Gå til innhold

Hvem liker du best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stedatteren min spør meg ofte hvem jeg syns er penest, hvem jeg liker best ol. i forhold til henne og min datter.

Jeg må ærlig innrømme at jeg har ett veldig enkelt svar på disse spørsmålene, men jeg kan jo ikke være ærlig når hun spør?

Anonymkode: 32551...00a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du ikke være ærlig. Men hva svarer du da?

Anonymkode: f685f...4d4

• Liker 4
Skrevet

Du må svare at du synes de er like.

Anonymkode: 712db...0b2

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan du ikke være ærlig. Men hva svarer du da?

Anonymkode: f685f...4d4

Jeg svarer jo at jeg liker begge like godt.. Men hun fortsetter å spørre og det virker som at hun er ute etter det andre svaret..

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må svare at du synes de er like.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Syns du skal ta en prat med faren hennes om dette, så kan han prate med henne.

Skrevet

Ganmel er hun?

Skrevet

Ærlighet varer lengst.. 

Hun skjønner at du lyver, sannsynligvis.

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Syns du skal ta en prat med faren hennes om dette, så kan han prate med henne.

Enig.

Faren, hvis han er mann nok, bør si at hun er den vakreste prinsessen i hele verden.

Anonymkode: 3de09...68f

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig.

Faren, hvis han er mann nok, bør si at hun er den vakreste prinsessen i hele verden.

I tillegg er det barnets mor sin oppgave å fortelle sin datter at hun er vakrest og penest - og si at hun er mye penere enn din datter. 

• Liker 1
Skrevet

Går jo an å svare litt med utdypende, men likevel diplomatisk. Jeg liker begge like godt men på forskjellige måter, siden dere er to forskjellige jenter. etc...

Anonymkode: ad5c5...61f

• Liker 2
Skrevet

"Jeg liker deg så godt fordi du er den beste ekstradatteren jeg kunne fått, og jeg liker datter så godt fordi hun er den beste datteren jeg kunne fått. Jeg er så heldig som har dere to". "Deg er jeg ekstra glad i fordi du har jeg ikke kjent så lenge, og det er så fint at jeg har fått deg litt jeg også. Datter er jeg også litt ekstra glad i fordi hun har jeg kjent hele livet hennes. Begge deler er så flott! Det er littegrann annerledes, men like fint. Akkurat som dere er forskjellige jenter, men like fine" osv.. Mine egenfødte helsøstre av noen døtre maser mye om det der begge to. 

Anonymkode: 375de...551

• Liker 6
Skrevet

Dette er kanskje litt annerledes, men jeg har fine barn (som nå er voksne, men jeg er like ung), som stadig spurte meg om hvem som var favoritten min. Jeg ble veldig glad for da visste jeg at jeg ikke gjorde forskjell på ungene. 

Det er kanskje litt annerledes med ste og biologisk, men det kan jo være av samme grunn at hun spør.

Anonymkode: 739ce...b18

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarer jo at jeg liker begge like godt.. Men hun fortsetter å spørre og det virker som at hun er ute etter det andre svaret..

Hun spør vel fordi hun føler seg forskjellsbehandlet eller at hun fanger opp noen signaler du ubevisst sender ut? Du må uansett hvertfall aldri si sannheten, særlig ikke hvis det innebærer at du syns din egen datter er finest, snillest osv.

• Liker 2
Skrevet

Kan det være andre ting som ligger bak et slik spørsmål? Kanskje hun sliter med selvtilliten...ta en prat med henne :)  

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stedatteren min spør meg ofte hvem jeg syns er penest, hvem jeg liker best ol. i forhold til henne og min datter.

Jeg må ærlig innrømme at jeg har ett veldig enkelt svar på disse spørsmålene, men jeg kan jo ikke være ærlig når hun spør?

Hva tror du ligger bak disse spørsmålene? Usikkerhet? Mindreverdighetskomplekser? Eller vil hun forsøke å hovere over din datter?

Her kan det ligge så mye bak, avhengig av alder og relasjon jentene imellom, at jeg ikke vil svare på generelt grunnlag. Men jeg ville definitivt sett nøyere på situasjonen og evt drøftet med mannen min. Jeg må også si at jeg synes det er rimelig spesielt dersom hun maser om dette støtt og stadig. Til sist: du MÅ ikke svare på alt barn spør om. Noen ganger er det lov å avvise problemstillingen og si at "dette er ikke sånn man rangerer på en skala" eller noe lignende.

Anonymkode: 15cbc...51f

• Liker 2
Skrevet

Du forteller selvsagt ikke sannheten hvis sannheten er at du synes din datter er penest, flinkest osv. Kanskje hun bare trenger bekreftelse på at hun er likt og elsket og føler at du ikke viser dette av deg selv? Jeg synes ikke det er rart at hun spør hvis hun i dagliglivet opplever at du behandler henne annerledes enn datteren din. Jeg synes dette er en fin anledning til å tenke over dette og være mer bevisst på hvordan du oppfører deg mot henne.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det beste er å si at man synes det er tullete og unødvendig å rangere mennesker man er glad i på den måten. At folk kan være pene på mange ulike måter, og at man kan like folk på like mange forskjellige måter. Kanskje du kan trekke fram positive ting med dem begge, og skryte av dem for det? Hvordan du best angriper det kommer jo veldig an på alderen til barna da.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg liker deg så godt fordi du er den beste ekstradatteren jeg kunne fått, og jeg liker datter så godt fordi hun er den beste datteren jeg kunne fått. Jeg er så heldig som har dere to". "Deg er jeg ekstra glad i fordi du har jeg ikke kjent så lenge, og det er så fint at jeg har fått deg litt jeg også. Datter er jeg også litt ekstra glad i fordi hun har jeg kjent hele livet hennes. Begge deler er så flott! Det er littegrann annerledes, men like fint. Akkurat som dere er forskjellige jenter, men like fine" osv.. Mine egenfødte helsøstre av noen døtre maser mye om det der begge to. 

Anonymkode: 375de...551

:tommelopp:  :hjerte:

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig.

Skjønner ikke hvorfor dette med utseende skal fremheves av foreldre i det hele tatt. Kjærlighet har ikke noe med hvor pen man er å gjøre. Jeg tror denne nye trenden med at foreldre skryter av at barna er så vakre bare virker mot sin hensikt og gjør dem enda mer usikre.

Anonymkode: 27889...5a6

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor dette med utseende skal fremheves av foreldre i det hele tatt. Kjærlighet har ikke noe med hvor pen man er å gjøre. Jeg tror denne nye trenden med at foreldre skryter av at barna er så vakre bare virker mot sin hensikt og gjør dem enda mer usikre.

Anonymkode: 27889...5a6

Enig i dette.

Utseendet var noe mine foreldre var veldig opptatt av,men min søster ble fremhevet som den vakre og jeg den mindre pene. Det har jo preget oss begge to. Hun er veldig opptatt av bekreftelser gjennom sosiale medier, og i måten hun kler seg og sminker seg. Mens jeg alltid har slitt med selvtilliten,føler meg stygg og prøver egentlig bare å skjule meg(legger nesten aldri ut bilder av meg,kler meg nøytralt og sminker meg nøytralt)

Så jeg ville nok fokusert på andre kvaliteter mest,og ikke få barnet til å føle det som om utseendet er det eneste de har.

Anonymkode: 776e2...873

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...