Gå til innhold

Katter som plutselig ikke liker hverandre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har kommet i en litt kjip situasjon. Eller, kattene mine har. 

Jeg fikk to katter for ca 9 mnd siden. Den gamle eieren sa at de måtte være sammen. Den ene katten er ca 1,5-2 år, den andre ca 1 år. De har alltid vært venner, helt til ca 3 mnd siden. De freser til hverandre, er redde (spesielt minstemann) og vil ikke være inne samtidig. Merker at minstemann kommer kun inn for å spise, noen ganger sove, og mjauer på døra for å gå ut med en gang etter. Vil aldri inn ellers, og mjauer masse ute. 

Enda mer problematisk har det blitt nå som den eldste er gravid (hun skulle vært kastrert, så det kom helt uforventet). 

Har noen et råd eller tips til hva jeg skal gjøre? Jeg har absolutt ikke lyst til å gi bort en av dem, men ser ikke noen annen løsning hvis det fortsetter sånn. Vurderer å spørre om noen kan passe minstemann mens den andre pusen har unger, og håpe på at de vil finne tilbake til hverandre etter det.

Anonymkode: 9594d...a98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville kastrert begge ( tatt abort på eldste). Hun er 2 år, så det er sannsynligvis ikke første kullet hennes, burde vært kastrert for 1,5 år siden.

Kastrering hjelper.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje ingen av dem er kastrert? Er det en hann og en hunn? Er hunnkatten gravid med hannkatten...? Kanskje det forklarer hvorfor de ikke liker hverandre lenger

Anonymkode: 964f3...4e1

Skrevet

Dobbeltsjekk at den yngste er kastrert, og kastrer og aborter den eldste. Spørs om det ikke er mor og bar du har endt opp med, for mor "dytter" ungene ut av redet når de er store nok og har en tendens til å bli skikkelig bitchy mot dem når hun blir drektig på nytt.

• Liker 1
Skrevet

begge er hunner. er for sent å abortere.. jeg tror de er i en slags form for familie, men ikke direkte mor og datter. kanskje den ene er fra et kull hos en katt, og den yngste et senere kull fra samme katt? 

Skrevet
2 timer siden, Tvist skrev:

Er yngste kastrert?

jeg er usikker nå, da jeg forsto det slik at begge var kastrert da jeg fikk de. kommer ikke i kontakt med gamle eier, da hun flyttet fra de.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er usikker nå, da jeg forsto det slik at begge var kastrert da jeg fikk de. kommer ikke i kontakt med gamle eier, da hun flyttet fra de.

Da ville jeg tatt med begge kattene til dyrlegen og fått sjekket dem. Om du ikke har hatt dem hos dyrlege siden du hentet dem, trenger de nok en sjekk uansett, og ormekur/vaksine og ID-chip.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...