Ordkløverenga Skrevet 16. oktober 2016 #1 Skrevet 16. oktober 2016 Jeg vet ikke om jeg ønsker å gå inn i noe som kan bli en "datinggreie" eller om jeg bare skal avblåse hele greia, og så håper jeg noen kan hjelpe meg med noen tanker her. Jeg syns aldersforskjell på 20 år er mye, men å date en mann på 60 når man er 40, er aldersforskjellen litt mindre ift f.eks barn og hvor man er i livet? For det er begge to ferdig med for lenge siden. Barn-delen altså, ikke livet-delen... Venninner sier at det er jo bare å bli kjent og se om vi får det hyggelig sammen i stedet for å lage scenarioer om alt som er negativt med dette. At det kanskje ikke er noe problem med så høy aldersforskjell. Er det gammelt å være 60 i dagens Norge? Noen som har noen innspill?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #2 Skrevet 16. oktober 2016 Når man er i den alderen synes jeg ikke det gjør noe med 20år aldersforkjell. 40 og 60 er betydelig mindre creepy enn 16 og 36. Om man er gammel ved 60 kommer vel litt an på personen. Formen og hvor godt man tar vare på seg selv og slikt. Noen er like friske og raske når de er 60 som andre er ved 40. Skaer ikke å prøve å bli kjent Om aldersforkjellen fortsatt plager deg kan du avslutte. Anonymkode: d1a60...62b
Ordkløverenga Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2016 Takk for svar. Det er fortsatt så tidlig i bli-kjent-fasen at jeg ikke egentlig vet om han er interessert i å fortsette å bli bedre kjent heller, så jeg får bare ta det som det kommer uansett. Jeg har blitt kjent med han gjennom venner på min egen alder, og det er hans "gjeng", så han omgås yngre mennesker hele tiden og da tenker jeg at han sikkert er ganske ung til sinns.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #4 Skrevet 16. oktober 2016 Hadde jeg aldri gjort, med mindre jeg måtte ofre meg for å overleve. 40 er ikke gammelt, 60 er. Når du er 60 og gleder deg til pensjonisttilværelsen, er han 80 død og begravet, dement, pleietrengende osv. Anonymkode: f474f...2af 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #5 Skrevet 16. oktober 2016 Jeg dater en som er 57 ,er selv 37 . Vil ikke la muligheten for å møte en fantastisk mann kastet bort bare pga alder 😊 Lykke til 😊 Anonymkode: fa123...337 1
Ordkløverenga Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg aldri gjort, med mindre jeg måtte ofre meg for å overleve. 40 er ikke gammelt, 60 er. Når du er 60 og gleder deg til pensjonisttilværelsen, er han 80 død og begravet, dement, pleietrengende osv. Anonymkode: f474f...2af Det er også en av tingene jeg går og tenker på selvfølgelig. Men, det er 20 år til. Det er ikke sikkert noenting mellom oss vil vare i nærheten av så lenge. Men, det er noe jeg tenker på, ja. Selv om det ikke er relevant akkurat nå fordi nå er nå og vi kan jo møtes og ha det fint og gøy så lenge det er fint og gøy? Og heller se hvordan det utvikler seg etterhvert. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg dater en som er 57 ,er selv 37 . Vil ikke la muligheten for å møte en fantastisk mann kastet bort bare pga alder 😊 Lykke til 😊 Anonymkode: fa123...337 Takk Har dere datet såpass lenge at dere har møtt hverandres familie og venner osv? Hva sier omgivelsene rundt om aldersforskjellen deres?
Gjest Catalina Culès Skrevet 16. oktober 2016 #7 Skrevet 16. oktober 2016 Jeg syns det er for mye. Men folk får gjør hva de vil
Gjest PopUp! Skrevet 16. oktober 2016 #8 Skrevet 16. oktober 2016 Det er sikkert gøy her og nå men han er snart pensjonist. Du kommer til å merke forskjellen spesielt når han blir over 70-75. Men da kan du ikke forlate han på en måte.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #9 Skrevet 16. oktober 2016 Det eneste som betyr noe er hva dere to syns om dere to. Ingenting annet betyr noe. Dere er godt voksne begge to og klarer å ta den avgjørelsen helt greit selv. Lytt til deres eget hjerte og fornuft. Lykke til med alt og lev i nuet. Anonymkode: 40af6...ab4 2
jabx Skrevet 17. oktober 2016 #10 Skrevet 17. oktober 2016 På 16.10.2016 den 12.44, AnonymBruker skrev: Hadde jeg aldri gjort, med mindre jeg måtte ofre meg for å overleve. 40 er ikke gammelt, 60 er. Når du er 60 og gleder deg til pensjonisttilværelsen, er han 80 død og begravet, dement, pleietrengende osv. Anonymkode: f474f...2af På den annen side, hvorfor kaste bort en mulighet til å oppleve kjærligheten hvis det er det som er tilfelle? Er det ikke bedre med noen år sammen med den man elsker enn alle år som ensom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå