Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg er 23 uker på vei og de siste ukene har kynnerne blitt verre å verre, nå kommer de hver gang jeg reiser meg, legger meg ned osv. Har mange kynnere hver time. 

Burde jeg bekymre meg? Jobber 100% men nå i går og i dag har jeg bare slappet helt av, og alikevel like mye kynnere. 

Kan ikke huske dette fra forrige svangerskap. 

Anonymkode: a5607...3da

Skrevet

Ingen??

Anonymkode: a5607...3da

Skrevet

Vanlig å ha mer kynnere som flergangsfødende har jeg fått beskjed om. Hadde også mye kynnere midt i 2.trimester. Ble litt bedre etterhvert men nå er de tilbake for fullt (uke 34). Så lenge det ikke er vondt, kommer i tak osv så er det nok helt normalt :)

Anonymkode: 33d1c...3d7

Skrevet

Jeg hadde det forrige gang og har det denne gangen og. De er veldig plagsomme og jeg får såpass mye trykk at jeg syns det gjør vondt å puste innmellom. Spør jordmor neste gang du er der hvis du er bekymret :) 

Skrevet

Kan være verdt å ta opp med jordmor, TS. :) 

Skrevet

Har hatt kynnere forrige graviditet, siden uke 20, og var bekymret - men det gikk bra altså! Synes ikke de var vonde, kanskje litt plagsomme, men har heller ikke merket overgang fra kynnere til rier, jeg skjønte ikke at jeg var i fødsel før vannet har gått, var jo så vant til disse kynnere. Tidligere denne gangen, denne gangen kjenner jeg de siden uke 16. Usikker om det hjelper å slappe av, da jeg har kynnere når jeg sitter på sofa og gjør ingenting også. Har spurt leger både forrige og denne gangen, de sier at alle har kynnere, men noen kjenner det bedre enn andre, og fleregangsfødende kjenner det bedre enn førstegangsfødende. Denne ganger gidder jeg ikke å stresse med de, prøver å ignorere de. :) 

Anonymkode: ae55a...97d

Skrevet

Jeg begynte å kjenne kynnerne så fort det er fysisk mulig (uke 15 eller noe sånnt). Jeg fikk kynnere av å gå, trene, til og med av å ligge rett ut på sofaen noen ganger. Fikk 100% sykemelding i uke 24, men det var på grunn av fare for gjentakende svangerskapsforgiftning. Dette hjalp veldig på kynnerene (men hjalp dessverre ikke for svangerskapsforgiftningen).

Det vil si - i mitt tilfelle hjalp ro mtp kynnerene, men som noen sier så er kynnere ikke farlig. 

Skrevet

Mye/kraftige kynnere kan påvirke livmorhalsen,forkorte den,som kan gi for tidlig fødsel! Snakk med jordmor, eller ta en kontroll hos en privat gynekolog om ikke jordmor tar deg alvorlig.

Anonymkode: 942bd...cb8

Skrevet

Jeg var mye plaget med kynnere første svangerskapet fra uke 12-13. Gikk jo noenlunde greit med tung fysisk og stressende jobb en stund, men de ble etterhvert veldig vonde og ikke gikk over på lang tid, såpass at jeg lå mye våken om natten. Ble 100% sykemeldt i et par uker fra uke 28 fordi jeg rett og slett var sliten og deretter 50% sykemeldt resten. Da gikk de verste smertene over, og jeg hadde det relativt greit på slutten. 

Anonymkode: eb664...d7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...