AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #1 Skrevet 16. oktober 2016 Har kjøpt inn to planter, men aner ikke hva de heter... så jeg vet heller ikke hva slags stell de foretrekker. Kan noen hjelpe meg? Anonymkode: 31af6...d94
Gjest Coolaid Skrevet 23. oktober 2016 #2 Skrevet 23. oktober 2016 På 16.10.2016 den 11.07, AnonymBruker skrev: Har kjøpt inn to planter, men aner ikke hva de heter... så jeg vet heller ikke hva slags stell de foretrekker. Kan noen hjelpe meg? Anonymkode: 31af6...d94 Den første ser ut som en begonia type ( kan være feil). Den andre vet jeg ikke.
Gjest Coolaid Skrevet 23. oktober 2016 #4 Skrevet 23. oktober 2016 3 timer siden, Frida skrev: Vindusblad på nr 2? Nei det er ikke vindublad.
Zienna Skrevet 23. oktober 2016 #5 Skrevet 23. oktober 2016 Kan den siste være en "Elefantøre"? Begge ser forresten ut til å tilhøre samme familie, kanskje myrkonglefamilien? Hvis de er, så viktig å vite at de fleste i familien er giftige. 1
Rumle Skrevet 23. oktober 2016 #6 Skrevet 23. oktober 2016 Hvor har du kjøpt de? Kan du sende ett bilde til de og spørre? Så får du vite helt sikkert
Hoppetaujenta Skrevet 24. oktober 2016 #7 Skrevet 24. oktober 2016 De tre som står på gulvet på det nederste bildet er av typen Heineken i alle fall, eller "Heineken Brouwerijen" som den egentlig heter. Sånne har folk forsøkt å få tatt avleggere av og få de til å formere seg, men har ennå ikke lykkes med det. Spøk til side: jeg tenkte først at i bladformen kunne det ligne på en slags "Droplerot", men fargene er ikke like. Så tenkte jeg at de bladene er jo ganske karakteristiske, så jeg lette i mine gamle blomsterbøker og kom frem til at det nok kunne dreie seg om en Alocasia hybrid...der også "Elefantøre" hører til. Er det en mulighet tror vi? P.s. anbefaler ikke å brenne telys så nær planter. *øverste bildet* De reagerer negativt på flamme akkurat som vi gjør. 3
Frøkensina Skrevet 24. oktober 2016 #8 Skrevet 24. oktober 2016 Ja Coolaid har rett, tror den første er Begonia maculata var. wightii, polkadot begonia. Litt interessant at de hvite polkadottenes funskjon tros å være å spre sollyset i den mørke undergrunden. 1
Frøkensina Skrevet 24. oktober 2016 #9 Skrevet 24. oktober 2016 35 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: De tre som står på gulvet på det nederste bildet er av typen Heineken i alle fall, eller "Heineken Brouwerijen" som den egentlig heter. Sånne har folk forsøkt å få tatt avleggere av og få de til å formere seg, men har ennå ikke lykkes med det. Spøk til side: jeg tenkte først at i bladformen kunne det ligne på en slags "Droplerot", men fargene er ikke like. Så tenkte jeg at de bladene er jo ganske karakteristiske, så jeg lette i mine gamle blomsterbøker og kom frem til at det nok kunne dreie seg om en Alocasia hybrid...der også "Elefantøre" hører til. Er det en mulighet tror vi? P.s. anbefaler ikke å brenne telys så nær planter. *øverste bildet* De reagerer negativt på flamme akkurat som vi gjør. Jeg tror det er mye mulig at det er en eller annen alocasia. Jeg fant mange med nesten svarte blader, men fant ingen som også hadde grønne stilker. Ellers ligner den jo også litt på anthurium
Hoppetaujenta Skrevet 24. oktober 2016 #10 Skrevet 24. oktober 2016 Plantemysteriet fortsetter altså. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå