Gå til innhold

Hvis jeg tar med meg en kniv når jeg skal gå kveldstur med hunden i kveld. Kan jeg bli straffet for å bære den på offentlig sted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg ikke går med den synlig? I mitt område ble en kvinne og hundene hennes jaget av en killer klovn og slått etter med øks og nå er jeg ganske redd. Ut på tur må jeg jo. Jeg bor landlig til. Kan jeg gjemme en liten kniv i jakke som beskyttelse hvis jeg skulle være så uheldig og møte på denne jævelskapen?

Anonymkode: 559a2...30d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir straffet, hvis Politet finner ut av det ja, eller hvis du bruker den mot en eventuell klovn.

Anonymkode: 8502d...23e

• Liker 7
Skrevet

Skal hvertfall rett på Biltema imorgen å kjøpe pepperspray og overfallsalarm..

Skrevet
3 minutter siden, Gia_ skrev:

Skal hvertfall rett på Biltema imorgen å kjøpe pepperspray og overfallsalarm..

Har pepperspray blitt lov? 

Anonymkode: 2ded9...b48

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. My bad, syntes jeg så link fra Biltema med pepperspray, men var ikke det. Får kjøpt det på noen nettsider, men man risikerer bot dersom man bruker det. 

Skrevet
Akkurat nå, Gia_ skrev:

Nei. My bad, syntes jeg så link fra Biltema med pepperspray, men var ikke det. Får kjøpt det på noen nettsider, men man risikerer bot dersom man bruker det. 

Trist, mener at man også kan risikere å bli anmeldt og bli dømt dersom man tar det i bruk.

Ellers så har jeg voldtektsalarm, men det er stressende å huske å putte den i jakkelommen eller vesken man skal ha på seg hver dag. Istedenfor har jeg lastet ned en overgrepsapp som jeg er rimelig sikker på tilkaller politiet og viser gps posisjon 

Skrevet

I teorien ja, du kan vitterlig bli straffet. Men sannsynligheten er nok ikke så stor for å bli tilfeldig ransaket med mindre du gjør noe mer ut av deg enn vanlig. Jeg mener man har rett til selvforsvar, om nødvendig med kniv. 

Men det som er det farlige er å bruke kniv hvis du egentlig ikke kan bruke den. Da kan den relativt enkelt brukes til et våpen mot deg.

Anonymkode: 4ab1e...a8f

• Liker 1
Skrevet

Det finnes en spray på apoteket dersom overfall skulle skje :) lovlig. Vet ikke hva det er, men den stopper overfallspersonen i alle fall 

Anonymkode: 8872b...32c

Skrevet
4 minutter siden, Gia_ skrev:

Trist, mener at man også kan risikere å bli anmeldt og bli dømt dersom man tar det i bruk.

Ellers så har jeg voldtektsalarm, men det er stressende å huske å putte den i jakkelommen eller vesken man skal ha på seg hver dag. Istedenfor har jeg lastet ned en overgrepsapp som jeg er rimelig sikker på tilkaller politiet og viser gps posisjon 

Hvorfor ikke bare kjøpe en overfallsspray som er lovlig i Norge? Samme effekten som pepperspray, eneste forskjellen er at den du sprayer ikke risikerer å bli blind.

Du får bot om du blir tatt for å importere pepperspray. Du risikerer å bli dømt for våpenbesittelse om du blir tatt med å bære pepperspray. Om du bruker pepperspray er konsekvensene enda større vil jeg tro. Fatter ikke hvorfor noen vil risikere å få det på rullebladet sitt når du kan få kjøpt fult lovlige forsvarssprayer i Norge.

Anonymkode: 5adf7...976

• Liker 3
Skrevet

Den killer clown greia blir vel stort sett regnet som "guttestreker". Du vil nok havne i en vanskelig situasjon dersom du bruker den, kanskje enda verre situasjon hvis noen avvæpner deg i selvforsvar.

Anonymkode: b0c02...4e5

• Liker 1
Skrevet

Har du stor hund? Tren opp bikkja til å bjeffe og knurre på kommando (som et triks innlært på positiv måte selvsagt). Min hund kan se ganske sinna ut når jeg ber ham om det, men det er jo bare skuespill - han er jo ikke sint og skummel.

Anonymkode: 39844...3e5

Skrevet
13 minutter siden, Gia_ skrev:

Hårspray fungerer også, og er fullt lovlig (å ha i alle fall) 

Anonymkode: 8af23...ccf

Skrevet

Hårspray fungerer også, og er fullt lovlig (å ha i alle fall) 

Hva med insektsspray (som ikke er giftig for mennesker)? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med insektsspray (som ikke er giftig for mennesker)? 

Kanksje det. Tenkte hårspray for det har man en god grunn til å ha i veska.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å vaske av meg sminken og ha på hodelykt, til og med naboen blir skremt da :) 

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, Drama.Queen skrev:

Jeg pleier å vaske av meg sminken og ha på hodelykt, til og med naboen blir skremt da :) 

Hva med å sminke seg slik at man ser farlig ut?

Anonymkode: 49a7d...d89

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

pepperspray er lovnå

https://www.bodyguard.no/sjalvforsvarsspray-htm

det fins mye bra defensivt forsvarsgreier ute på markedet. Pepperspray og slossthansker er bra saker. Du kan jo ta med en klovnemaske selv, da, så blir kanskje den andre klovnen så redd at du vinner := 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanksje det. Tenkte hårspray for det har man en god grunn til å ha i veska.

du har rett. bare fantasien setter grenser. Man kan gå rundt med et lite pulverapparat på seg. Sterkt lys fra en hodelykt som plutselig blir skrudd på, og pulver, sammen med et skrik, er trolig nok til å skremme selv de skumleste klovner...

Skrevet
2 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

pepperspray er lovnå

https://www.bodyguard.no/sjalvforsvarsspray-htm

det fins mye bra defensivt forsvarsgreier ute på markedet. Pepperspray og slossthansker er bra saker. Du kan jo ta med en klovnemaske selv, da, så blir kanskje den andre klovnen så redd at du vinner := 

Sikker?

Selvforsvarsspray av den typen som selges på Biltema/ (Clas Ohlson?) er lov, vet jeg,( men ikke pepperspray vel?)

Anonymkode: 49a7d...d89

• Liker 1
Gjest Naturbarn1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg ikke går med den synlig? I mitt område ble en kvinne og hundene hennes jaget av en killer klovn og slått etter med øks og nå er jeg ganske redd. Ut på tur må jeg jo. Jeg bor landlig til. Kan jeg gjemme en liten kniv i jakke som beskyttelse hvis jeg skulle være så uheldig og møte på denne jævelskapen?

Anonymkode: 559a2...30d

Tror jeg heller satse på det politiet mener er ok. Når de sier at et velrettet klask et ok. Etter et møte med en clown.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...