftig svar! Det hjalp virkelig. Godt å få støtte i at man ikke trenger å være invalid bare får at man får støtte fra NAV;) Jeg er nå i praksis i en jobb jeg fungerer i, så framover vil det nok være håp for meg også gitt. 

• Liker 3
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du noe om hvordan foreldrepenger er i forhold til arbeidsavklaringspenger? Er det mye mindre? Om jeg fortsatt frå aap i det jeg eventuelt blir gravid så skal vi nok greie oss uansett, da mannen tjener greit. Skal jo selvsagt ikke belage meg på den andres inntekt, men er bare midlertidig om jeg ikke er kommet ut i 100% jobb enda :)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du noe om hvordan foreldrepenger er i forhold til arbeidsavklaringspenger? Er det mye mindre? Om jeg fortsatt frå aap i det jeg eventuelt blir gravid så skal vi nok greie oss uansett, da mannen tjener greit. Skal jo selvsagt ikke belage meg på den andres inntekt, men er bare midlertidig om jeg ikke er kommet ut i 100% jobb enda :)

Hvis du leser alt i linken jeg ga deg, finner du svar på dette. 

Anonymkode: 3ecf0...c0e

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe bedre å belage seg på å bli forsørget av staten da?

100% jobb vil du uansett slite med å få. Det er vanvittig vanskelig å komme seg inn i arbeidsmarkedet for tiden. Å det vil ikke gjøre det enklere om du har et lite barn. 

Anonymkode: 0b325...cf9

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du samboer eller gift?

Skrevet

Samboer

-Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...