Gå til innhold

Isotretinoin - voksen akne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på Isotretinoin mot kviser for snart 3uker siden. Huden har vært ille siden oppstart, tørr/flassende hud og små/middelstore kviser i hele ansiktet. Før oppstart hadde jeg bare på haken og noe rundt nesen. 

Nå har kvisene roet seg noe, men hele huden har eksplodert i sorte prikker/småkuler...

vil alle disse sorte prikkene/kulene bli kviser??? Eller forsvinner de av seg selv utover kuren? 😓

Jeg er 36år og føler alle rundt meg har fin hud mens jeg ser helt jæv...ut😓😓 kjenner dette tar fryktelig på humøret mitt. Føler alle bare tenker hvor ille jeg ser ut.

Anonymkode: c3895...187

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig har ikke brukt legemiddelet, men vurderer det sterkt. Har søkte masse på Youtube om det, der det er mange som har laget videoer om deres erfaringer. Det kan jeg anbefale deg og sjekke ut!

Slik jeg har forstått det er tingen med Isotretinoin at det på starten vil rense alt ut. Slik at det vil bli verre før det blir bedre. Så du får bite i det sure eplet en god stund til før du vil se resultat. 

Det at andre har finere huden enn deg nå må du ikke tenke på. Du har begynt på behandling, og du må heller sammenligne deg med deg selv gjennom prosessen. Ha fokus på resultatet :) 

Masse lykke til! 

Anonymkode: 9d31a...f90

Skrevet

Takk🌸 Føler meg bare så utrolig stygg nå.. Reiser til Barcelona med jobb i morgen og gruer meg for at folk skal se meg slik jeg ser ut..

Også er jeg livredd for at alle de sorte prikkene skal eksplodere i kviser..!

Kan legge til som noe positivt at jeg ellers ikke har andre bivirkninger enn tørr hud/lepper og at huden har brutt ut.

Skrevet

Jeg har gått på 3 kurer med dette legemiddelet. Erfaringsvis presses alt "underliggende" i huden ut innen 3-5 uker, alt etter hvor høy dose du er på. Det blir verre før det blir bedre, men det er definitivt verdt det. Vær flink til å drikke vann, hold huden fuktet, ikke bruk sterke midler (hard peeling, rens, legemidler som f.eks dalacin eller basiron osv). 

Det går over fort nok :) Lover deg at det er verdt det til slutt.

Skrevet

Takk, det er godt å høre:-)

Jeg går på 40mg dagen, veier 64kg.

Må jo bare holde ut,og satse på at om en liten mnd ser det mye mye bedre ut! 

Jeg begynte med Matis Delicat serien i forrige uke, og den mykgjør ihvertfall huden. 

Skrevet

Går på disse tablettene selv. Men ja det blir værre før det blir bedre, desverre :glare: Men har du plager, kontakt legen din. Generelt som det står i pakningsvedlegget er det greit å kontakte legen, eller fortelle de om plager som oppstår under behandlingen.

Postet nettopp ett innlegg om ISO, jeg trenger virkelig hjelp med leppepomade !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...