AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #1 Skrevet 16. oktober 2016 Hei, er alenemor og lurer på om jeg skal kjøpe meg hus/rekkehus eller leilighet. Har pr idag to barn. Flere alenemødre her? Eier dere, leier dere? Noen som har hus? Evtl hva er fordeler og ulemper med hus eller leilighet. Blir det mye vedlikehold? Anonymkode: ad4f9...951 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #2 Skrevet 16. oktober 2016 Hei Jeg eier hus, har aldri leid så kan ikke for mye om det. Men som eier må man ha en grei buffer på konto. Jeg har opplevd slike ting som at blandebatteriet i dusjen røyk dagen etter ferien (4700 i rørlegger) Kommunale utgifter må jeg spare til gjennom året. Bilreparasjon passer jo aldri;) Oppussing og vedlikehold gjør jeg i perioder. Det er veldig trygt å eie. Vi bor jo da fast og slipper bekymringen med at huseier gjør om på planene sine, må bytte skolekrets e.l. Vi har også kjøpt og solgt noen ganger med fortjeneste og fått mindre lån med tiden... Anonymkode: c011d...404 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #3 Skrevet 16. oktober 2016 Eide hus alene tidligere. Hadde jeg fortsatt vært alene så hadde jeg nok solgt og gått for rekkehus/tomannsbolig med litt mindre vedlikehold Anonymkode: 45b29...d74 1
MapleSirup Skrevet 16. oktober 2016 #4 Skrevet 16. oktober 2016 Det beste er vel å bo i borettslag der fellesutgifter dekker tak, bad, snømåking etc. 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #5 Skrevet 16. oktober 2016 Har du romslig økonomi eller er håndverker så er enebolig tingen. Hvis ikke er det lettere med leilighet, først og fremst mindre utgifter på det som er utendørs, man må kun forholde seg til det som er innendørs.. Anonymkode: 3fe4e...2df
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #6 Skrevet 16. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du romslig økonomi eller er håndverker så er enebolig tingen. Hvis ikke er det lettere med leilighet, først og fremst mindre utgifter på det som er utendørs, man må kun forholde seg til det som er innendørs.. Anonymkode: 3fe4e...2df I Oslo sentralt er vel de fleste leiligheter dyrere enn eneboliger i distriktene. Anonymkode: e2446...21d
Olaug Olsen Skrevet 16. oktober 2016 #7 Skrevet 16. oktober 2016 Jeg kan godt tro at du kan bo i hus hvis du er litt intressert i tekniske ting, og liker å få ting til selv. Jeg har selv vaktmestergenet, og tenker det hadde gått greid for egen del, å bo i hus. Dette er fordi nød lærer naken kvinne å spinne. I dette tilfellet lærer hun også å snekre og støpe. Hvis slike oppgaver blir for maskuline for deg, ville jeg anbefalt borettslagsleilighet med vaktmester. En god alenemor, det er en slags mann. De andre, er gjerne på jakt etter en mann. Det er de damene som ikke klarer å mekke. De holder ikke lenge i vår bransje.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #8 Skrevet 16. oktober 2016 Eier i borettslag. Veldig greit å slippe og tenke på det som er utenfor (utenom hagen da). Det er mer enn nok å bruke tid til oppussing innvendig og andre tekniske saker som dukker opp med tiden. Tid er en luksusvare. Vil gjerne gjøre andre ting enn bare drive på med vedlikehold. I disse dager utbedres verandaen vår Anonymkode: 08e9c...dd4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #9 Skrevet 16. oktober 2016 Er alenemamma og valgte småhus i borettslag. Da er det borettslaget som har ansvaret for ytre vedlikehold og det passer meg ypperlig. Mitt ansvar er inne, hagen, måke snø og male hus når borettslaget gir beskjed. Trygt også fordi jeg har kontroll på de månedlige utgiftene og får få overraskelser når det gjelder ytre vedlikehold. Må taket byttes så er det borettslaget som står for det. Jeg får eventuelt en økning i husleia, men det er også alt. Anonymkode: 9b33a...bdb
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #10 Skrevet 16. oktober 2016 Alenemor, bor i selveier rekkehus og trives godt med det. Vet ikke om jeg forstod spørsmålet helt? Har man råd så er der ikke noe å tenke på. Man blir ganske handy når man bare må, er min erfaring. Og det man ikke fikser får man hjelp til, eller kjøper seg hjelp til. Jeg har aldri angret er sekund (ikke det at det var noe alternativ at jeg ikke skulle kjøpe meg et sted å bo). Fordelen med rekkehus er at man bare har to sider å male. Anonymkode: be616...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå